نتیجه دوردورهای شبانه بچه پولدارهای تهران؛ کل بنزین یک استان، در دو شب در ۶خیابان پایتخت دود می‌شود

ماهنامه تصمیم در نخستین شماره خود که نیمه اردیبهشت ۹۴ منتشر شده است، به بررسی بنزینی که دوردورهای شبانه بچه پولدارهای تهران مصرف می کند،‌ پرداخته است.

همزمان شدن تصادف منجر به مرگ چند تن از جوانان تهرانی با خودروی لوکس در نیمه‌های صبح یکی از روزهای بهاری باعث شد تا مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان در همایش فرماندهان و مدیران و روسای عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی‌دستوری جدید صادرکنند «جولان دادن برخی جوان‌های سرمست غرور ثروت با خودروهای گران‌قیمت درخیابان‌ها از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه است؛ نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و مقابله کند.»

این درحالی است که طی سال‌های گذشته یکی از مشکلات اجتماعی که بسیاری از خانواده‌های تهرانی را آزار داده است ترافیک 6 خیابان مناطق شمالی شهر در روزهای پنجشنبه و جمعه است. کافی است در روزهای مذکور بین ساعت 20 تا 24 سری به این خیابان‌ها بزنید تا از نزدیک شاهد ترافیک سنگین خودروهای لوکسی باشید که رانندگان اغلب آنان را جوانان زیر 25 سال تشکیل داده‌اند. جوانانی که از ساعت 20 چرخ زدن در این خیابان‌ها را آغاز می‌کنند و در خوشبینانه‌ترین حالت ساعت 24 به خانه‌های خود باز می‌گردند. هر چند که ترافیک این خیابان‌ها تا ساعت 4 صبح روز بعد بالاخص در جمعه شب‌ها ادامه دارد.

این درحالی است که برآوردهای «تصمیم» نشان می‌دهد که چرخ‌زدن خودروهای لوکس تنها در شش خیابان تهران در دو روز پایانی هفته بین ساعت 20 تا 24 باعث سوزانده شدن حدود یک میلیون لیتر بنزین تنها در این مناطق می‌شود. که در این صورت با احتساب آمار معاونت امور بین الملل شرکت ملی نفت مبنی بر عرضه هر لیتر بنزین فوب خلیج‌فارس در یک هفته گذشته در حدود 51 سنت، جوانان تهرانی برای چرخ‌زدن در خیابان‌های این شهر در دو روز پایانی هفته، زمینه هدر رفت 1.5 میلیارد تومان ثروت ملی را فقط برای تردد در 6 خیابان که کل مسافت آن شاید کمتر از یک دهم درصد مسافت خیابان‌ها و بزرگراه‌های کل شهر تهران، باشد را فراهم می‌کنند.

این درحالی است که این میزان مصرف در روز پایانی هفته در تهران بیش از مصرف بنزین یک روز یک استان مانند ایلام است.
براساس آمارهای موجود به‌طور میانگین روزانه 764هزار لیتر بنزین در استان ایلام مصرف می‌شود در حالیکه تنها به دلیل چرخ زدن جوانان در 6 خیابان تهران در دو روز هفته و در 8 ساعت یک میلیون لیتر بنزین هدر می‌رود.

مبنای این گزارش 6 خیابان محبوب جوانان تهرانی چون سعادت آباد،پاسداران،ایران زمین،جردن،نیاوران و بلوار اندرزگو بوده است.

در این محاسبه خیابان سعادت‌آباد حد فاصل یادگار امام تا بلوار خوردین در رفت و برگشت حدود 6 کیلومتر،خیابان پاسداران حدفاصل سه راه ضرابخانه تا اتوبان صدر رفت و برگشت حدود 11 کیلومتر،خیابان ایران زمین در رفت و برگشت حدود 7 کیلومتر،خیابان جردن از تقاطع جهان کودک تا اتوبان مدرس در رفت و برگشت حدود 7 کیلومتر،بلوار اندرزگو از قیطریه تا ارتش در رفت و برگشت حدود 4 کیلومتر و در انتها خیابان نیاوران از میدان قدس تا میدان باهنر در رفت و برگشت حدود 8 کیلومتر در نظر گرفته شده است.( این ارقام براساس محاسبه نقشه تهران به دست آمده است)

براساس این محاسبه و در نظر گرفتن طول 3 متری هر خودرو و فضای متعادل برای تردد و چهار بانده بودن مجموع مسیر رفت و برگشت، همزمان در ساعت مذکور در روزهای پایانی هفته 28 هزار و 600 دستگاه ماشین که اغلب آنها در لیست خودروهای لوکس قرار می‌گیرند در این خیابان‌ها تردد می‌کنند.

این درحالی است که اگر در حالت ترافیک سوزاندن سوخت در هر 100 کیلومتر را 10 لیتر محاسبه کنیم که البته این رقم بسیار خوشبینانه خواهد بود چرا که کارشناسان بر سوزاندن سوخت بیش از 12 لیتر در این شرایط تاکید دارند از ساعت 20 تا 24 یک روز پنجشنبه از محل چرخ زدن جوانان تهرانی در 6 خیابان تهران 493 هزار لیتر سوخت هدر می‌رود.

برآوردها نشان می‌دهد هر خودرو اگر تنها یک بار خیابان پاسداران از سه راه ضرابخانه تا اتوبان صدر را در این ساعت‌ها طی کند 4.3 لیتر بنزین می‌سوزاند.

جوانان تهرانی تنها برای ساعاتی تفریح در سطح شهر و در روزهای پایانی هفته بدون آنکه بدانند 1.5 میلیارد تومان ثروت ملی را هدر می‌دهند و در این میان اگر از هنجارهای اجتماعی و آمارتصادفات مرگ‌و‌میر ناشی از این تفریحات بگذریم باید به نبود برنامه‌ای دقیق و اساسی برای مقابله با این ناهنجاری اجتماعی اشاره کنیم.

۴۵۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    باشه دور دور بدولي اين جوون ها چه كاري بكنند؟فال حافظ بگيرند شب ها؟
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      21 59
      نه میتونن فال سعدی بگیرن اینم شد جواب؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    متاسفانه ظاهرا کنترل بعضی کارها از دست در رفته اینکار جز ضرر هیچی نداره ولی چرا یک برنامه مشخص برای هدایت این انرژی و پتانسیل به یک سیکل مفید نمیشه.یک منطقه به اینکار اختصاص داده شه و سایر خیابانها ممنوعیت با شدت اجرا بشه.
  • بنجامين ES ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    حساب کتاب عجيبى کردى دوست من. در تمام حالات حداکثر رو در نظر گرفتى . شما تفريح براى جوانان فراحم کن مطمعن باش سرمايه ملى هدر نميره.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      19 73
      فراحم؟ مطمعن؟ شما اول فارسی یاد بگیر بعدا نظر بده
    • يه بنده خدا IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      6 25
      فارسي بلد نيست ههههه
  • 33 RU ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    به منو شما چ مربوطه /جلوی پرایدم باید بگیرن که هروز تصادف میکنه/واقعا عقب افتاده ایم
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    مکان مناسبی برای تخلیه انرزی جوانان در نظر بگیرید دیگه کسی ماشین سواری نمیکنه
  • omid A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    ملت نون شب ندارن بخورن این بچه پولدارا چه کارا که نمیکنن.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    به خاطر نداشتن جایی برای تفریح
    • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      55 32
      نداشتن جایی برای تفریح تو تهران دیگه از اون حرفهاست. اینهمه باشگاه و استخر و سینما و رستورانهای توی دربندو کوه و ....... پس ما تو شهرستانها چی بگیم که یه سینما یا پارک درست و حسابی نداریم
  • حسین IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    در کجای قانون اومده که دور دور کردن ممنوع است ؟
    • ش IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      58 13
      دوست عزیز منم موافقم که نمیشه کاریش کرد چون جوونا تفریح ندارن یه جمله هست که میگه بیکاری فساد میاره اما در اون بخش صحبت های شما رهبر انقلاب چند روز پیش در جلسه با فرماندها ناجا بهشون دستور داد اینکارو بکنن خبرش رو خبر انلاین هم کار کرد
  • سامان EU ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    62 4
    چند ايراد بر اين تحقيق وارد است و آن ميانگين ارقام و كميت هاست در ابتدا تعداد خودروهاي موجود در اين كارنوال كه مقدار معين و مشخصي ندارد، زيرا كلا در كشور ما سازمان يا نهاد خاصي به خوبي مطالعات آماري را انجام نمي دهد مگر اينكه نگارنده متن فوق نشسته باشند وشمارشي را انجام داده باشند كه البته به دليل اينكه اين خيابانها سيكل بسته نيستند ممكن است اين مقدار متغير و غير قابل شمارش باشد دوم اينكه اگر منبع ذكر اين ارقام ،ميانگين تعداد خودروهاي شهر تهران باشد باز هم نميتوان به ميانگين خودروهاي موجود در اين دو خيابون در آن ساعتهاي مشخص دست يافت .
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    64 7
    داشتیم باور میکردیم انشاله جامعه درجهت دوری از دروغ پیش میره , که متاسفانه خبرآنلاین با نقل قول از اینگونه گزارشگرهای بی مسئولیت باعث میشه تا همچنان همه ی اینگونه گزارشها رو که باعث تشدید بدبینی های بین قشر بسیار ثروتمند و دیگر اقشار جامعه میشود و هیچ نتیجه مثبتی ندارد را کلا دروغ و همه آمارهای ذکر شده را جعلی بدانیم.... حداقل در مسیری که من هرشب بین ساعات ذکر شده عبور میکنم و بین مسیر انواع خودروهای معمولی و مسلما گرانقیمتها درهم در حال تردند و بین ضرابخانه و صدر هیچ نشانی از این داستانها نمیبینم... همین یک آیتم گزارش که دروغ است بقیه .... هم دنبال هدف خاص میباشد.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    93 15
    ما که نداریم ولی دارندگی و برازندگی....
  • armin IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    104 4
    جالبه اما كاش اين محاسبه انجام شده واسه جوانان و در مورد اختلاس هاي چند هزار ميلياردي هم ميكرديد مثلاً ميگفتين در موضوع پديده و بابك زنجاني و موضوع ٣٠٠٠ ميليارد آريا حدوداً چه مقدار از بودجه كشوري در جيب افرادي رفت و بعد متعاقباً چه مقدار مردم كل كشور ضرر كردند يا مثلاً كجاي قانون اساسي داشتن ماشين مدل بالا يا دور زدن با اون مصداق خلافه؟ و از همه معمتر ريشه يابي مشكل جواناني كه در سن ٣٠ سالگي با در آمد كافي از ترس جامعه مجرد موندن و همين باعث ايجاد اين مشكلاته تا حالا به تفريح جواانان رسيدگي كرديم؟ چه تفريحاتي دارن؟ ١٠ تاشو بگين كه خودتونم انجام ميدين و خلاف شرع نيست
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    136 9
    اون رئیس جمهوری که می خواست با یارانه دادن فقر را ریشه کن کند، حالا جوابگوی این اختلاف طبقاتی فاحش هست؟ این جوانان مقصر نیستند، پول بادآورده دارند می خواهند اون رو به باد بدهند و باهاش پز بدهند. مقصر این وضع سیاستهایی است که باعث بدبخت شدن و بی خانمان شدن اکثریت مردم و یک شبه پولدار شدن رانت خوارها و دلالان شدند و هنوز فکر می کنند تحریم ها اثری بر مردم نداشته است.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      52 4
      دقیقا
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    145 9
    تابستان شد و باز هم شروع شد برید دنبال دزد و قاچاقچی و اسید پاش و متجاوزین .
    • مهدی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      6 8
      درسته ولی هر دو موضوع معضله وبا هم منافاتی نداره
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    53 4
    خبر آنلاين جان، باز از اون محاسبات اشتباه دادي هر صد كيلومتر 10 ليتر، اون وقت چه جوري توي 11 كيلومتر 4.3 ليتر؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    47 5
    مشکل آلودگی هوا از همه اینها پر هزینه تر است
  • رضا IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    89 5
    خب آقای کارشناس که کف خیابان رو وجب کردی ببینی چند کیلومتره بیا سرانه فضاهای تفریحی هم بسنج نه تنها در تهران بلکه در کل ایران، شاخص کیفیت زندگی مردم رو ببین
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    26 5
    طول خودرو ها ی لوکس 4.5 تا 5 متره
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    88 8
    خب دود کنند فدای سرشون فکر کردین چه امکانات و تفریحاتی گذاشتین واسه جوان ها که به ماشین سواریشونم ایراد می گیرید. کدوم مسئول توو مملکت ما یخورده بفکر جوانها بودند؟؟ فقط بلدین بگین نکن
  • محمدرضا A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    65 6
    یه جوری از " جوانان تهرانی " حرف می زنین که انگار هیچ جای دیگه کشور " جوان " نداره و همه کشور فقیرن به جز " جوانان تهرانی پولدار " کاش اول هدفتون رو از این گزارش اعلام می کردین جوانان تهرانی بد هستن؟ بقیه جوانان خوب هستن؟ اگه نگران هدر رفتن سرمایه ملی هستین، اعلام کنید تا مردم راه حل ها و انواع فساد های موجودو بهتون یادآور شن تا انقدر نگران " جوانان تهرانی " نباشید
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    83 4
    بچه پولدارها را بیخیال .کلان برای جوانان چه تفریحاتی فراهم دیدید که الان مدعی هم هستید؟
  • رسول IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    57 3
    خب حالا که چی؟؟تفریح درست کنید برای جوونا تا بنزین دود نکنن.این که بنزینه..ببین چقدر سیگار دود میشه...ببین چقدر شیشه و گراک و کوک و کوفت و زهرمار دود میشه...گیر دادن به بنزین و دور دور جوونا حالا
  • حمیدرضا A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    81 23
    مال باباشونه، اعتراض داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • کامران IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      32 25
      باباشون همونایی هستن که میلیاردی اختلاس کردن از پول من و تو
    • پوریا IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      2 0
      آقا کامران چرا فک میکنی هرکی پولداره پولش رو از جیب شما درآورده؟چرا اون موقع که داشت در میاورد نزدی رو دستش؟چرا اعتراض نکردی؟
  • سیاوش IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    48 3
    آخه اینها که با 60 لیتر بنزین سهمیه ای دور دور نمیکنن پول دارن بنزین آزاد میخرن بعد حتما واسه 100 تا ماشینی که حتی کارت بنزین هم ندارن فردا میخواهین بنزین را گرون کنین اینها هم میشن بهانه در حالی که برای تنها کسانی که این تاثیر نداره همین آدمهایی هستند که شما بهانه گیری میکنین دربارشون
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    37 97
    راه حل اینکار بسیارساده است نسبت به قیمت ماشین مالیات 20 درصدی دریافت شود باورکنید مشکل مثل آب خوردن حل میشود یعنی یک ماشین 500میلیونی ماهیانه 10 میلیون بدهد بعد هرچقدر دلش می خواهد بچرخد این بهترین و علمی ترین روش است.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      20 14
      موافقم ایران برای ثروتمندان ارزان است باید گران شود خیلی گران
    • هومن RO ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      8 1
      اولا اين دوستان اين ماشين ها رو دو برابر ارزش واقعي خريدن و همه عوارضش هم پيشاپيش دادن وقتي ماشين صد ميليوني رو دويست ميليون ميخرن ديگه چقدر بايد پول بيخود بدن تا شماها دلتون خنك بشه
  • رضا A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    36 2
    در ایران چیزی به نام کنش اجتماعی وجود ندارد. بلکه جامعه در وهله اول دنبال عقده گشایی است و در وهله دوم دنبال تفریح، که در هر دو حالت به شرطی عقده می‌گشاید و تفریح می‌کند که هیچ هزینه‌ای برای او نداشته باشد.در ایران طبقه متوسط درحال لاغر شدن و ضعیف تر شدن و طبقه بالا درحال بسیار پولدار شدن است و طبقه پایین هم به سمت بی پول تر شدن پیش می رود و یکی از نشانه های از بین رفتن طبقه متوسط، کمرنگ شدن اخلاق است که نشانه های این بی اخلاقی در زندگی امروزی کاملا پیداست.
  • روزبه A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    34 1
    به نظر من اول باید به فلسفه و دلیل این کار فکر کرد. باید دید دولت چه برنامه ای برای پر کردن اوغات فراغت جوانها داشته؟ الان جز این که شب بری بیرون شام یا بستنی یا ابمیوه بخوری چه تفریح دیگه ای هست؟ بالاخره جوانها هم پر انرژِی هستند و طبیعی است که حوصله انها سر برود. وقتی می بینند کسی به فکر نیست خودشان یه فکری می کنند. میان تو خیایانها همیطور دور خودشان می چرخند. تازه این رو هم نباید از یاد ببریم که این کم خرج ترین سرگرمی این روزهاست. الان یه سینما بخواهی با یکی از دوستات بروی 20 هزارتومان پول باید بدی. ساندویچ و پیتزا هم که زیر 20 هزارتومان نیست ...
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    18 62
    راه حل اینکار بسیارساده است نسبت به قیمت ماشین مالیات 3
  • majid A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    19 14
    عاشقان كدخدا
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    40 2
    یه فکری برای اوقات فراغت این قشر باید بشه تا بجای اتلاف سرمایه ها حداقل اشتغال زایی بشه.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    47 1
    نتیجه اختلاس های دولتی و بانکی هزینه چند روز معاش و زندگی در چند استان را میدهد؟ اینها رو بررسی کنید
  • با نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    51 11
    چیکار کنن برن خونه بشینن مواد بکشن برن ترکیه، تایلند، دوبی پول خرج کنن که ما قشر ضعیف اونا رو نبینیم یا اینکه انتظار دارین بیان هر کدوم یه بنیاد خیریه احداث کنن تا خیال همه راحت بشه.نخیر با این کارا چیزی عوض نمیشه مشکل از جای دیگس.
  • هادی IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    35 6
    مردم شما به عقل خودتون رجوع کنید در تهران 100 ها هزار دستگاه خودرو و موتور سیکلت و... هر روزه در حال حرکتند چطور میشه که مثلا 200 تا 300 یا 400 خودرو گرون قیمت به گفته نویسنده در 6 خیابان شهر قد کل این شهر بنزین مصرف کننا در ثانی بنزین 100 تومنی رو تو این مملکت در کوتاه مدتی کردن 1000 یا 1100 تومن بعد بازم میگین چرا مردم بنزین میسوزونن آقای محترم برو اول آسیب شناسی بکن که چرا تفریح جوانهای این مملکت تو تمام شهرای بزرگ شده دور دور کردن بعدا ارااجییف سر هم کن
  • تقی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    17 7
    من خودم بچه ایلامم اینجا هم خودرو لوکس زیاد شده دیکه به پیکان وپراید خندشون میاد.جالب اینجاست اونهاییم که ماشین لوکس دارن سنشون بین۲۰تا ۳۵ساله.با سرعتهایی بالا هم رانندگی میکنن.
  • علی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    43 4
    اول اینکه ماشین های لوکس مال آقازاده هاست نه کارخانه دار و سرمایه گذار زحمت کش که پول تولید خودش را هم تو این مملکت نمی تواند در بیاورد . پس به آقازاده ها گیربدید که نمی توانید دوم هم مکانهای تفریحی و ورزشی رایگان در نظر بگیرید مردم ا ماشین به عنوان سرگرمی و اسباب بازی برخورد نکنند . اشکال از خودشان است نفس مردم را می گیرند
  • بي نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    31 5
    شما تفريح سالم براي مردم ايجاد كن بعد ازشون انتقاد كن من هم مخالف دور دور هستم ولي نبايد انتظار داشت مردم بدون تفريح زندگي كنن تا وقتي جايگزين مناسب براي ارائه نداري به جنگ با چيزي نرو چون قطعا همين دور زدن بي هدف توي خيابون ها از خيلي رفتارهاي ديگه كه ممكنه ازش خبردار هم نشي سالم تر و كم هزينه تره در ضمن اگر مصرف بنزين اون ٦ تا خيابون به اندازه مصرف يك استانه اين مربوط به تقسيمات كشوري و مديريت غلط منابع انسانيه كه جمعيت اون ٦ تا خيابون تهران به اندازه جمعيت يك استان شده پس لطفا مردم رو به جون هم نندازين و دنبال متخلف اصلي باشيد
    • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      4 3
      به نظر من اینکه بگیم برای افراد پولدار تفریح بهتر و مناسب تری از دور دور کردن وجود نداره خیلی جای بحث داره.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    22 4
    منطقی نیست
  • ا.ن A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    53 5
    مشكل اين نيست اخوي.. مشكل اينه كه مكان مناسب براي تفريح نيست
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    22 74
    به نظرم بنزین باید بشود لیتری 10 هزار تومان تا این همه مردم ماشین نیارن خیابون. البته بنزین تاکسی هم باید بشود 100 تومان. بخدا کلافه شدیم از دست این همه شلوغی و ماشین. طرف بچه رو صبح یه بار می بره، ظهر میره میاره، بعدظهر میبره باشگاه، دوباره میره میاره. بابا بزارید یه کم بچه خودش بره و بیاد. خانم ها زیادی تو خیابون می چرخند، از سبزی خریدن گرفته تا دیدن شمسی خانوم و شوی لباس و ...
    • هادی A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      8 0
      اگه بنزین گران بشه هزینه حمل و نقلدر تولید و کشاورزیهم همان قدر گران میشه. ان وقت یخچال میشه 10 میلیون و سیب زمینی کیلویی 5000 تومان و همه چی اینجوری.....
    • محمدرضا A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      8 0
      آخه یکم فکر هم خوب چیزیه همین الانش که بنزین دو قیمتیه و اختلافشم زیاد نیست تا دلت بخواد خرید و فروش سهمیه داریم در ضمن، اگه یادت بیاد حدود 6 سال پیش بنزین 100 تومن بود و الان 1000 تومنه، ترافیک کمتر شده از اون موقع؟؟؟ بعد به نظرت اون راننده تاکسی نمیاد بنزین 100 تومنیشو به قیمت بالاتر بفروشه؟؟؟
    • مجید IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      8 0
      شما فکر میکنید بنزین لیتری 100 هزار تومن هم بشه بچه پولدار با ماشین میلیاردی نمیتونه بزنه؟ اتفاقا همونا خداشونه بنزین به قیمتی بشه که فقظ خودشون بتونن بزنن ولا غیر حتی تاکسی
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      16 2
      چیزی در مورد کالای جانشین شنیدی؟ فرض کن بنزین بشه لیتری 100000 تومان مردم با چی جابجا بشن این مترو ما که با سرعت لاکپشت حرکت میکنه . یک لاین خیابان هم دادن به بی آر تی ولی اوتوبوس به اندازه کافی نداره. اول امکانات را در نظر بگیر بعد بگو بنزین لیتری چند فکر کردی اگر اتوبوس و مترو به اندازه کافی بود کسی با ماشین شخصی میامد تو خیابون؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    50 3
    اون موقع که اینا داشتن پول جمع می کردن باید جلوشون رو می گرفتید. الان میشه به یه نفر گفت از ثروت و داراییت استفاده نکن؟
  • فوق لیسانس علوم اجتماعی A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    3 8
    بنظر من کسی رابخاطر سوارشدن ماشین و دور زدن نمیشه مجازات کرد بهترین راه استفاده ازفاکتور مالیات است یعنی مالیات با قیمت ماشین باید سنخیت داشته باشد چون سود بانکی 20 درصد است یک ماشین 1 میلیاردی ماهیانه باید حداقل 20 میلیون تومان پرداخت کند این قانئنی است که درهمه دنیا البته براساس سود بانکی کشورها اجرا میشود این مالیت های دریافتی به روش های مختلف برای طبقه زیرین جامعه باید صرف شود
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    12 18
    چون پول داریم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    3 2
    در ریه دیگران تصفیه می گردد...
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    3 7
    بیان نرخ بنزین رو واسه خودروهای بالای 200 میلیون ببرن بالا .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    10 0
    آخه به کی چه ربطی داره پولشو خودشون میدن
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    10 0
    چندتا از این نیسان آبی ها با چند تا خاور بندازید تو این چند تا خیابون چند بار دور بزنن خیابون خلوت میشه
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    14 3
    خوب شد اين تصادفهاي خودروهاي لوكس اتفاق افتاد تا مسئولين ما بيدار بشنالبته هميشه همينجوريه.در ضمن مگه فقط خودروهاي لوكس هستن كه دوردور ميكنن.از مسئولين ميخام حد اقل بگن اگ دوردور نكنن چيكار كنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    14 13
    این چیزا تفریح نیست ،خودنمایی،میخوان مردم اینارو با ماشیناشون ببینن همون طور بچه های پایین شهر میخوان مردم با صدای ضبط ماشینشون اینارو ببینن،مشکلات اخلاقی و درونی،بهانه تراشی نکنید حرف حق،حقه هر چند تلخ... با پول این اتومبیل ها میشه چندتا کارخانه یا واحد تولیدی ساخت؟یا میشه چند کارخانه یا واحد تولیدی رو از برشکستی نجات داد ؟ با این پولا چند نفر میشه مشغول بکار شد یا چند نفر رو میشه از بیکاری نجات داد؟ حالا کاری ندارم که چند نفر رو میشه از گرسنگی نجات داد یا یا چند نفرو میشه به خونه بخت فرستاد.... دولت سود بانک ها رو کم کرد برای رفتن پول ها به سمت تولید، کاش میشد نگاه عمیق تری هم به این پول های نسبتا" زیاد که تو جامعه دور دور میکنند و جز نشان دادن شدت اختلاف طبقاتی چیزی ندارند کاری کند
  • بی نام RO ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    9 1
    ولی ما پول نداریم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    10 0
    برید دنبال حل مشکل بیکاریو ازدواج این تحلیلها همش کشکه .
  • اهوازی IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    9 2
    این هم علم آمار ما به جای اینکه به محل رفته و آمار گرفته و زمان سنجی کند برای خود در دفتری نشسته و یک سری حساب کتاب کرده بعد نتایج تحقیقش را آورده به نظر مردم برساند آقا از دفتر بیا بیرون و درست تحقیق کن
  • سینا EU ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    15 2
    دولت بیاد برای جوون های ممکلت تفریح و سرگرمی رو فراهم کنه تا اینکه جوون ها تفریحات و انرژی شون رو توی خیابونا و پشت فرمون با صدای بلند ضبط و غیره خالی نکنن. وقتی سرگرمی نباشه به هر حال به یه صورتی باید این انرژی خالی شه.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    19 7
    نوش جونشون..دارن...میتونن..میکنن...اگه جلوشونو بگیرن عین بی عدالتيست.چون فقط بچه پولدارا با ماشيناي لوکس نیستن که میرن دوردور ...خیلیا با ماشيناي معموليتر هم میرن...همون بنزينو مصرف میکنن بلکم بیشتر..ترافيکم مث بقیه...نه عزیزم...اصأ ربطی به ماشین لوکس نداره...گیر جای دیگس...
  • بی‌کاریسم A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    15 2
    از این انبوه نظرها معلومه همه مثل من بی‌کارند. یک فکر به حال من، آن، این کنید.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    9 17
    اکثرا پول دزدیه
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    4 8
    اههههههها بهتر اینه که بنزین گران شود تا این 40.50 تا ماشین هزینه شون سنگین بشه دیگه نتونن زیادی دور دور کنند چون معمولا عادت داریم مشکلات را از سر شاخه ها حل کنیم
  • علیرضا RO ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    26 3
    اینا که میان دوردور فقط بچه پولدار ها نیستن خیلی از مردم میان دور دور... این گزارش خیلی گزارش بی محتوایی بود .....
  • تنها IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    16 3
    خوش به حالشون اون وقت من دیشب از دست مادرم که سر به سرم گذاشت تا صبح گریه کردم و صبح هم با چشم های پف الود اومدم اداره و بازم هیچکس دردم نمیدونه و بهم گفتن که چقدر خوابیدی دیشب تو
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      12 3
      قدر مادرت رو بدون. نیاد روزی که حسرت کتک مادرمون رو بخوریم..
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    4 4
    مقصر هم این ها انحراف به چپ راننده پرایده
  • مازیار IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    21 2
    الان مشکل چیه؟ اسراف در مصرف سوخت؟ ماشینهای لوکس؟ آلودگی هوا؟ یاتفریح جوانان پولدار؟ یااساسا" جوانان؟
  • مهدی IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    17 3
    واسه جوون ها چی کار ها کردین که الان ناراحتین از کارشون؟ مکانی درست کردین برای شادی و تخلیه انرژی که حالا ناراختین از این کارشون؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    4 4
    شورشو در اوردین ریگه.
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    2 1
    پول وسرمایه باید دست ادمهای عاقل باشد تا ان را درست مصرف کنند