۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰

لباس دست دوم خارجی در نمایشگاه بهاره وزارت بازرگانی عرضه می شود.

گروه اقتصاد: وزارت بازرگانی طبق سنوات گذشته در اسفند ماه نمایشگاه بهاره برگزار می کند تا مردم کالاهای مصرفی خود را از این طریق تامین کنند.اغلب مخاطبان این نمایشگاه هم اقشار جامعه هستند که نمی توانند به مراکز خرید خارجی و فروشگاه های معروف برای تامین مایحتاج خود مراجعه کنند.

این در حالیست که یکی از دغدغه هایی که برای مشتریان پای ثابت این نمایشگاه ها وجود دارد،ارائه اجناس بی کیفیتی است که در طول سال در واحد های تولیدی به فروش نمی رود و در پایان سال فروشگاه های بهاره می شود محل فروش و حراج اجناس روی دست مانده.

گرچه مسوولان وزرات بازرگانی و شورای اصناف کشور همه ساله و در آغار این نمایشگاه اعلام می کنند که نظارت روی کیفیت اجناس وجود دارد،اما شواهد چیز دیگری را نشان می دهد.

یکی از بنکداران و تولید کنندگان لباس در ایران می گوید:"امسال چند شرکت عمده وارد کننده البسه موسوم به"تاناکورا" با وزارت بازرگانی به توافق رسیده اند که لباس های دست دوم خارجی را برای فروش در این نمایشگاه ها عرضه کنند."

این تولید کننده می گوید:عمده پوشاکی که در این نمایشگاه به فروش می رسد باقی مانده پوشاکی است که در طول سال تولید می شود و به دلیل طرح های غیر متنوع و قدیمی مشتری لازم را کسب نم کند و با قیمتی پائین تر از قیمت ابتدایی در پایان سال در این فروشگاه ها ارائه می شود.

استفاده از لباس های دست دوم موسوم به «تاناکورا» تقریباً 15 سال است که در کشور ما باب شده و هنوز شاهد خرید و فروش این لباس ها هستیم و مشتری‌های پر و پا قرص خود را دارند.

مشتری‌هایی که نه فقط به خاطر مشکلات اقتصادی به سمت این لباس ها کشیده شده‌اند بلکه عده زیادی از آنها معتقدند به دلیل تنوع و جنس خوب آنها که در مقایسه با قیمت‌شان واقعاً می‌ارزند اقدام به خرید این لباس ها می‌کنند.

فروش لباس های تاناکورا در بعضی مناطق مرزی به حدی گسترش یافته که بازارچه‌های بزرگی را به خود اختصاص داده و این لباس ها بدون هیچ مانعی به راحتی خرید و فروش می‌شوند و با توجه به حجم زیاد آنها و بازارچه‌هایی که برای آنها تشکیل شده نمی‌توان فرض کرد که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز وارد کشور می‌شوند،اما تا کنون سابقه نداشته است که به صورت رسمی توافقی میان یک نهاد دولتی با فروشندگان تاناکورا صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =