پرونده دیروز/اخطار روحانی به سعودی ها،واکنش سپاه به یک جنجال و بودجه دفتر ولنجک احمدی نژاد

دیروز اتفاقات زیادی در سیاست ایران افتاد اما نه اتفاقات آنچنان هیجان انگیز یا تاثیر گذار.

سید صادق روحانی: روز گذشته تیتر یک اکثر رسانه ها به سخنان حسن روحانی اختصاص داشت. حتی خیلی از خبرگزاری ها و سایت های خبری تا آخرهای شب هم خبر مربوط به سخنرانی امروز روحانی را از تیتر یک خود برنداشتند و این خود تا حدودی نشان می دهد که دیروز روز آنچنان جنجنالی ای ، دست کم در حوزه سیاست، نبود. روحانی دیروز به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ به میان اعضای سازمان هلال احمر ایران رفته بود. روحانی در این مراسم درباره موضوعات مختلف صحبت کرد و البته بخش بیشتر سخنانش هم مربوط به خدمات هلال احمر بود. اما نکته مهم ( یا به اصطلاح خبرنگاران تیترخور) سخنانش وقتی بود که درباره یمن صحبت می کرد. او دولت جدید عربستان را دولتی تازه کار خواند که همه کارهایش را با دلار می کند و حالا جای دلار را با بمب عوض کرده. اگر دیروز این سخنان را نخوانده اید می توانید ایــنـــجـــا بخوانید.

پر بیننده ترین خبر سیاست دیروز (حد اقل در خبرآنلاین) واکنشی بود که  سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران به جنجال سازی هایی بود که برخی رسانه های خارجی درباره اظهارات سردار سرلشکر محمدعلی جعفری به راه انداخته بودند. جنجالی که مدعی بود سردار جعفری در سخنانش در کنگره شهدای سمنان درباره هلال شیعی سخن به میان آورده. رمضان شریف این مسئله را یک برداشت ناقص و تحریف همراه با شیطنت از تحلیل ایشان از وضعیت و تحولات منطقه عنوان کرد. شما می توانید واکنش سردار شریف را ایـــنــــجـــــا بخوانید.

در حوزه احزاب و تشکل ها می توان گفت که دیروز اصلاح طلبان فعال تر بودند. در این زمینه حزب اعتماد ملی رسما اعلام کرد که فعالیت هایش را از سر گرفته و اختیارات دبیرکل فعلا به قائم مقامش محول شده است. این سخنان را رسول منتجب نیا گفت. او همچنین در اولین روز اعلام رسمی فعالیت مجدد به شورای مشورتی اصلاح طلبان خورده گرفت و گفت که این یک مسئله انحرافی است و باعث تفرقه بیشتر اصلاح طلبان می شود. مشروح سخنان منتجب نیا را نیز می توانید ایـــنـــجـــا بخوانید.

عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات هم دیروز یک مصاحبه مفصل با یکی از خبرگزاری های داخلی انجام داده بود. او در این مصاحبه اصول گرایان را به باد انتقاد گرفته بود و کارنامه دولت احمدی نژاد را با اصولگرایان یکی دانسته و درباره احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات مجلس گفته بود که او چه گلی به سر مردم زده که حالا به مجلس برود. متن کامل سخنان موسوی لاری هم ایـــنــــجــــا قابل دسترسی است.

در تیترهای پربیننده دیروز دو خبر مربوط به احمدی نژاد بود. یکی خبری که محمدرضا میرتاج الدینی عنوان کرده بود درباره نحوه مصوبه دولت قبلی درباره دفتر ولنجک احمدی نژاد که می توانید ایــــنـــــجــــا بخوانید و دیگری مربوط به ممانعت دولت قبل از دیدار نمایندگان کشورهای خارجی با آیت الله هاشمی رفسنجانی که این را هم می توانید ایـــنــــجـــا ببینید.

دیروز همچنین جوابیه مهرعلیزاده به مرعشی درباره حرف هایش در خرم آباد منتشر شد که در آن مهرعلیزاده مدعی شد که مرعشی این حرفها را در زمانی که حالت عادی داشته نزده است. مشروح این جوابیه نیز ایــــنــــجــــا قابل دسترسی است.

این ها مجموعه اخبار مهم یا پربیننده دیروز در سرویس سیاست خبرآنلاین بودند. شما همیشه می توانید اخبار بیشتری را ایـــنــــجـــا در سیاست ببینید. 

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =