عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: بار ترافیک در مرکز از مرز بحران گذشته است و جا دارد برای کاهش آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی، انجام اقدامات لازم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین-البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، روح اله کیان در گفتگو با "رادیو شهر" در خصوص ترافیک شهر و تمهیدات مدیریت شهری در راستای رفع این معضل اظهار داشت: با توجه به اینکه کلانشهر کرج رشد جمعیتی بالایی را داراست ترافیک سنگینی در این شهر حاکم است که متاسفانه به حد بحران رسیده است.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی و معابر و خیابان‌های کرج جوابگوی وضعیت فعلی نیست و اگر اقدامات جدی در راستای کاهش ترافیک انجام ندهیم، در آینده ای نزدیک نه تنها قفل ترافیک کرج باز نمی‌شود، بلکه آسیب‌های جدی دیگری همچون افزایش آلودگی هوا را هم باید تحمل کنیم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری کرج در سال جدید جهت کاهش بار ترافیکی و رفع این معضل پروژه های کلانی را در دستور کار قرار داده است که امید است با اجرای به موقع این پروژه ها موجب روانسازی ترافیک گردد.

کیان در ادامه از اختصاص بخش عظیمی از بودجه سال جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی و ترافیک را اهتمام ویژه مدیریت شهری جهت کاهش ترافیک شهر عنوان کرد و گفت: اصلاح معابر و خیابان‌های اصلی کرج، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، ساماندهی و افزایش کمی و کیفی خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث و تکمیل قطارشهری کرج از جمله برنامه‌های سال جدید می باشد.

وی بهره برداری از پروژه های بلوار بسیج، بلوار کاج، پل شرقی و غربی میدان امام (ره) را در آینده ای نزدیک یادآور شد و افزود: با اتمام و بهره برداری از این پروژه ها بخشی از نقاط پر ترافیک شهر روان سازی خواهد شد.
این عضو شورا با اشاره به اجرای پروژه پل حصارک در میدان دانشگاه اذعان داشت: پل مذکور در حال حاضر با 35 درصد رشد فیزیکی در دست اجرا می باشد و بهره برداری از یک لاین آن که موازات با اتوبان کرج قرار گرفته است می تواند کمک شایانی به گشایش ترافیک در این محدوده گردد.

کیان در ادامه از احداث پارکینگ های طبقاتی و مکانیزه در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه خیابان های شهر پاسخگوی نیاز خودروها در شهر نمی باشد با احداث پارکینگ های طبقاتی این معضل مرتفع خواهد شد، در حال حاضر 90 درصد از این پروژه ها به اتمام رسیده و در آینده ای نزدیک پارکینگ های مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

عضو شورای شهر کرج همچنین به اجرای پل های مکانیزه عابرین پیاده اشاره نمود و افزود: در حال حاضر جهت سهولت در تردد شهروندان 10 پل آماده بهره برداری و 10 پل در دست اجراست و جهت احداث و نصب 60 پل دیگر فراخوان داده شده است که به زودی و با رعایت قوانین و ضوابط مدیریت شهری اجرای آن آغاز خواهد شد.

کیان در پایان ضمن اشاره به اجرای طرح پارکبان در سال های گذشته و لزوم اجرای آن در سطح شهر اذعان داشت: مدیریت شهری در نظر دارد با ارائه این طرح و برنامه ریزی های مدون و کارشناسی در راستای کاهش ترافیک شهر "طرح پارکبان" را مطرح و اجرایی نماید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =