شهردار ساری در جشن پدران آسمانی خطاب به مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندرن گفت: صبح چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری نام 13 نفر از فرزندان شهدا را برای اشتغال به کار به این شهرداری اعلام کند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران مهدی عبوری شب گذشته در جشن پدران آسمانی که در هتل آسمان شهر ساری برگزار شد، با خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: برگزاری جشن‌های مکرر برای شما که یک شهروند ساروی هستید حق شما است و این اقدامات کمترین کاری است که ما می توانیم برای خانواده‌های شهدا انجام دهیم.

وی سخنان خود را در سه بخش افتتاح پی در پی پروژه ها، برنامه‌های آتی شهرداری وسنگ اندازی‌های برخی افراد تقسیم کرد و افزود: در سال گذشته قول دادیم که 13 فرزند شهدا را جذب کنیم و من از مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگر استان مازندران در سال گذشته تقاضا کردم که لیست 13 نفر از فزرندان شهید بیکار را به من بدهد  و به لطف خدا توانستیم 15 نفر از خانواده‌های شهدا را جذب کار کنیم.

 شهردار مرکزی استان مازندران با اشاره به سنگ اندازی برخی ها در جذب نیرو از خانواده های شهدا تصریح کرد: به من نامه زدند که  به چه حقی این تعداد از فرزندارن شهدا را جذب کردم  اما برای اینکه به برخی‌ها بفهمانیم که عبوری و امثال عبوری از این راهی که برای خانواده‌های شهدا آغاز کردند عقب نمی نشینند خطاب به مدیر کل بنیاد شهید  و امور ایثارگران مازندرن کرد و از وی خواست، صبح چهارشنبه 16  اردیبهشت 13 نام فرزندان شهدا را برای جذب کار به این شهرداری اعلام کند.

وی با بیان اینکه شهرستان ساری قریب به 600 فرزند شهید بیکار دارد، افزود: بیشتر این فرزندان شهدا تحصیلکرده و در مقاطع بالای تحصیلی قرار دارند.

 شهردار ساری با اشاره به اینکه فرزندان شهدا به صورت شرکتی جذب شدند، گفت: هیچ عزمی در استان برای تبدیل وضعیت این فرزندان شهدا وجود ندارد.

عبوری با بیان اینکه برخی‌ها تا دیروز اصلا ما را نمی دیدند چه برسد به آنکه به ما توجه کنند، اظهار کرد: متاسفانه یک اتاق فکری در مرکز استان شکل گرفته تا بیندیشد و به شهرداری صدمه وارد کند و ساروی ها را به جان هم بیندازد.

وی با بیان اینکه ما هیچ پاسخی به این  افراد نمی دهیم، افزود: چرا برخی می خواهند ساروی‌ها را به جان هم بیندازند انها به چه جیزی حسادت دارند؟ به ابراز احساسات و تعریف و تمجید مردم از مسئولان شهری؟ مگر شما در این استان مسئولیت نداشتید؟ چرا از ظرفیتی که در اختیار داشتید فقط کارهای سیاسی کردید و از اقدامات فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و... برای مردم غافل بودید.

وی با تاکید بر اینکه مردم تشنه کار و خدمات هستند، افزود:  مردم تا از مسئولان عملکرد نبینند هیچگاه از آنها حمایت نخواهند کرد.

عبوری با انتقاد از برخی سطحی نگری ها از شعار و منویات رهبری در سالهای اخیر گفت: مقام معظم رهبری اعلام فرمودند کار جهادی، اقتصاد مقاومتی و...  اما این منویات رهبری را برخی ها بنر کردند و با آن عکس گرفتند، برخی ها بر بالای سربرگ اداری نوشتند اما مسئولان در بین چه تعدا کار عملی در تحقق این شعار رهبری انجام دادند.

وی در بخش پروژه ها افزود: در سال گذشته در شش ماه قبل فاز اول و دوم زیر گذر شمالی افتتاح شد و قول می دهم فاز سوم را در سال آینده افتتاح کنم.

این شهردار ساروی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به معماری اسلامی و بومی در روند ساخت و ساز شهری گفت: ما سعی کردیم برای هر پروژه‌ای یک پیوست فرهنگی تعریف کنیم و از ابتدای شعار مان این بوده «فرهنگ همسنگ عمران» و سعی شده در پروژه‌های شهرداری از جمله میدان ابن شهرآشوب ساری به این شعار عمل شود.

وی با انتقاد از مدیریت گذشته در مرکز استان افزود: ما مثل گذشته فقط حرف نمی زنیم بلکه عمل می‌کنیم و تعجب می کنیم وقتی نزدیک انتخابات می شویم چند ماشین راه سازی در جاده ها راه می افتد.

عبوری اظهار کرد: قرار نیست بعد از 36 سال انقلاب باز هم ساکت بنشینیم  مردم عاشق چشم و ابروی شورای شهر و شهردار نیستند بلکه به عملکرد آنها نگاه می کنند.

وی با انتقاد از سلیقه برخی‌ها که بهترین نقطه شهر ساری را قبرستان کرده بودند، افزود: ما باید برای زنده‌ها کار کنیم و این افراد نیاز به تفریح و محیط مناسب برای سرگرمی دارند باید فضاهایی را آماده کنیم تا افراد متشخص و پاکدامن و عفیف شهر در آنجا حضور پیدا کنند.

عبوری با انتقاد از نگاه برخی‌ها نسبت به موسیقی،  گفت: آیت الله علامه جوادی آملی موسیقی را یکی از نیازهای انسان دانسته و از اینکه نقش موسیقی نادیده گرفته شود برحذر می دارد.

وی افزود: متاسفانه فضای موسیقی را آنقدر تنگ گرفتیم تا  اینکه اینها را به زیر زمین‌ها رفتند و چه ایرادی دارد فضاهایی ایجاد شود تا موسیقی پاک و ناب بومی فرصت ظهور و بروز پیدا کند.

شهردار جوان مرکز استان  اظهار کرد: در برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است عملیات ساخت1000 هکتار از  فاز دوم  رودخانه تجن در سال جاری با مشارکت ساروی‌ها آغاز شود تا بزرگترین مرکز فرهنگی ورزشی، تفریحی و توریستی کشور در ساری ایجاد شود.

وی بازگشایی خیابان امام زاده عباس(ع) را یکی از اقدامات شهرداری در سال جاری دانست و  با انتقاد از طولانی شدن کمربندی ساری، افزود: کدام مرکز استان سراغ دارید که 40 سال یک پروژه عمرانی آن به طول بیانجامد.

عبوری رفتار برخی مدیران در استان را عامل بی توجهی و کم توجهی مدیران کشوری به شهر ساری دانست و گفت: اگر می‌خواهید  استان مازندران رشد کند باید بر نامه ریزی کنیم  و چوب لای چرخ خادمان مردم نگذاریم تا ساری جایگاه خودش را پیدا کند.

وی  افزود: در مدیریت شهری معتقدیم همانطور که ساخت نیروگاه زباله سوز، احداث پل، احداث کانال‌های فاضلاب شهری و...‌برای شهر لازم است نصب المان و رنگ آمیزی و آذین کردن شهر نیز نیاز است.

عبوری با اشاره به اینکه در حال حاضر بودجه شهرداری نسبت به 33 ماه گذشته 500 برابر شده است، افزود: اکنون این بودجه به 400 میلیارد تومان رسید و این نشان دهنده رشد و ورود مردم به عرصه مدیریت شهری است.

گفتنی است: در جشن پدران آسمانی که شب گذشته با حمایت مالی 100 درصد شهرداری  و با حضور بیشتر اعضای شورای شهر و یک هزار 500 نفر از میهمانان و خانواده‌های شهدا در محوطه زیر آسمان شهر ساری برگزار شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =