سرلشکرجعفری:خود دشمنان نیز می دانند که گزینه نظامی علیه ایران در مساله هسته ای، سخن مسخره ای است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان اسلام داعش را برای سرکوب نفوذ ایران اسلامی در منطقه ایجاد کرد، ولی اکنون داعش باعث همدلی مسلمانان منطقه شده است.

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری روز پنجشنبه در اجلاسیه اصلی کنگره بزرگ سه هزار شهید استان سمنان افزود: آمریکا و صهیونیسم با هدف ایجاد اختلاف بین ملت ایران و ملتهای مسلمان منطقه داعش را ایجاد کردند.


وی با بیان اینکه داعش اکنون سبب خیر شده است، ادامه داد: اکنون شاهد وحدت و همدلی بین ملتهای ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن به خاطر مقابله با داعش هستیم.

وی با اشاره به انقلاب مصر به عنوان تنها انقلاب کشورهای مسلمان منطقه که نخواست از انقلاب ملت ایران الگوگیری کند، افزود: انقلاب مردم مصر به همین دلیل شکست خورد و دیکتاتور ثابت این کشور در حال بازگشت است.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: هر ملت مسلمان منطقه که از انقلاب و جمهوری اسلامی الگوگیری کرده به پیروزی رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام خدعه های آمریکا و صهیونیست علیه ایران و کشورهای مسلمان منطقه نتیجه عکس داده است، خاطرنشان کرد: مسلح کردن معارضین در سوریه برای سقوط نظام حاکم در آن کشور از سوی دشمنان اسلامی با همین هدف انجام شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحلیل های غرب از تحولات منطقه، تصریح کرد: نظام سلطه از توسعه هلال شیعه در منطقه هراس دارد چرا که می داند این هلال در قلب رژیم صهیونیستی فرود می آید.

وی اضافه کرد: در نگاه تحلیلگران غرب شهادت و مهدویت دو بال نظام اسلامی هستند و به همین دلیل دشمنان، ولایت فقیه را هدف قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از توانمندی ایران اسلامی در عرصه های مختلف آگاهی دارد، گفت: خود دشمنان نیز می دانند که حرف از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران در مساله هسته ای، سخن مسخره ای است زیرا توانایی ایران در دوران دفاع مقدس را دیده اند.

سرلشکر جعفری با اشاره به نفوذ آرمانهای انقلاب اسلامی ایران در بین مسلمانان منطقه، ادامه داد: با این وجود برخی ها در داخل کشور به دلیل برخی کینه ها، تحلیل های غلط سیاسی و یا موفقیت هایی که در گذشته نداشتند، دهان به سخن باز می کنند.

وی افزود: این افراد ناآگاه داخلی که خود را دلسوز می دانند آگاه نیستند که با سخنانشان به نظام اسلامی ضربه می زنند و رهبر معظم انقلاب در فرمایشات آغاز سال نو نیز اینگونه سخنان را منکر دانستند.

وی با اذعان به اینکه برخی نارسایی ها و مشکلات اقتصادی درون کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنوز کسی به تذکر رهبری به سران کشور برای تمرکز به توانمندی داخلی، در عمل گوش نکرده است.

سرلشکر جعفری ایران اسلامی را کانون حرکات ملت های مسلمان منطقه دانست و گفت: ایجاد حادثه 11 سپتامبر، حمله به عراق و ایجاد داعش از سوی دشمنان برای این است که ایران مسیر خود را تغییر دهد.

وی تاکید کرد: اقتدار ایران اسلامی تنها در داشتن قدرت تسلیحاتی و اقتصادی نیست بلکه ایمان قلب های مردم مسلمان و شیعه منطقه اقتدار آفرین ایران اسلامی است.

با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از 70 جلد کتاب و تمبر یادبود سه هزار شهید استان سمنان در اجلاسیه اصلی کنگره بزرگداشت شهدای این استان در تالار غدیر سمنان رونمایی شد.

کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان از نهم اردیبهشت آغاز شد و برگزاری دعای ندبه در روز هجدهم اردیبهشت آخرین برنامه این کنگره است.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414485

برچسب‌ها