۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹
کدام گروهها به دنبال تجزیه عراق هستند؟

رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی در تهران می گوید هم کردها و هم گروه های اهل سنت طرفدار طرح تجزیه عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماجد غماس، نماینده مجلس اعلای سلامی عراق در تهران که میهمان کافه خبر بود، دربارۀ طرح کنگره آمریکا برای تجزیه عراق گفت: کردها آرزوی دیرینه و تاریخی برای استقلال دارند. قطع نظر از اینکه این توانایی را دارند یا خیر و آیا اساسا از چنین پتانسیل و توانایی برای استقلال برخوردارند، باید توجه کرد که سفر آقای بارزانی به واشینگتن می تواند بی ارتباط با این موضوع نباشد.

غماس همچنین افزود: نه تنها بارزانی که حتی دیگر مقامات کرد رده اول هم در این رابطه اظهار نظری نکرده اند. البته ما در میان سیاستمداران رده دوم و سوم گروه های کردی می بینیم که از این طرح حمایت شده و عدم اظهار نظر مسعود بارزانی هم بر تردیدها در این رابطه افزوده است. ضمن اینکه ما نفعی در سفر ایشان به واشینگتن ندیدیم.

رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی همچنین با اشاره بی ثمر بودن این طرح تاکید دارد: البته این طرح که در نطفه خفه شد و دیگر وجود خارجی ندارد اما موضوع به دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مبارزات انتخاباتی ایالات متحده باز می گردد. چرا که همانطور که موضوع هسته ای ایران در آن دوران تاثیر گذار خواهد بود و نامزدهای مختلف تهدید خواهند کرد که در صورت پیروزی این طرح را پیگیری خواهند کرد.  

آقای غماس همچنین بر نقش گروه های سنی در پیشبرد این طرح اشاره دارد و می افزاید: «در پارلمان فقط کردها نیستند که این طرح را پیگری می کنند. سیاستمداران اهل سنت هم با این موضوع موافق و خواهان اجرایی شدن طرح تجزیه هستند. البته باید بپذیریم که همه گروههای سیاسی کردی و اهل سنی در این رابطه متفق القول نیستند و نظرهای متفاوتی در این خصوص شنیده می شود. در چنین شرایطی ما انتظار نداریم آقای فواد معصوم به عنوان رئیس جمهور سخنی در این رابطه بزنند.»

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    6 0
    من برام سواله که چرا همیشه چیزایی را که شما در نطفه خفه میکنید زود متولد میشه ...