وزیر خارجه آفریقای جنوبی که در تهران به سر می برد در دیدار با دکتر ظریف تاکید کرد بحران یمن باید از طریق راه حل سیاسی حل و فصل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانم مایت انکوانا ماشابانه وزیر همکاری ها و امور بین الملل (امور خارجه) آفریقـای جنوبی که بـرای شرکت در کمیسیون مشتـرک دو کشور در تهران بـه سر می برد، ظهر امروز پس از حضور در مراسم افتتاحیه این کمیسیون ، در محل وزارت امور خارجه با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص راههای گسترش روابط دوجانبه ، مسایل بین المللی و منطقه ای گفتگو و رایزنی کرد.

در این دیدار ، وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از مواضع آفریقای جنوبی درخصوص موضوعات گوناگون منطقه ای و بین المللی روابط دو کشور را تاریخی ، دوستانه و استراتژیک خواند و افزود: به رغم تحریم ها ما می توانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم و در این زمینه همکاریها در حوزه نفت و گاز ، امور مالی و بانکی و تولید نیرو در آفریقای جنوبی از محورهای مهم است.

دکتر ظریف ضمن اعلام آمادگـی ایران بـرای گسترش همکاری ها در تمام زمینه ها اظهار داشت : برای ما ساز و کارهای اجرایی کردن توافقات مهم است.
خانم ماشابانه هم در این دیدار گسترش روابط سیاسی - اقتصادی با ایران را برای آفریقای جنوبی مهم خواند و افزود : مأموریت دارد تا در این سفر یک حرکت ملموس و قابل اجرا در زمینه روابط دوجانبه را شاهد باشیم .
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی همچنین اظهار داشت : گروه های تروریستی متفاوتی با اسامی مختلف وجود دارند ولی ما هیچگونه تروریسم را تحمل نخواهیم کرد.
وی با اشاره به بحران یمن و اقدام نظامی عربستان در آن کشور ، اظهار داشت : بحران یمن باید از طریق راه حل سیاسی خاتمه یابد و اقدام نظامی راه کار غلطی است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =