رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بیمارستان های خصوصی تهران بالغ بر 270 میلیارد تومان از بیمه های تکمیلی طلب دارند گفت: اقتصاد بیمارستان های خصوصی با چالش مواجه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سازمان نظام پزشکی،علیرضا زالی گفت: به رغم مشارکت جامعه پزشکی و صبر و متانت آنها برای همراهی در جهت اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات، در عمل با عدم مشارکت سازمان های بیمه گر تکمیلی همراه بودیم.

او با بیان اینکه مطالبات قبل از اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت همچنان پابرجاست، اظهار کرد: هنوز این کتاب در بخش خصوصی به معنای واقعی اجرا نشده و بیمارستان های خصوصی در تامین نقدینگی با بحران مواجه هستند.

براساس گزارش سازمان نظام پزشکی، زالی با اشاره به اینکه آحاد جامعه پزشکی از این موضوع گلایه مند هستند افزود: از ابتدای سال جاری تمامی بیمارستان های خصوصی حقوق و دستمزد را براساس رشد 17 درصدی دولت اعمال کردند اما در عمل به دلیل برخی مزایایی که به آن تعلق می گیرد، با افزایش حدود 25 درصد در زمینه دستمزد رو به رو بودند.

او با بیان اینکه 60 درصد هزینه بیمارستان های خصوصی شامل دستمزد است، ادامه داد: بخش خصوصی در ابتدای سال یک بار مالی سنگین را متحمل شد و قبل از اجرای کتاب بسیاری از بیمه های تکمیلی بین 4 تا 6 ماه مطالبات را با تاخیر پرداخت می کردند و پس از اجرای کتاب این تاخیر طولانی تر شده است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه اکثر صورت حساب های بیمارستانی پرداخت نشده است، تصریح کرد: سازمان های بیمه گر تکمیلی در عمل تعهد کافی به اجرای کتاب و مفاد آن ندارند در حالی که در هیات وزیران الزام شده بود که تمامی سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی ملزم به اجرای مفاد کتاب هستند اما این مهم عملی نشده است.

او با اشاره به اینکه به رغم همراهی جامعه پزشکی از سوی بیمه های تکمیلی همراهی مشاهده نشده است، افزود: جلساتی با حضور وزاری بهداشت و اقتصاد تشکیل شد که تلاش شد مشکلات پزشکان و بخش خصوصی حل شود اما در عمل گزارشات واصل شده از شهرستان ها حاکی از اجرا نشدن این کتاب توسط سازمان های بیمه گر تکمیلی در اقصی نقاط کشور است و پرداخت بخش زیادی از مطالبات با دیرکرد صورت می گیرد.

به گفته زالی، پزشکان، شیرینی استفاده از تغییرات تعرفه ای را نچشیده اند و به ندرت پرداختی بر اساس کتاب جدید صورت گرفته و این در حالی است که خدمات به بیماران به طور کامل ارائه می شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: بسیاری از بیمارستان ها با شرایط موجود با مشکلات متعدد اقتصادی رو به رو هستند و کتابی که تعرفه ها در آن تغییر و افزایش یافت در عمل در بخش خصوصی در گروه هایی که با بیمه های تکمیلی کار می کنند، اجرایی نشد در حالی که بالغ بر 70 تا 90 درصد خدمات را در تهران و شهرستان ها بیمه های تکمیلی باید پرداخت کنند.

او گفت: خدمات تعریف شده در کتاب ارزش گذاری نسبی بیش از پنج هزار مورد است و در دور جدیدی که دولت در ابتدای سال تصویب کرد حدود 350 خدمت دیگر هم به آن افزوده شده و با توجه به کل خدماتی که باید در این کتاب گنجانده شود پیش بینی ها حاکی از آن است که برای سال آینده به حدود هفت هزار مورد برسد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیا IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    1 0
    چرا سازمانهای بیمه گر برای پرداخت بدهی بیمارستانها وبهبود بخشیدن به کار وخدمات بیمارستانها مبالغ یاد شده را از بانک رفاه کارگران که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است ویا سایر بانکها وام نمیگیرند در صورت این اتفاق بیمارستانها قدرت خرید وسائل مصرفی وداروی بیماران را بصورت نقدی خواهند داشت که در کاهش هزینه تمام شده خدمات وکاهش فساد بنحو چشمگیری اثر گذار است