نمایندگان مجلس با بررسی با اولویت طرح ادغام شورای فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی موافقت کردند که بر این اساس کلیات این طرح در جلسه سه شنبه 22 اردیبهشت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه علنی امروز یک شنبه تقاضای تغییر دستور طرح ادغام شورای فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی را مطرح کرد.

وی در توضیح گفت: شورای عالی فضای مجازی در سال 90 تشکیل شد که این شورا جامعیتی نسبت به شوراهای قبل نداشته و از آنجا که شوراهای قبلی نتوانستند به خوبی وظایفشان را انجام دهند این شورا تشکیل شد.

پژمانفر افزود: در حال حاضر شورای فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی دارای وظایف واختیارات یکسانی هستند که ریاست هر دو شورا را رئیس جمهور عهده‌دار است، وجود این دو شورا باعث سردرگمی در تصمیمات ، موازی کاری و تداخل در بسیاری ازمسائل می‌شود.

وی ترکیب شورای عالی فضای مجازی را جامع‌تر دانست و گفت که با وجود شورای عالی فضای مجازی ضرورتی ندارد که شورای دیگری داشته باشیم.

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه به عنوان مخالف این تغییر دستور گفت: شورای عالی فضای مجازی عهده‌دار سیاست‌گذاری کلان است و شورای عالی فناوری اطلاعات مجری اجرای سیاست‌گذاری‌های شورای عالی فضای مجازی است. به همین این دو شورا هر کدام وظایف جداگانه‌ای را انجام می‌دهد و لزومی ندارد که این دو شورا در یکدیگر ادغام شود.

مهرداد بذرپاش نماینده تهران در موافقت با این تغییردستور گفت: در حال حاضر سرعت پیشرفت تکنولوژی سرسام آور است و باور کردنی نیست، در چنین شرایطی هنوز مسئولان ما در موضوع پهنای باند با یکدیگر اختلاف دارند ودائم مشکلات را بر گردن هم می‌اندازند.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی گفت: تاکید رهبری برای تشکیل این شورا شاید بدین دلیل بوده که مشکلاتی وجود داشته و ایشان تشخیص دادند که شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود.

به گفته‌ی وی در حال حاضر دو نهاد سیاست‌گذار در عرصه‌ی مجازی داریم که عقل حکم می‌کند نهادهای دیگر زیر مجموعه‌ی آن باشند.

بذرپاش تاکید کرد‌ که این طرح به معنای انحلال شورای فناوری اطلاعات نیست بلکه این شورا را در شورای عالی فضای مجازی اقدام می‌کند.

نمایندگان سرانجام با 120 رای موافق، 47 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در مجلس با بررسی این طرح با اولویت موافقت کردند که بدین ترتیب بررسی کلیات این طرح در جلسه بعدی مجلس در روز سه شنبه 22 اردیبهشت انجام شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =