تسنیم نوشت :

اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ، درباره لزوم وحدت اصولگرایان با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اظهار داشت: از ابتدا این واقعیت که رمز پیروزی، وحدت ملت ما بوده است، مورد تأکید حضرت امام خمینی(ره) بوده و ایشان در وصیت‌نامه خود بر این امر تأکید داشتند. همچنین این نکته نیز در کلام و فرمایشات مقام معظم رهبری و همه دلسوزان نظام قرار داشته است.

وی ادامه داد: از نظر عقلی، علمی و تجربی نیز ضرورت وحدت امری کاملاً ثابت شده است، بنابراین وحدت میان اصولگرایان و ملت، امری نیست که مخالف داشته باشد. اما آنچه مهم است چگونگی پدید آمدن وحدت است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: مسئله مهم وحدت این است که توده‌های مردم براساس اصول اساسی نظام، دین، منشور ملی و رهبری با هم وحدت کنند؛ به همین دلیل در اصولگرایی کسانی که اصول انقلابی (اسلام ناب نبوی و علوی، قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی ولایی، ولایت فقیه و رهبری) را قبول داشته باشند ولو اینکه دارای سلیقه‌های مختلف باشند، به راحتی می‌توانند وحدت کنند. چرا که اصول اساسی برای همه آنها قابل قبول است و وقتی این امر را قبول دارند به راحتی می‌توانند بر سر اصول به وحدت برسند و در فروع نیز هرجا اختلافی پیدا کنند، به اصول و ولایت مراجعه می‌کنند.

بادامچیان یادآور شد: در قرآن کریم آمده است در هر چیزی با هم اختلاف پیدا کردید، اجازه ندهید اختلاف‌ باقی بماند؛ جامعه اسلامی جامعه توحیدی است و همه با هم وحدت دارند زیرا به دین، قوانین و ضوابط دینی مراجعه می‌کنند و اگر در تشخیص و استنباط، دیدگاه متفاوت پیدا کردند، به سراغ حضرت رسول(ص) و در غیاب پیامبر به امام و در غیاب امام(ع) به ولی فقیه و مراجع رجوع می‌کنند و حکم آنها را اطلاعت می کنند و وحدت حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ضوابط و معیارها برای وحدت مشخص است و محوریت وحدت نیز در قله محوریت ولی فقیه عادل در جامعه ماست، ضمن احترام به نظرات همه افراد و چهره ها، آنچه که برای ما حجت شرعی است نظر ولی امر، مقام معظم رهبری است و لذا اختلافی نداریم؛ اگر مواضع کسی در خط ولایت بود که فبهاالمراد ولی اگر در این خط نبود به تدریج موقعیت خود را در میان مردم از دست می‌دهد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه قله وحدت، ولی امر است، اظهار داشت: غیر از این قله وحدت، برای وحدت اجتماعی نیاز به محوریت است و محوریت باید کسانی باشند که بتوانیم از نظر شرعی آنها را بپذیریم.

بادامچیان گفت: از نظر اصولگرایی این موضوع در جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین) شکل می‌گیرد. این مجموعه که فقهای عادل و مورد تأیید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و مورد احترام توده مردم هستند و خروجی آنها در خط اسلام و ولایت و در جهت منافع و مصالح مردم است، می توانند کار را نهایی کنند. لذا اگر اختلافی پیدا شد و دسترسی به ولی امر نبود، جامعتین، فقها و مراجع می‌توانند به راحتی اختلافات ما را از نظر مبنایی، معارف اسلامی، فصل‌الخطاب بودن و محوریت حل کنند.

وی ادامه داد: همچنین اگر در جایی خواستیم که در موضوعی قضاوت و داوری شود، جامعتین بهترین داور است. پس در کشور ما زمینه برای وحدت کاملاً آماده است و هر کسی که اسلام ناب، قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی، خط امام خامنه‌ای و امام خمینی(ره) را قبول داشته باشد، در حرکت وحدت حضور دارد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره محور وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده تأکید کرد: در انتخابات آینده اگر برای نمایندگی حوزه ای 4 نفر واقعاً احساس تکلیف شرعی کنند در حالی که یک نفر از میان آنها باید نماینده شود، نهادی که می‌تواند این موضوع را حل کند، جامعتین است و آنها فصل‌الخطاب می‌شوند.

بادامچیان در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که با اصلاح‌طلبان ائتلاف می‌کنند، اصولگرا محسوب می‌شوند، گفت: ابتدا باید ائتلاف را معنی کرد. در انتخابات با اصحاب فتنه ائتلاف ممکن نیست چرا که آنها راه فتنه را می‌روند و با فتنه و اهل فتنه که نمی شود وحدت کرد.

وی با اشاره به چند بخش بودن اصلاح‌طلبان افزود: اصلاح‌طلبان متفرق هستند؛ بخشی از آنها خود را در داخل نظام می‌دانند و قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند، ولی بخشی دیگر با اعمال و رفتارشان نشان می‌دهند که در خط غیرنظام و همسو با خط رادیوآمریکا و بی‌بی‌سی هستند که این دو مجموعه با هم تفاوت دارند. طبعاً با این مجموعه اخیر امکان ائتلاف و همراهی نیست.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: من بارها گفته‌ام که بحث ما این است که اصلاح‌طلبان شهروند این کشور هستند و مانند همه شهروندان، حقوق شهروندی دارند، اما همه می‌دانند که جریان اصلاحات نمی‌تواند استمرار انقلاب اسلامی با خط امام‌خمینی(ره) و امام خامنه‌ای را بر عهده بگیرد و نمی‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را به سمت تکامل ببرد، چون تفکرات غیرانقلابی دارد و نمی‌تواند انقلاب اسلامی را در جهان گسترش دهد، چون تفکرات لیبرالی و اصلاح‌طلبی دارد و نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند، چون تفکرش غرب‌گرا یا چپ‌گراست، لذا هر دو نمی‌توانند برای جامعه اسلامی، اقتصاد عادلانه اسلام را ارائه و مدیریت کنند.

بادامچیان با بیان اینکه جریان اصلاحات قادر به اداره کشور، حل مشکلات و شکوفایی و توسعه کشور نیست، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران چون انقلاب ما مردمی است، به همه میدان داده می‌شود و اصولگرایان و اصلاح‌طلبان می‌توانند طرح های خود را مطرح کنند و این مردم هستند که متوجه می‌شوند چه تفاوتی بین آنها وجود دارد و انتخاب هم مربوط به مردم است. 

29215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =