۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵

مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به آغاز بهره برداری از ۴ مخزن جدید ذخیره‌سازی نفت در پایانه خارگ، گفت: با راه اندازی این پروژه قدرت چانه‌زنی ایران در بازار نفت افزایش یافت.

سید پیروز موسوی با اشاره به افتتاح رسمی و آغاز بهره برداری از چهار مخزن جدید یک میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در پایانه خارگ، گفت: با بهره برداری از این مخازن جدید در مجموع چهار میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره سازی نفت خام ایران در منطقه خلیج فارس افزوده شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه با بهره برداری رسمی از این پروژه در مجموع توان و ظرفیت عملیاتی صادرات نفت خام ایران در خلیج فارس بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: قطعا با افزایش توان عملیاتی و ذخیره سازی طلای سیاه، قدرت چانه زنی ایران در بازار جهانی نفت برای فروش نفت به مشتریان افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در این پروژه برای نخستین بار از حدود ۸۰ درصد ظرفیت و توان سازندگان ایرانی در طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی مخازن نفت خام استفاده شده است، خاطرنشان کرد: طرح‌های جدید افزایش توان عملیاتی صادرات نفت خام ایران در پایانه خارگ به عنوان بزرگترین پایانه نفتی ایران در خلیج فارس در حال انجام است.

عملیات ساخت این مخازن از بهمن ماه سال ٨٩ آغاز شد و مهر ماه سال گذشته به پایان رسید و تا اردیبهشت امسال عملیات آماده سازی و تکمیل این مخازن انجام گرفته است.

این پروژه ٧٣٠ تن عملیات آرماتوربندی، ٣٦ هزار مترمربع عملیات قالب بندی، ١٨ هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی، ٢٢٠ هزار مترمکعب عملیات خاک ریزی داشته است.

وزن تقریبی هر مخزن یک میلیون بشکه یا ذخیره سازی نفت خام حدود سه هزار و ٥٠٠ تن در نظر گرفته شده و وزن بدنه هر مخزن یک هزار و ١٠٠ تن پیش بینی شده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =