۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

ایسنا نوشت:

در حالی که حملات جنگنده‌های سعودی علیه مردم یمن ادامه دارد و این رژیم مانع از رسیدن کمک‌ها به دست مردم می‌شود،

جنگنده‌های نظام تجاوزگر سعودی مسجد امام یحیی إبن الحسین إبن قاسم معروف به امام هادی (ع) را تخریب کردند. به گزارش سایت شبکه المنار، مقام و مسجد یحیی ابن الحسین ابن القاسم در مرکز شهر تاریخی صعده قرار دارد و جایگاه دینی بسیاری در میان یمنی‌ها داشته است این حمله پس از آن صورت گرفت که ائتلاف متجاوز آمریکایی ‌- عربستانی ضریح شهید حسین بدرالدین الحوثی را در مران در اطراف صعده هدف قرار داد. جنگنده‌های سعودی در آغاز تجاوز خود به یمن نیز یک مسجد تاریخی را در صنعا‌ء هدف قرار دادند.

این تجاوز‌ها و حملات به مساجد و اماکن دینی در واقع همان اندیشه جاهلی است که هر گروه تا تفکری که برخلاف تفکرات عربستان باشد را نمی‌پذیرد و این تجاوزها یادآور اقدامات داعش در از بین بردن اماکن دینی، مساجد و کلیساها در سوریه و عراق است.

از برجسته‌ترین آثار باستانی و تاریخی که در تجاوز عربستان هدف قرار گرفته است، مسجد و مرقد عبدالرزاق بن همام الصنعاتی شیخ احمدبن منبیل و سفیان بن عیینه در منطقه حمراء در روستای دار الحید در شهر سنحان واقع در استان صنعاء است. در این حملات همچنین دیوارها و بازار و ساختمان‌های شهر قدیمی صعده و دژ القشله که تاریخ آن به قرن سوم هجری برمی‌گردد و همچنین قلعه باستانی الصیره در استان عدن که در قرن نوزدهم ساخته شد، تخریب شده است.

معبد ادعال نیز در منطقه صراوح در استان مأرب که تاریخ آن به دوره حکومت سبأیه پیش از اسلام بازمی‌گردد از این حملات در امان نبوده است. شهر تاریخی زبید نیز در استان الحدیده که تاریخ آن به قرن سیزدهم هجری برمی‌گردد و همچنین مکان‌های دیگر آسیب دیده است. 

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =