مجید تفرشی که در کافه خبر حاضر شده و در حال بررسی نتایج و تحولات مربوط به انتخابات پارلمانی انگلیس است می گوید: پیروزی محافظه کاران برای ایران خبر بدی نیست.

این مورخ و پژوهشگر مسائل ایران و بریتانیا معتقد است در مجموع قدرت گرفتن بیشتر حزب محافظه کار در انگلیس اگر به نفع ایران نباشد خیلی به ضرر ما نیست و احتمال می رود که تحولات مثبتی در روابط دو کشور پدید آید.

تفرشی با اشاره به دیدار دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نیویورک که سال گذشته در حاشیه سفر به سازمان ملل اتفاق افتاد گفت: کامرون چند موضع نا مناسب درباره ایران در سخنرانی اش در سازمان ملل اتخاذ کرد و موجب رنجش خاطر مردم ایران و مسئولان ما شد اما در کل رویکردی که به حل مسئله هسته ای ایران و بهبود روابط تخریب شده ایران و انگلیس داشت در کل مثبت بوده است.

این مورخ و پژوهشگر مسائل ایران و بریتانیا معتقد است که با افزایش قدرت محافظه کاران در بریتانیا و معرفی مجدد هاموند به عنوان وزیر خارجه این کشور این امیدواری پیش آمده است که به زودی مسائل مربوط به کنسولی دو کشور حل و فصل شود. تفرشی پیش بینی کرد که تا یک ماه دیگر شاهد تحولاتی در این خصوص خواهیم بود و احتمالا ظرف یک ماه آینده مسائل مربوطه حل و فصل خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 1
    راستش حزب کارگر با تونی بلر پدر خاورمیانه رو درآورد. البته سیاست خارجی اشان با این حزب و اون حزب فرق نمی کنه. پس به ما چه که کی برنده شده.