۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۰

ایرنا نوشت:

یک مقام رسمی کره شمالی اخبار منتشر شده از سوی منابع اطلاعاتی کره جنوبی مبنی بر اعدام 15 مقام ارشد منتقد دولت را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، «پو یونگ جه» معاون مرکز واحد تحقیقات میهنی کره شمالی اعلام کرد که خبر مربوط به اعدام تعدادی از مقامات دولتی منتقد؛ تبلیغات سوء و مغرضانه دشمنان پیونگ یانگ و تهمتی آشکار علیه رهبر این کشور است.

سایت خبری «خوئن چیو شی بائو» چین روز جمعه با انتشار این خبر، اعلام کرد که این مقام کره شمالی خبر تکذیب اعدام تعدادی از مقام های این کشور را در گفت وگو با یکی از رسانه های غربی اعلام کرده است.

«پو یونگ جه» در عین حال خاطرنشان کرد: البته این طبیعی است که نه تنها دولت کره شمالی، بلکه سایر دولت ها نیز به چنین شیوه هایی، برای نابودی کسانی که قصد سرنگون کردن نظام را داشته باشند، روی آورند.

پیش از این خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) در گزارشی مدعی شده بود، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دستور اعدام 15 نفر را در طول یک سال گذشته صادر کرده است.

یونهاپ در گزارش خود اعلام کرد که تعدادی از کشته شدگان از مقامات کشوری بوده اند که به دلایلی چون انتقاد یا مخالفت با نظرات رهبر این کشور به جوخه اعدام سپرده شده اند.

معاون مرکز واحد تحقیقات میهنی کره شمالی همچنین اخبار مربوط به نقض حقوق بشر در اردوگاه های کار اجباری در کشورش را تکذیب کرد و گفت: فقط مجرمانی که از سوی دادگاه محکوم شده باشند در این اردوگاهها مشغول به کار می شوند.

سازمان ملل اوایل آذر ماه سال 93 از شورای امنیت خواسته بود تا مساله نقض حقوق بشر در کره شمالی را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد که این موضوع با واکنش شدید پیونگ یانگ و تهدید انجام آزمایش اتمی همراه بود.

پس از انتشار گزارش سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر کره شمالی، فشارهای بین المللی علیه پیونگ یانگ افزایش یافت؛ اما مقام های پیونگ یانگ بارها با رد اتهامات وارده از سوی شورای امنیت سازمان ملل، آن را نشانه سیاست های خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی عنوان کردند.

این مقام کره شمالی همچنین، به تهدیدهای مکرر آمریکا بر علیه کشورش اشاره کرد و گفت: در صورت تداوم این تهدیدها، پیونگ یانگ چاره ای جز پیگیری برنامه هسته ای خود جهت مقابله با این تهدیدها ندارد.

او با اعلام اینکه کشورش توانایی استفاده از موشک های با قابلیت حمل کلاهک های اتمی را دارد، تاکید کرد: اگر برای مواجهه با آمریکا هیچ راهی باقی نماند، ما به عنوان آخرین راهکار با بهره گیری از موشک های هسته ای به این کشور حمله خواهیم کرد.

کره شمالی در سال 2012 با تغییر قانون اساسی، خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد اما سئول و واشنگتن بارها اعلام کردند که کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته ای نمی پذیرند.

کره جنوبی، ژاپن، چین، روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد از سال 2003 مذاکراتی را با هدف عاری ساختن شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای آغاز کردند اما این مذاکرات پس از آزمایش های هسته ای کره شمالی در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 به تعلیق در آمد.

کره شمالی به دلیل اعلام پیش شرط های آمریکا، حاضر به از سرگیری این مذاکرات نیست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =