۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

ایسنا نوشت:

پس از چندین هفته مبارزات سنگین فشرده انتخاباتی در انگلیس مردم این کشور امروز (پنجشنبه) برای شرکت در انتخابات سراسری به پای صندوق‌های رای رفتند. حدود پنجاه میلیون نفر برای رای دادن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این انتخابات سرنوشت ۶۵۰ کرسی پارلمان انگلیس مشخص می‌شود.

تشکیل دولت بعدی بستگی به این دارد که کدامیک از احزاب به تنهایی یا با ائتلاف با دیگر احزاب، اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست بیاورند.

علاوه بر انتخابات سراسری برای انتخاب نمایندگان مجلس عوام، امروز همچنین سرنوشت ۹۰۰۰ کرسی شوراهای محلی در ۲۷۹ حوزه انتخابیه در اکثر شهرهای انگلستان، به جز لندن، مشخص می‌شود.

شهرداران چند شهر نیز انتخاب می‌شوند.

رای‌گیری ساعت ۷ صبح شروع شد و ساعت ۱۰ شب پایان می‌یابد اما افرادی که خواسته‌اند از طریق پست رای بدهند، قبلا این کار را کرده‌اند.

برای اولین بار، مردم توانسته‌اند از طریق اینترنت نیز برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کنند.

بیشتر حوزه‌های رای‌گیری در مدارس و سالن های اجتماعات محله‌هاست اما چند میخانه‌، یک مغازه رخت‌شویی و یک اتوبوس مدرسه نیز تبدیل به حوزه شده‌اند.

انتظار می‌رود که نتیجه رای‌گیری برای تعدادی از کرسی‌های پارلمان تا نیمه‌شب مشخص شود اما نتایج نهایی تا عصر جمعه معلوم نخواهد شد.

در زمان برگزاری انتخابات، محدودیت‌های خبری برقرار است و بر اساس آن، بی‌بی‌سی نمی‌تواند هیچ خبر یا گزارشی را که بر تصمیم رای‌دهندگان تاثیر داشته باشد، پخش کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =