واحدمرکزی خبر نوشت:

در پی انتشار آزمایش موفقیت آمیز موشک های کره شمالی که از زیردریایی شلیک می شود خبرنگار بی بی سی در سئول گفت پیشرفت های کره شمالی در زمینه موشک های زیردریایی بسیار بیشتراز انتظارات بوده است.
به گزارش بی بی سی، استیو ایونس خبرنگار این شبکه در سئول گفت روزنامه های صبح شنبه در کره شمالی این آزمایش موشکی را یک موفقیت فوق العاده توصیف و اعلام کردند این فناوری به طور کامل با فناوری های روز نظامی همخوانی دارد. با این حال هنوز این خبر به طور مستقل تایید نشده است. پیونگ یانگ پیش از این تنها موشک های مستقر روی زمین را آزمایش کرده بود.
خبرنگار بی بی سی اضافه کرد این اخبار به همراه تصاویری از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نزدیک محل شلیک موشک ها از کشتی منتشر شد. این یک رویداد فوق العاده است زیرا موشک هایی که از زیردریایی شلیک می شوند به طور کامل محاسبات را تغییر می دهد زیرا این فناوری زمان هشدار درباره حملات احتمالی کره شمالی را کاهش می دهد این موشک ها تقریبا بلافاصله قابل شلیک هستند این درحالی است که موشک های بالستیک بین قاره ای دارای زمان هشدار بیشتری هستند. بنابراین دستیابی کره شمالی به این فناوری یک مسئله فوق العاده و قابل توجه به شمار می رود. کره شمالی دوازده تا بیست کلاهک جنگی دارد با این حال این کلاهک ها آنقدر کوچک نیستند که بتواند آنها را روی موشک های خود استفاده کند. کره شمالی همچنین به طور کامل فناوری موشکی خود را توسعه نداده است این مسئله همچنین درباره فناوری زیردریایی این کشور نیز صدق می کند. با این حال به نظر می رسد که کره شمالی در حال حرکتی سریعتر از انتظارات در مسیر توسعه فناوری های خود است.
بی بی سی افزود کره شمالی روز شنبه اعلام کرد یک موشک بالستیک که این مسئله احتمالا که از زیردریایی شلیک می شود با موفقیت آزمایش کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =