ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان قرار است دیدارهایی با رییس دولت اصلاحات، سیدحسن خمینی و آیت الله هاشمی داشته باشند.

دبیر ائتلاف جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با اعلام این خبر درباره این ائتلاف گفت: واقعیت این است که دو جبهه "اصلاح طلبان" و "اعتدالگرایان" از سال 82 فعالیت خود را آغاز کردند. جبهه اصلاح طلبان با 17 تشکل عضو و جبهه اعتدالگرایان هم با 8 عضو در سال 90 و در جریان انتخابات مجلس نهم کار خود را در همراهی با جریان اصلاحات  ادامه دادند. در انتخابات 92 هم این مجموعه که ابتدا در ستادهای دکتر عارف فعال بودند با کنار رفتن ایشان وارد ستاد آقای روحانی شدند و در واقع ستادهای آقای روحانی را در سراسر کشور جبهه اصلاح طلبان و جبهه اعتدالگرایان تشکیل داده و پیش بردند.

مجید بهمن زاده افزود: قبل از نوروز 94 در راستای هماهنگی بیشتر بین این دو جبهه تصمیم بر این شد تا 25 حزب موجود در این دو جبهه ائتلاف کامل انتخاباتی داشته باشند و فعالیت های خود را هماهنگ با جبهه اصلاحات پیش ببرند.

دبیر جبهه اصلاح طلبان با اشاره به دیدار هفته گذشته این دو جبهه با محدرضا عارف اظهار داشت: اگر چه ائتلاف دو جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در ماه های پایانی شال 93 انجام شد اما این ائتلاف را رسما در دیدار با محمدرضا عارف اعلام کردیم.

بهمن زاده ادامه داد: افزون بر این قرار است تا اعضای این دو جبهه دیدارهایی با شخصیت های برجسته از جمله رییس دولت اصلاحات، آیت الله هاشمی و سیدحسن خمینی داشته باشند.

وی در رابطه با هماهنگی این ائتلاف با جبهه اصلاحات اظهار داشت: ما کاملا همسو با اصلاح طلبان پیش می رویم و  من به عنوان دبیر جبهه اصلاح طلبان و همینطور دبیر ائتلاف میان جبهه اصلاح طلبان و جبهه اعتدالگرایان در شورای مشورتی اصلاح طلبان حضور دارم و به نمایندگی از این دو جبهه دیدگاه های تشکل های عضو این دو جبهه را بیان و پیگیری می کنم.

بهمن زاده تاکید کرد: خوش بختانه در حال حاضر به لحاظ انسجام داخلی در اردوگاه اصلاح طلبان شرایط بسیار خوبی حاکم است. ما کاملا آماده ورود به انتخابات هستیم. البته بر این سخن مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رای مردم حساب ویژه ای باز کرده ایم. امیدواریم همانند انتخابات ریاست جمهوری 92 شاهد یک رقابت سالم باشیم.

این عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان درباره ورود پول های کثیف به انتخابات گفت: متاسفانه زمینه حقوقی پیشگیری از ورود پول های کثیف وجود ندارد. در هر انتخاباتی ممکن است این پول ها وارد شوند و جریان سالم انتخابات را منحرف کنند . این ها باید کنترل شود.

بهمن زاده درباره راه کارهای جلوگیری از ورود پول های کثیف به انتخابات اظهار داشت: به اعتقاد من حرکت به سمت نظام پارلمانتاریستی که چندی پیش هم در سخنان مقام معظم رهبری بر آن تاکید شد و حزبی شدن انتخابات می تواند راه کار مناسبی برای این منظور باشد.

وی افزود: این در واقع خواست گروه های سیاسی شناسنامه دار است که شفافیت مالی در انتخابات وجود داشته باشد. شفافیت مالی هم زمانی ممکن است که انتخابات به سمت حزبی شدن برود. چرا که در این صورت به جای افراد احزاب شناسنامه دار بازیگر انتخابات هستند و باید درباره منابع مالی و درآمد حزب توضیحات کامل و شفاف بدهند. به علاوه نظارت بر آنها از سوی نهادهای نظارتی هم به مراتب دقیق تر و راحت تر خواهد بود.

بهمن زاده ادامه داد: اما در زمانی که حزب ها تعیین کننده نیستند این قبیل پول ها بیشتر اثر می گذارد. و تعهدات خاصی را به دنبال خود می آوردند که سلامت افراد و سیستم های تحت تاثیر انها را به خطر می اندازد.

29214

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =