۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶

ایرنا نوشت:

جان کری وزیر امورخارجه امریکا چهارشنبه وارد ریاض شد تا بر قطع موقت سلسله بمباران های یمن توسط عربستان سعودی تاکید کند و امکان ارسال مود غذایی و دارویی برای مردم گرفتار شده در درگیری ها فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض ، کری که نخستین وزیر خارجه دیدار کننده آمریکا از جیبوتی یک کشور شاخ افریقا بود،پیش از عزیمت به سمت عربستان در یک کنفرانس خبری گفت : امریکا از شرایط وخیم انسانی در یمن سخت نگران است.

کری پیش از پرواز به ریاض افزود : این اوضاع روز به روز خطرناک تر می شود و ما در مورد آن نگرانیم . ما در مورد ماهیت قطع حملات و نحوه اجرای آن صحبت خواهیم کرد. من متقاعد شده ام که خواست واراده برای اجرای قطع حملات وجود دارد.

کری اظهار کرد که طی هفته جاری با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه صحبت کرده تا بتواند انصارالله را نیز راضی به توقف درگیریها کند.

وی گفت : در گفت و گوی دیروز من با یک وزیر خارجه دیگر از یک کشور دیگر ، این نشانه وجود داشت که ممکن است حوثی ها مایل به یک وقفه در حملات باشند.

ائتلاف تحت رهبری سعودی ها در تاریخ 26 مارس حملات هوایی خود به یمن را آغاز کرده . انصارالله کنترل بخشهای وسیعی از کشور از جمله صنعا را به دست گرفته است.

عربستان سعودی هدف از این حملات را بازگرداندن عبدربه هادی منصور رییس جمهوری فراری یمن به قدرت می داند اما حملات هوایی این کشور تاثیری بر پیشروی انصارالله نداشت .

کمی پس از ورود به ریاض ، کری با محمد بن نایف ولیعهد جدید ملک سلمان پادشاه عربستان ملاقات کرده و روز پنجشنبه نیز ملاقاتهای بیشتری از جمله با هادی و سلمان خواهد داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =