حقیقت پور:برای پارلمانی شدن دولت،قانون اساسی کشور باید تغییر کند

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پیشنهاد پارلمانی شدن دولت از سوی رهبری قطعا محسنات زیادی را به دنبال دارد.

به گزارش خبر آنلاین ، رهبر معظم انقلاب اسلامی  در یکی از سفر های خود به استان کرمانشاه پیشنهادی را در بین مردم و دولت مطرح کرده و فرمودند: در شرایط فعلی نظام سیاسی کشور ، ریاستی است و رئیس‌جمهور با انتخاب مستقیم مردم برگزیده می‌شود که شیوه خوب و مؤثری است اما اگر روزی در آینده احتمالا دور، احساس شود که نظام پارلمانی برای انتخاب مسئولان قوه مجریه بهتر است هیچ اشکالی در تغییر ساز و کار فعلی وجود ندارد.

حال با توجه به گذشت  چهار سال از این پیشنهاد از سوی مقام معظم رهبری، منصور حقیقت پور، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در گفت و گو با خبر آنلاین به برسی این موضوع پرداخت و گفت:این مسئله تنها از طریق تغییر قانون اساسی حل می شود.

نماینده مردم اردبیل افزود: متاسفانه این طرح نه تنها در دستور کار مجلس قرار نگرفته است بلکه هنوز برسی همه جانبه ای بر روی این موضوع صورت نگرفته است.در راستای عملیاتی کرد این موضوع باید  نمایندگان ساز و کار های مختلفی را در دست بگیرند تا به مزایا و معایب اولیه این طرح پی ببرند.

حقیقت پور گفت :بنده موافق  با این سخن رهبری هستم. اما برای آغاز آن احتیاج به تغیرات در قانون اساسی داریم. باید مجلس ویژه ای در این زمینه تشکیل شود و پروسه زمانی طولانی مدتی را باید طی کند.

وی در پایان گفت: این طرح یکی از پیشنهادات مقام معظم رهبری بوده،پس قطعا دارای مزایای بسیار فراوانی است وشاید بتواند مشکلات زیادی را که بر سر راه دولت قرار دارد با تغییر نظام حل کند. شاید درست این باشد که ما یک شاکله‌ یک پارچه‌ای از دولت و مجلس را با رأی مردم تعیین کنیم. که نمونه‌های آن هم در جهان زیاد است.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    27 0
    جناب حقیقت پور قول های انتخاباتی شما در محور اشتغال بود حالا ....
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    36 0
    تو اون کشورها حزب وجود داره مردم به احزاب رای میدن اینجا چی؟ اینکار جز برای اینه که بتونین قدرت خودتون رو نگه دارین ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    21 0
    پارلمانی یعنی چه ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    43 0
    خوبه دیگه کم کم بیخیال رای دادن مردم بشین اصلا اینطوری کلا راحت میشین.