پورشه با تولید مدل تمام الکتریکی پاجون، جدیدترین رقیب بی.ام.و سری 5 و تسلا مدل S است. این خودرو با 420 اسب‌بخار قدرت می‌تواند با هر شارژ بیش از 420 کیلومتر حرکت کند.

سولماز گرئی: ظاهراً خودروساز آلمانی پورشه هم به دنبال تنوع بخشیدن به تولیدات خود است و قصد معرفی یک نمونه متفاوت را دارد. پورشه Pajun جدید رقیبی برای بی.ام.و سری 5 و تسلا مدل S خواهد بود. پاجون مخفف عبارت «پانامرای کوچک» است و قرار است در دو مدل ارائه می‌شود، یکی تمام‌الکتریکی مجهز به باتری و دیگری مجهز به پیل‌سوختی هیدروژنی.

بدون شک تسلا مدل S یکی از رقبای اصلی Pajun الکتریکی است. طبق گزارش‌ها مشخصات فنی این مدل بسیار شبیه به مشخصات فنی تسلا مدل S استاندارد است. انتظار می‌رود Pajun خودرویی چهاردرب با قدرت 420 اسب‌بخار باشد که قدرت داشته باشد و با هر شارژ کامل 425 کیلومتر را طی می‌کند.

برخلاف تسلا مدل S، پورشه شاسی کاملاً جدید و ویژه‌ای برای Pajun طراحی نکرده است. هم مدل الکتریکی و هم مدل پیل‌سوختی هیدروژنی از پلاتفورم MSB مدل پانامرا بهره می‌برند. البته شاسی MSB در Pajun دستخوش تغییراتی شده تا در قسمت عقب میزبان موتورهای الکتریکی باشد. این ساختار جدید موتورعقب در ماه دسامبر / شهریور سال گذشته به نام پورشه ثبت شد.
پلاتفورم تغییریافته جدید، eMSB نامیده می‌شود. این ساختار جدید در سوپر اسپرت‌های الکتریکی R8 e-tron آئودی نیز به کار گرفته خواهد شد.

جزئیات در مورد مدل پیل‌سوختی هیدروژنی بسیار محدود است، ولی طرح تولید خودرویی بر پایه پیل‌سوختی هیدروژنی در کنفرانس سالانه فولکس‌واگن در ماه مارس / اسفند گذشته ارائه شده بود. حتماً می‌دانید که فولکس‌واگن کمپانی مادر پورشه است.

بعد از عرضه مدل‌های هیبریدی پانامرا و کایمن و هم‌چنین موفقیت خیره‌کننده مدل هیبریدی 918 اسپایدر، پاجون نشان از توجه ویژه پورشه به سیاست‌های زیست‌محیطی است. پورشه Pajun قرار است در اواخر سال 2017 یا اوایل 2018 / پاییز یا زمستان 1396 به بازار عرضه شود و به احتمال زیاد نام آن نیز تغییر خواهد کرد.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 4
    نه
  • کریم A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 46
    با توجه به حوادث اخیر رانندگی در تهران و نیز رسم بسیار بد گشت و دور زدن های عده ای در خیابان و مانور دادن با خودروهای گران قیمت به خبرانلاین توصیه می شود به جای نمایش اینچنین خودروها به نمایش خودروهای داخلی و تبلیغ برای آنها بپردازد نه اینکه با تهییج جوانان از نمایش چنین ماشین هایی در صدد کمک به آنها برای خرید باشد
    • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      27 0
      یعنی تمام برداشت شما از این خبر شاهکار تکنولوژی این بود؟ چون یه عده بی جنبه و بی ظرفیتن و نمود مثل «یا رب روا مدار که گدا معتبر شود گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود» هستن، بقیه مردم نباید در جریان اخبار روز تکنولوژی قرار بگیرن؟ بد نیست پیش از نوشتن کمی فکر کنیم.
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    7 13
    باز هم مثل همیشه: فقط پراااااااااااااااااااااااااااید ...
  • 001 A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    11 0
    خوش به حال دایره خودی
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    2 0
    بزار وام ازدواجمو بگیرم، باهاش یک دستگاه پوسترشو میخرم.
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    با اين همه پيشرفت در صنعت اتومبيل بهتر است خودرو سازهاي داخلي بيشتر روي توليداتشان تمركز كنند سرعت پيشرفت خودرو سازهاي اروپايي خيلي بالاست و مابايد تا حدودي با انها هماهنگ شويم .