سایت الف نوشت:

محمود زمانی قمی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به عنوان استاندار مرکزی انتخاب شد. وی از اعضای هیئت رئیسه بنیاد باران است که پیش از این نیزدر دولت اصلاحات به‌مدت ۳ سال و ۸ ماه استاندار ایلام و ‏۲ سال و ۳ ماه استاندار چهارمحال بختیاری بوده است.
 به محض اعلام انتخاب استاندار جدید مرکزی، جمعی از مخالفان این انتصاب با تجمع در مقابل استانداری اراک ضمن فتنه گر خواندان زمانی قمی اعتراض خود را نسبت به انتخاب وی نشان دادند در این خصوص عدم حضور آیت الله دری نجف آبادی در مراسم معارفه و همچنین ابراز گلایه وی از عدم لحاظ نمودن مشورتش در انتخاب استاندار جدید به شایات دامن بیشتری زد و این موضوع باعث شد تا حساسیت‌ها نسبت به اقدام دولت افزایش پیدا کند.

در همین زمینه محمد ابراهیم رضایی، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراض‌های مردم استان مرکزی پیرامون انتخاب استاندار جدید این استان در گفت و گویی با الف می گوید: این اعتراضات صرفاً به دلایل شایعاتی است که در مورد زمانی قمی پخش شده است و در مورد استاندار جدید هیچ گونه اخبار مستدلی مبنی بر افراط گرایی موجود نمی‌باشد.

وی پخش شایعات در مورد زمانی قمی را بدون پشتوانه اطلاعاتی عنوان و تصریح کرد: شایعه به صورت کلی پخش شده است و همان‌هایی هم که داد و فریاد می‌کنند عمدتاً نه زمانی قمی را می‌شناسند و نه اطلاعاتی دقیقی از وی دارند فقط به صرف اخباری که پخش شده این مطالب را می گویند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: به نظر من یک جریان سازی در این زمینه شده است که به سوء مدیریت دولت درهماهنگی لازم برای انتشار اخبار باز می‌گردد زیرا دولت با ناهماهنگی‌هایی که بعضاً دارد برای خود حاشیه سازی می‌کند.

وی در خصوص نظر وزیر کشور در مورد انتصاب زمانی قمی تاکید کرد: رحمانی فضلی نقش مستقیمی در انتخاب استانداران ندارد و پشت صحنه انتصابات در دولت یازدهم کسانی دیگری هستند و در این زمینه کشور در وضعیت اسفناکی است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در خصوص سابقه عملکردی زمانی قمی گفت: در حقیقت اطلاعات جامعی از سابقه عملکردی وی در زمینه ای که افراد معترض عنوان می‌کنند وجود ندارد و ما هم دقیقاً یک روز قبل از انتصاب وی از از استانداری زمانی قمی مطلع شدیم؛ و به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سابقه عملکردی وی با مسئولین طراز اول استان چهارمحال بختیاری که زمانی قمی سابقه استانداری در آنجا را دارد تماس گرفته و اطلاعاتی را در مورد وی دریافت نمودیم که با توجه به اظهارات مسئولین استان مذکور سابقه سوء عملکردر پرونده عملکردی زمانی قمی وجود نداشت و مسئولین استان وی را انسان زحمت کش، اهل تعامل و منطقی معرفی کردند.

رضایی تصریح کرد: در خصوص عملکرد استاندار جدید استان مرکزی با مسئولین استان قم نیز مشورت شد که آن‌ها هم با اذعان به اصلاح طلب بودن وی، سابقه هرگونه افراط گرایی را از سوی زمانی قمی تکذیب کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به اعتراضات روز جمعه مردم در این استان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد جریاناتی در استان که استانداری را سهم خود می‌دانستند با پخش شایعات در مورد زمانی قمی این جریانات و اعتراض‌ها را سازماندهی کرده‌اند.

رضایی در خصوص جزییات دیدار روز پنج شنبه استاندار جدید و آیت الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: بنده به همراه آقای عزیزی نمایده شازند قرار بود که در این جلسه حضور داشته باشیم که آیت الله دری نجف آبادی در اعتراض به رفتار دولت در این جلسه شرکت نکردند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر گلایه مندی آیت الله دری‌نجف ‌آبادی از رفتار دولت تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان به هیچ وجه از شخص زمانی قمی ناراحت نبودند و صرفاً گلایه ایشان به رفتار دولت در انتخاب استاندار بود.

این اظهارات در حالی از سوی رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی ارائه می‌شود که پیش‌تر محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با فارس ضمن اشاره به اعتراض و تجمع مردم به این انتصاب معتقد است: نقش زمانی قمی در فتنه مشهود بوده و حتی با انتصاب وی در استان دیگری نیز مخالفت شده است و دولت با انتخاب زمانی قمی به نظر نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان، جامعه روحانیت، اساتید دانشگاهی، نخبگان، اصحاب رسانه، ایثارگران، فعالان عرصه سیاسی و فرهنگی و اکثریت مردم بی توجه بوده است.

با این وجود رسانه‌های طرفدار دولت معقدند که اعتراض‌ها محدود به جریان خاصی است زیرا به محض ورود زمانی قمی به استان مرکزی مردم و دیگر مسئولین استان از وی به گرمی استقبال کرده‌اند به شکلی که در روز معارفه وی سالن اجتماعات استانداری مملو از جمعیت بوده و تعداد معترضین کمتر از ۱۰۰ نفر بوده است.

 
17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    44 4
    روحانی مچکریم واین نشان از انتخالب خوب شماست
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    37 3
    درود برمرد پاكي وصداقت وضد تندروي جناب قمي
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    100 6
    مسخره س. اجازه انتخاب استانداران را هم دارن از دولت می گیرن. رفتار مسخره وزیر کشور در انتخاب استانداران باعث وقیح تر شدن طرف مقابل شده است. رئیس جمهور گفت قانون ملاک عمل است نه اینکه از هر کسی خوشتون نیومد انگ بچسبانید و از دور خارجش کنید.
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    29 2
    اگر تا قبل از انتخابات مجلس مردم باور نکنند که انتخاب استاندار و فرماندار کاملا در تسلط دولت هست , بعید است آقای روحانی در دور دوم ریاست جمهوری اش با اقتدار پیروز شود. آنهائی که به ایشان رای دادند بدون هیاهو اتفاقات را پیگیری میکنند و همه مطالباتشان را خواستارند...
  • s IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    38 1
    جالبه كه كسي رو كه نميشناسن عليهش راهپيمايي ميكنن. و جالبتر اينكه كسي جلوشونو نميگيره . خوب معلومه كه يكي پشت اين تعداد معدود هست كه به خودشن جرات ميدن برن جلو استانداري . نماينده هام ناراحتن چون نظرشون در انتخاب استانداري كه تو انتخابات براشون كار كنه فراهم نشده . اي وااااي . چه بساطيه به خدا . قوه مقننه چه ربطي به قوه مجريه داره آخه . ديگه هيچ اختياري دولت نداره