۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲

ایسنا نوشت:

به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، "فرانسوا اولاند"، رئیس‌جمهوری فرانسه به "دیوید کامرون،" نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد که وی نمی‌تواند نسبت به جایگاه کشورش در اتحادیه اروپا به صورت یکجانبه عمل کند چرا که به گفته وی "قوانینی وجود دارند که باید مورد احترام قرار بگیرند". اولاند در گفت‌وگوی تلفنی با کامرون پیروزی وی را در انتخابات پارلمانی تبریک گفت و تاکید کرد: این کاملا مشروع است که تمایلات مردم بریتانیا در نظر گرفته شود اما قوانینی در اروپا وجود دارد که بر سر آنها رایزنی صورت گرفته است.

اولاند همچنین در جمع خبرنگاران تاکید کرد: من به او گفتم که می‌خواهم همکاری ویژه‌ای با آنها خصوصا درباره موضع بریتانیا در داخل اتحادیه اروپا داشته باشم. نخست‌وزیر انگلیس وعده داده است که رفراندومی را درباره عضویت کشورش در اتحادیه اروپا برگزار کند و امید دارد که وضعیت کشورش در اتحادیه 28 عضوی بازتعریف شود. اولاند که ظاهرا از اولتیماتوم‌هایی مانند آنچه از سوی مارگارت تاچر، رهبر سابق انگلیس در دهه 1980 صادر شد، نگران است، می‌گوید که انگلیس باید با شرکای خود رایزنی کند. اولاند که از کامرون برای سفر به پاریس با هدف گفت‌وگو درباره اروپا دعوت به عمل آورده است، تاکید کرد: آنها نگفته‌اند که می‌خواهند از اتحادیه اروپا خارج شوند. دیوید کامرون گفته است که می‌خواهد مذاکره کند؛ خوب بیاید مذاکره می‌کنیم.

کامرون وعده داده است که رفراندوم اتحادیه اروپا در سال 2017 برگزار شود اما گفته است که می‌خواهد پیش از آن درباره شرایط عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا وارد مذاکره شود. با این حال بعید به نظر می‌رسد که اولاند با بازگشایی معاهدات اتحادیه اروپا و اعطای امتیازات بیشتر به بریتانیا موافقت کند چراکه این امر ممکن است به برگزاری رفراندومی در فرانسه منجر شود؛ جایی که مارین لوپن از جبهه ملی ضد اتحادیه اروپا به نیروی سیاسی قدرتمندی تبدیل می‌شود.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفته است که آماده مذاکره است. وی می‌گوید که آماده شنیدن پیشنهادات مناسب از سوی کامرون است. با این حال یونکر تاکید می‌کند که چهار اصل بنیادین اتحادیه اروپا از جمله آزادی رفت و آمد و نیروی کار در داخل اتحادیه اروپا "غیرقابل مذاکره" است. 

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =