ایسنا نوشت:

منابع یمنی اعلام کرده‌اند که نیروهای عربی وارد کشور اریتره در ساحل غربی دریای سرخ شده‌اند و آماده مداخله زمینی در یمن هستند. در همین حال سخنگوی ائتلاف عربی دو شهر شیعه نشین صعده و مران را مناطق جنگی اعلام و تاکید کرد که عملیات آتی گسترده‌تر از "طوفان قاطع" خواهد بود.

 منابع آگاه یمنی در مصاحبه با پایگاه یمنی "بوابه حضرموت" اعلام کردند که نیروهای عربی شب گذشته وارد اریتره شده‌اند تا عملیات زمینی علیه یمن را اجرایی کنند و تعداد زیادی از نیروهای زمینی عربستان نیز در نزدیکی مرزهای یمن مستقر شده‌اند.

در همین حال احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف عربی علیه یمن در کنفرانسی خبری اعلام کرد: صعده و مران (دو شهر شیعه نشین شمال یمن که خواستگاه اصلی حوثی‌ها هستند) مناطق نظامی هستند که هدف قرار می‌گیرند. این امر بدین معناست که جنگنده‌های عربستانی بدون تفاوت قائل شدن میان اهداف نظامی و غیر نظامی به بمباران شهرهای مذکور که هزاران نفر جمعیت دارند، خواهند پرداخت.

روز جمعه هواپیماهای عربستانی با پخش اعلامیه بر فراز این دو شهر از ساکنان آن خواسته بودند تا غروب آفتاب شهر را ترک کنند.

احمد عسیری با تکذیب ورود نیروهای زمینی عربستانی به یمن عنوان داشت: نیروهای ائتلاف به عملیات تفتیش، بازرسی و محاصره دریایی یمن ادامه می‌دهند.

عسیری افزود که ایجاد نیروی نظامی در یمن نیازمند زمان کافی برای آموزش و مجهز کردن این نیروها است.

وی تاکید کرد: حوثی‌ها بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد چراکه خط‌های قرمز را پشت‌سر گذاشته‌اند. امنیت عربستان خط قرمزی است که حوثی‌ها از آن رد شده‌اند.

اشاره عسیری به حملات خمپاره‌ای به نجران عربستان است که 8 کشته بر جای گذاشت.

این اظهارت در حالی است که وزیر خارجه عربستان از آغاز آتش بس 5 روزه در یمن از روز سه‌شنبه خبر داده است.

در همین حال محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله عنوان داشت که هدف عربستان از اعلام آتش‌بس موقت این است که بر جنایت‌های خود سرپوش بگذارد. وی تاکید کرد که عربستان علناً در صعده دست به کشتار دسته‌جمعی می‌زند.

از روز پنجشنبه جنگنده‌ها، واحدهای موشکی و توپخانه عربستان مناطق شهری و روستاهای استان صعده را هدف قرار داده است و با هدف گرفتن ساختمان مخابرات این استان، ارتباط آن را با جهان خارج قطع کرده‌اند تا راه برای عملیاتی گسترده در نبود وسایل ارتباطی فراهم شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    9 28
    از هر طرف كشته شود به ضرر اسلام است
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    12 1
    بعیده