چند خبر سیاسی دیروز بیش از بقیه خبرها مورد توجه کاربران قرار گرفت.

محمد هاشمی در گفت وگویی با اشاره به ممانعت از دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت،گفت: مثلا اگر وزیر یا استانداری به دیدار آیت‌الله می‌آمد، به واسطه این دیدار عزل می‌شد نمونه دیگر تیم‌های خارجی بودند که پس از سفر به ایران خواستار ملاقات با هاشمی بودند و پس از ارائه این درخواست به دفتر ریاست‌جمهوری عنوان می‌شد آیت‌الله وقت ندارند. اینجا را ببینید.

در پی سخنان سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در اجلاسیه نهایی کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان در پنج‌شنبه گذشته و انتساب جمله «هلال شیعی در حال شکل‌گیری است» به وی، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهار داشت: انتساب این جمله به سخنان فرمانده کل سپاه، یک برداشت ناقص و تحریف همراه با شیطنت از تحلیل ایشان از وضعیت و تحولات منطقه و اهداف و نقشه‌های آمریکا و قدرت‌های استکباری علیه انقلاب اسلامی وامت اسلامی بوده است. اینجا را ببینید.

جدایی رحیمی از احمدی نژاد شوخی است

موسوی لاری، عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات گفت: اکنون که دادگاه نظر خود را اعلام کرده٬ احمدی‌نژاد به جای طلبکار بودن٬ باید بیاید از مردم عذرخواهی کند. اینکه احمدی‌نژاد نامه بنویسد و خود را از مساله رحیمی جدا کند، شوخی با تاریخ است که هیچ فردی هم آن را جدی نمی‌گیرد. اینجا را ببینید.

جوابیه مهرعلیزاده به اظهارات اخیر عضو کارگزاران

 در واکنش به اظهارات حسین مرعشی در خرم آباد در خصوص اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ مهرعلیزاده، معین و کروبی به آقای هاشمی رفسنجانی رحم نکردند، محسن مهرعلیزاده جوابیه ای را منتشر کرد. وی نوشت: اگر مرعشی این حرفها را زده باشد، زمانی که این حرفها را می­زده حالت عادی نداشته­ است؛ چراکه او به اندازه کافی از جریانات انتخابات ۸۴ اطلاع داشت و آن زمان تا اندازه زیادی در جریان امور قرار داده شده ­بود. اینجا را ببینید.

 اکثریت داشتن اصولگرایان درمجلس بعدی به نفع روحانی است

روزنامه شرق در سرمقاله خود نوشت: با فرض اکثریت بودن اصلاح‌طلبان در مجلس، تضادی آشکار بین آنها و دولت به وجود می‌آید. اصلاح‌طلبان ناچارند حرف‌ها و مطالبات و شعارهایی را که در گذشته داده‌اند، در فضایی دیگر اجرایی و عملیاتی کنند و با دست‌زدن به این کار دولت را به‌دنبال خود خواهند کشید و چون دولت به‌دلیل موقعیت و ماهیت وجودی‌اش نمی‌تواند دوش‌به‌دوش مجلس حرکت یا رقابت کند، ناگزیر به وجه سنتی خود، یکی از وجوه اعتدال‌گرایان رجعت می‌کند و این شکافی بین دولت و مجلس و در نهایت بین مردم و دولت می‌اندازد. اینجا را ببینید.


سپاه فجر فارس با اشاره به اخبار منتشر شده به نقل از وکیل علی مطهری گفت: هیچ‌گونه شکایتی علیه فرد حقیقی و حقوقی نداشته است. اینجا را ببینید.

دولت جدید عربستان برای اثبات خود به بمب متوسل شده

رئیس جمهور با انتقاد ضمنی از کشور عربستان در حمله به یمن ادامه داد: حکومتی که مسائل منطقه و جهان را نمی‌داند و بسیار هم تازه‌کار است برای اولین بار آمده خودی نشان دهد. کشوری که همیشه کارهایش را با دلار انجام داده حالا آمده که فرمانش را عوض کند و به جای دلار، بمب را انتخاب کرده و فکر می‌کند با بمب می‌تواند قدرت خود را نشان دهد و در منطقه می‌تواند تاثیرگذار باشد که این خطای بسیار بزرگ و استراتژیک است.اینجا را ببینید.

محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی احمدی نژاد در پاسخ به اینکه درباره منابع تأمین بودجه دفتر ولنجک، شما گفته بودید که در بودجه سنواتی، ردیف دارد. اما به نظر نمی‌رسد در بودجه ردیفی برای این منظور باشد؟ ، گفت:زمان دولت دهم ساختاری تصویب شد. درواقع در معاونت نیروی انسانی، تصویب شد که دفتر رئیس‌جمهور سابق - یعنی همه رؤسای‌جمهور سابق - یک تعداد نیرو می‌توانند داشته باشند و دفترشان را فعال کنند. این نیروها هم نیروهای نهاد ریاست‌جمهوری هستند. پست‌هایی برای آنها تعریف می‌کنند، البته این خیلی محدود است. چنین مصوبه‌ای را داشتند و آن هم عملیاتی شد.اینجا را ببینید.

جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد. اینجا را ببینید.

212 / 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415039