واحد مرکزی خبر نوشت:


وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس ضمن بررسی همکاری های نظامی و امنیتی، توافق احتمالی با ایران را تشریح و از آن دفاع کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، حسین فیاض قنیبر در گزارشی از پاریس به دیدارهای جان کری وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: وی در پاریس با وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دیدار و درباره هماهنگی های نظامی و امنیتی و اوضاع یمن و مسئله هسته ای ایران گفتگو کرد. مهمتر از همه این که عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی از آتش بس انسانی در یمن و جان کری وزیر خارجه آمریکا از توافق های امنیتی با کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

در ادامه گزارش آمده است: جان کری مهمترین چالش موجود را مبارزه با گسترش تروریسم تحت عناوین مختلف اعم از النصره، داعش، القاعده، بوکوحرام و جنبش الشباب دانست. کری در نشست دو ساعته با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس، ابعاد فنی توافقنامه احتمالی با ایران را برای آنها تشریح کرد و بار دیگر از این توافق دفاع کرد و تاکید کرد امضای این توافقنامه تعامل با خطرات دیگر را تسهیل می کند. کری همچنین از حمایت های مشترک آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس از مخالفان میانه رو در سوریه برای مقابله همزمان با داعش و نظام سوریه سخن گفت.

عادل الجبیر همچنین در پاریس با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و لوران فابیوس همتای فرانسوی خود دیدار کرد و از ادامه تلاش برای استقرار سامانه موشکی برای دفاع از کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.
الجبیر به العربیه گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس با کمک آمریکا تلاش می کنند سامانه موشکی را برای دفاع از خود مستقر کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =