۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

ایرنا نوشت:

در حالی که کمتر از یک شبانه روز به مراسم هفتادمین سالروز جشن پیروزی در جنگ دوم جهانی در مسکو باقی مانده است، سران بیش از 10 کشور جهان برای شرکت در این مراسم وارد مسکو شدند.

به گزارش رسانه های روسی، امروز (جمعه) و دیروز روسای جمهوری بیش از 10 کشور ازجمله بلاروس، قزاقستان، مغولستان، ارمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان، چک و ترکمنستان وارد مسکو شدند.

دراین مدت ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با سران چندکشور ازجمله 'رائول کاسترو' رییس جمهوری کوبا،'نورسلطان نظربایف'رییس جمهوری قزاقستان و'جین شین پینگ' رییس جمهوری چین دیدار و با آنها در مورد همکاری های دوجانبه و مسایل بین المللی گفتگو و مذاکره کرد.

مهمترین این دیدارها،ملاقات روسای جمهوری روسیه و چین بود که درجریان آن بیش از 20 قرارداد همکاری به ارزش میلیاردها دلار امضا شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در پیام نمابری به دفتر ایرنا در مسکو خاطرنشان کرد:رییس جمهوری روسیه فردا شنبه با جاکوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی، میلوش زمان رییس جمهوری چک و پراناب موکرجی رییس جمهوری هند دیدار خواهد کرد.

در مجموع انتظار می رود روسای جمهوری و نخست وزیران 27 کشور در مراسم هفتادمین سالروز پیروزی در جنگ دوم جهانی که روسیه روز 9 می جشن می گیرد شرکت کنند.

برخی کشورها ازجمله فرانسه و ایتالیا هم وزیران خارجه خود را برای شرکت در مراسم سالروز پیروزی به مسکو روانه کرده اند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، در مجموع سران و نمایندگان حدود 40 کشور جهان در مراسم سالروز پیروزی در مسکو شرکت می کنند.

برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا که با روسیه در مساله اوکراین اختلاف یافته اند در سطح سفرا در مراسم پیروزی در مسکو حضور خواهند یافت.

خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم که در مساله اوکراین متحد نزدیک آمریکا است از شرکت در مراسم ویژه پیروزی در مسکو در روز 9 می خودداری کرد و قرار است روز یکشنبه دهم می به مسکو سفر کند.

در مراسم جشن پیروزی و رژه در میدان سرخ همچنین بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و خانم ایرینا بوکووا دبیر کل سازمان یونسکو شرکت می کنند.

درمجموع روسیه حدود 70 نفر از سران کشورهای جهان و سازمان های بین المللی را برای شرکت در مراسم پیروزی در مسکو دعوت کرده بود.

مراسم پیروزی در جنگ دوم جهانی بر آلمان نازی 9 ماه می هر سال و یک روز پس از مراسم مشابه در پایتخت های اروپایی و واشنگتن در مسکو برگزار می شود.

روسها به عنوان میراث دار اتحاد شوروی سابق کشوری که 27 میلیون نفر قربانی در جنگ دوم جهانی داد جشن پیروزی در جنگ دوم جهانی را مفصل می گیرند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =