۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰

ایسنا نوشت:

وزیر خارجه آمریکا در پی ورودش به ریاض پایتخت عربستان تلاش در راستای توقف حملات هوایی به رهبری عربستان را مورد تاکید قرار داد تا بدین ترتیب کمک‌های انسانی و دارویی به افراد تحت محاصره منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در جیبوتی پیش از سفر به عربستان تاکید کرد: آمریکا شدیدا نگران اوضاع نابسامان انسانی در یمن است و اوضاع در این کشور هر روز بدتر می‌شود و ما نگران این مساله هستیم.

کری تاکید کرد که حوثی‌ها آماده مشارکت در آتش بس هستند.

همچنین وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به جیبوتی متعهد شد که کشورش بیش از 68 میلیون دلار به یمن در چارچوب کمک بین‌المللی ارائه کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: کمک‌ها به برنامه جهانی غذا و کمیسیون عالی امور پناهندگان سازمان ملل و یونیسف ارائه خواهد شد.

به این ترتیب میزان کمک‌های انسانی آمریکا به یمن طی دو سال گذشته به 188 میلیون دلار می‌رسد.

در این راستا محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد و معاون نخست وزیر و وزیر کشور عربستان روز چهارشنبه از جان کری در ریاض استقبال کرد.

در این دیدار دو جانبه روابط دوستانه میان دو کشور و راه‌های تقویت آن همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    18 16
    کمکش تو سرش بخوره
  • اکبر IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    3 1
    می خوان بدنیا بگن ما ادم کش نیستیم عربستان این کار روکرده ما ادم های بشر دوست هستیم .این بمب های ما نبود که بر سر بچه های شیرخواره ریخته میشد. می خوان دست های آلوده به خون رو پشت این کمک ها پنهان کنند