۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱
چرا زیر میز بازی می‌زنید آقای وزیر؟

این که وزیر ورزش ایران در جمع مربیان فوتبال از سرمربی تیم‌ملی انتقاد می‌کند حاوی هیچ پیام دیگری جز برهم ریختگی بیشتر فوتبال نیست.

 

سیامک رحمانی : این که وزیر ورزش ایران در جمع مربیان فوتبال از سرمربی تیم‌ملی انتقاد می‌کند حاوی هیچ پیام دیگری جز اغتشاش نیست. اغتشاشی که مدت‌هاست باعث درگیری فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش شده و همینطور اغتشاشی که ظاهرا در تفکر وزیر به چشم می‌خورد. این که وزیر ورزش به جای تلاش برای آرام کردن فضای ورزش و فوتبال چرا باید با هر صحبتش زمینه‌ساز جنجالی تازه شود البته سوالی کشدار است و مدت‌هاست پاسخی برای آن پیدا نشده. اما غیرمنطقی بودن انتقادات و اعتراضات دائمی وزیر و این که شخص آقای گودرزی از این همه التهاب چه حاصلی را جستجو می‌کنند موضوعی نیست که بتوان نادیده گرفت. بزرگترین امتیاز محمود گودرزی که به عنوان سومین گزینه رییس جمهور -و چه بسا از سر ناچاری و به خاطر کژتابی مجلس با گزینه‌های پیشنهادی- به ساختمان سئول راه پیدا کردند، اهلیت ایشان و آشنایی‌شان با فضای ورزش بود. انتظار این بود که اقای گودرزی به خاطر همه قرابتی که با ورزشی‌ها و مسائل‌شان دارند بتوانند ارتباطات سریعتر و تمیزتری با همه برقرار کنند و موانع را راحت‌تر پشت سر بگذارند. اما بیش از یک سال حضور ایشان در ردای وزارت نشان می‌دهد که نباید به این امتیاز چشم داشت. فقط یک نگاه به صحبت‌های آقای وزیر درباره وضعیت فوتبال و تیم ملی گویای نکات بسیاری است. این که وزیر هم مثل بسیاری از منتقدان بدون توجه به زیرساخت‌های فوتبال و بدون در نظر گرفتن شرایط داخلی، از نتایج به دست آمده در جام‌جهانی انتقاد می‌کنند مطلقا نشانی از روشن‌بینی و فرزانگی ندارد. آقای وزیر اگر نمی‌دانند در سال‌های گذشته و همین حالا بر فوتبال ما چه گذشته و چه می‌گذرد، اگر از نتایج باشگاهی ما در سطح آسیا بی‌خبرند و از سطح فنی بازیکنان ما چیزی نشنیده‌اند و چنین مسائلی را عنوان می‌کنند که جای تاسف است، اما اگر می‌دانند و اینگونه صحبت می‌کنند باید به دلسوز بودن ایشان و خیرخواهی‌شان شک کرد! آقای وزیر به جایگاه تیم ملی در رنکینگ فیفا اشاره می‌کنند و ایرادات را متوجه سرمربی تیم ملی می‌دانند بدون این که بخواهند توجه کنند که فوتبال ایران چه بنیه‌ای دارد و جمع بزرگی از مربیان که مهمان ایشان بودند چه نقشی در رشد یا درماندگی فوتبال ایران دارند. 

قابل نقدترین بخش صحبت‌های وزیر جایی است که محبوبیت کی‌روش و حمایت مردم از او را نقطه ضغف سرمربی تیم ملی می‌داند. کی‌روش مربی پرایرادی است و مثل هر مربی دیگری نقدهای بسیاری به عملکرد و به ویژه شخصیت او وارد است، اما اگر کی‌روش یک امتیاز بزرگ داشته باشد اقبالی است که امروز پشت سر اوست. این که مردم از تیم ملی حمایت می‌کنند یک سرمایه حسرت‌برانگیز است که هر مربی، هر فدراسیون و هر دستگاه ورزشی در دنیا برای فوتبال و تیم‌ملی‌اش آرزو می‌کند. امروز اگر مربی دیگری بیاوریم باید ماه‌ها وقت و میلیاردها تومان پول صرف کنیم تا شاید، شاید بتوانیم نظر مثبت مردم را که صاحبان اصلی تیم ملی هستند برای آن جلب کنیم. این که چون فکر می‌کنیم سرمربی ما بیش از حد مقتدر است و چون گمان می‌کنیم بخشی از این اقتدار ناشی از محبوبیت ملی اوست پس باید این محبوبیت را به چالش کشید، از رفتارهای منحصر به فردی است که بعید است از هیچ مدیر منصف و دوراندیشی سر بزند.

وزیر ورزش ایران که در هفته‌های گذشته همه پتانسیل و امکانات‌اش را خرج این کرده که سرمربی قابل اعتماد تیم‌ملی را نگه دارد و مانع از اعتراضات هواداران در سراسر کشور شود، امروز به راحتی موضعی کاملا متفاوت اتخاذ می‌کند و به کلی زیر میز بازی می‌زند. مخالفت با کی‌روش، انتقاد از فدراسیون، یا آنچه آقای وزیر اسمش را مبارزه با فساد می‌گذارد همه در فضایی آرام و منطقی می‌تواند نتیجه بدهد و موجه باشد. اما با شیوه‌ای که محمود گودرزی در پیش گرفته، انگار به هیچ صراطی مستقیم نیست. آقای وزیر ممکن است دو خط توضیح بدهید که بالاخره چی توی ذهن‌تان می‌گذرد؟   

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    231 7
    زیر میز زدن در بین سیاسیون ایران عادی است و ربطی به جناح هم ندارد
    • بی نام GB ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      65 11
      چیزی که در این مقاله خوب جا افتاده اینه که کل اسیا افت داشته و نتیجه های جام جهانی گواه این است ایران تازه یکی از بهترین تو اسیا بوده
  • منتقد IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    بزرگترين اشتباه وزير مماشات با كيروش و فدراسيون فوتباله،با اين شرايط بد اقتصادي و تحريمها و...پرداخت ميليون دلاري به يه مربي خواه داخلي يا خارجي صحيح نيست،قرار نيست كل بودجه مملكت صرف فوتبال بشه،همين الان هم بخاطر دستمزد بسيار بالاي كيروش،پولي واسه خريد لباس و رزرو بليط و هتل و ...نمونده،فوتبال چه افتخاري براي مملكت كسب كرده كه اينهمه براش هزينه كنيم؟نصف دستمزد كيروش رو اگه خرج تكواندو،واليبال،كشتي،وزنه برداري و بقيه ورزشها كنيم مدالهاي جهانيمون دوبرابر ميشه،تكواندو كارها و وزنه بردارهامون بخاطر بي پولي و نبود امكانات پناهنده ميشن به آذربايجان اونوقت ميايم سالي چند ميليون دلار خرج فوتبال بي خاصيتمون ميكنيم.
  • نکته بین IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    وزیر نا لایق اگر از فوتبال سر در میاورد به این راحتی پرسپولیس و استقلال رو به نابودی نمیشکشد. هدف ایشون تنها نابودی فوتبال است و بس
  • رضا A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    فقط برکناری آقای وزیر از سوی رئیس جمهور
  • بی نام RO ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    اگر نمایندگان مجلس نمایندگان واقعی مردم باشند باید این وزیر نالایق که حتی قادر نیست آبدارچی خود را کمدیریت کند سرجایش بنشانند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    187 9
    سلام . صبح امروز و در برنامه ورزشی شبکه رادیویی ورزش ، خسرو والیزاده با اشاره به نامگذاری امسال به نام " دولت ، ملت ، همدلی و همزبانی " به رییس فدراسیون حمله کرد که چرا با دولت همدل و همزبان نیست و چرا برای کوبیدن کیروش با دولت همدل و همزبان نشده است؟ بنده که دسترسی به آقای والیزاده ندارم ولی از اینجا به ایشان عرض میکنم به نامگذاری امسال بیشتر توجه کنند . "همدلی دولت و ملت " و نه همدلی دولت و فدراسیون فوتبال
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    189 7
    این وزیر بهتره استعفا بده بره همون دانشگاه درسشو بده. هم خودش راحت میشه از این فشارهایی ک از طرف دولت و مردم و رسانه ها بهش وارد میشه هم ما رو راحت میکنه هم فضای فوتبال کشور رو از این ک هست ملتهب تر و بدتر نمیکنه. برو آقا. جان هرکی که دوست داری برو
  • علی IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    181 8
    یه دفعه خودشو تو مقام وزیر ببینه همین میشه دیگه...
  • بی نام ES ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    152 7
    از کوزه همان برون تراود که در اوست ...
  • بدون نام ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    64 5
    آدم دوتا برنامه والى زاده رو گوش بده ميفهمه چيكارس!هم اون هم شكرى!
  • آدرین A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    71 6
    آقای وزیر استعفا
  • اورگ یانان A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    29 4
    زنده باد کی روش و کلاس کاری....
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    3 5
    خبرآنلاين خداييش زرد شدي. داري روزبه روز بيشتر به سمت "عوام گرايي" و "نخبه ستيزي" ميري
  • علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 1
    فوتبال جایی که پولهای هنگفتی جابجا میشه آقایون کیسه شون خالی زیر میز میزنند چون کی روش به کسی باج نمیده