۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴

اقتصادنیوز نوشت:

از 21 آذر ماه سال گذشته به دستور وزیر راه و شهرسازی همه پروازهای شبانه مهرآباد لغو شد. اما انگار با گذشت حدود پنج ماه از اجرای این مصوبه شرکت‎های هواپیمایی با ساعات پروازها هماهنگ نشده‌اند.
21 آذر ماه سال گذشته بر اساس دستور عباس آخوندی برای رعایت حال ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد مقرر شد از ساعت 12 بامداد تا پنج صبح دیگر پروازی در این فرودگاه صورت نگیرد.بنابراین با یک حساب سر انگشتی شرکت‌های هوایی باید برنامه بلیت‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که با تاخیر احتمالی قبل از ساعت 12 شب به مقصد تهران رسیده باشند.

اما این رویه هنوز با مشکلاتی همراه است؛ به گونه‌ای که چند شب پیش پروازی از شهر دزفول که باید ساعت 10 شب حرکت می‌کرد و قبل از ساعت 12 به تهران می‎رسید باتاخیر مواجه شده است و هنگام فرود متوجه تعطیل بودن باند فرودگاه شده و اجازه فرود نگرفته است، بنابراین به شهر اصفهان رفته و مسافرانش را چند ساعت بعد یعنی در زمان باز شدن باند تهران به مقصد رسانده است.

این در حالی است که دبیر انجمن شرکت‎های هواپیمایی به اقتصادنیوز می‌گوید: باید برنامه فرودی برای پروازهای اضطراری و این چنینی در نظر گرفته شود.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به اعلام این بخشنامه و ارسال آن به شرکت‌های هواپیمایی عنوان می‌کند:باید هر شرکتی خود در این باره برنامه‌ریزی کند تا پیش از ساعت 12 شب مسافران را به تهران برساند و حقوق مسافر را رعایت کند.

اما پیگیری‌ها از مسئولان سازمان هواپیمایی فعلا نتیجه‌ای نداشته و تاکنون مقام مسئولی در این مورد توضیحی نداده است. این درحالی است که در پایان فروردین ماه امسال آئین‌نامه حقوق مسافر نیز تدوین شد و همچنین پروازهای شبانه مهرآباد چندماهی است که لغو شده اما هنوز شرکت‎های هواپیمایی برنامه‎های خود را با این شرایط وفق نداده‎اند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در آذر ماه سال گذشته اعلام کرده بود که پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی جهت رفاه حال اهالی حاشیه این فرودگاه بخشی از پروازهای شبانه فرودگاه حد فاصل ساعت 24 تا پنج صبح لغو شده است.

علی رستمی گفته بود: علی رغم درخواست برخی ایرلاین‌ها برای انجام پروازهای شبانه از ۲۱ آذر ماه سال 93 انجام هیچ پروازی حد فاصل ساعت ۲۴ تا پنج صبح پذیرفته نمی‌شود و انجام تمام پروازهای شبانه ممنوع می‌شود.هیچ پرواز برنامه‌ای و حتی غیربرنامه‌ای شبانه در برنامه پروازی زمستانی شرکت‌های هواپیمایی قابل قبول نیست و این پروازها در ساعات دیگر تقسیم می‌شود.البته لغو پروازهای شبانه به استثنای پروازهای اضطراری و اورژانسی است، به دلیل اینکه این پروازها در هر زمان از شبانه روز ممکن است اتفاق بیفتد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز ۹ شهریور ماه سال گذشته از توقف پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد به منظور رفاه اهالی اطراف فروگاه مهرآباد خبر داده بود که از ابتدای آذر ماه بخشی از این پروازها متوقف شد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    4 3
    برای چی به خاطر بی مبالاتی و بی توجهی عده ای که میدونستند اونجا فرودگاه هست و رفتند سکنی گزیدند ،مردم را به دردسر بندازیم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    7 12
    برای چی به خاطر بی مبالاتی و بی توجهی عده ای که میدونستند اونجا فرودگاه هست و رفتند سکنی گزیدند ،مردم را به دردسر بندازیم
    • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      4 4
      خیلی از اراضی اون قسمت مانند مسکن مهر تهرانسر، بصورت شهرک و با اساس دولتی است و قدمت بیش از 30 ساله دارن