۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

ایرنا نوشت:

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ارایه طرح های مختلف برای محدود کردن تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات هسته ای افزود: واقعیت این است که باید برای طرح هایی که در مجلس ارایه می شود بین نمایندگان اجماع وجود داشته باشد، ولی درباره این سه طرح چنین اجماعی نیست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه برای تمامی موضوعات در کشور قانون وجود دارد، ادامه داد: بر اساس طرحی که برای تهیه امضا به نمایندگان ارایه شده بود، برخی بر این اعتقادند که باید ظریف را ساقدوشی کنند، در حالی که وزیر امور خارجه به ساقدوش احتیاجی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اظهار داشت: در سال همدلی و همزبانی و اینکه چندین بار هم رهبرمعظم انقلاب فرمودند که من به این تیم اعتماد دارم و این افراد فرزندان این نظام هستند، در مقابل ، درست نیست که ما بگوییم که مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان قابل اعتماد نیستند که این کار نتیجه ای جز تضعیف تیم مذاکره کننده ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر نیاز به وضع قانون جدید نداریم و از طرف دیگر هم تیم مذاکره کننده در حال مذاکره است.

جعفرزاده درباره ادامه یا توقف مذاکرات گفت: این کشور رهبری دارد و فکر می کنم این موضوع باید با اذن ایشان باشد و جزء اختیاراتشان است، پس مجلس حق ورود به آن را ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس این دلایل، آقایان نماینده اجازه دهند تیم مذاکره کننده کار خود را انجام دهد و مجلس نیز در محدوده قانون نظارت می کند؛ در عین حال نظارت عالی کشور هم با رهبر معظم انقلاب است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: اعضای شورای عالی امنیت ملی اذن از رهبرمعظم انقلاب دارند و دخالت بیش از حد برخی نمایندگان در کار آنها امکان دارد که مغایر با منافع و مصالح ملی و دخالت در حدود اختیارات رهبری باشد.

وی با بیان اینکه اگر توافقنامه ای امضا شود باید به تایید مجلس نیز برسد، اظهار داشت: طبیعی است که مذاکره کنندگان هسته ای نیز باید با مقامات ارشد نظام درباره متن توافق نهایی هماهنگی داشته باشند تا آنچه که مورد توافق مقامات ارشد کشور است در مجلس به تصویب برسد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطر نشان کرد: چندین بار هم وزیر امورخارجه در جریان مذاکرات هسته ای محدوده اختیارات خود را برای غربی ها توضیح دادند، برای همین برخی فکر می کنند که دلسوزتر یا داییه مهربان تر از مادر هستند درحالی که اقداماتشان در مسیر تضعیف تیم مذاکره کننده هسته ای است.

49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =