ایرنا نوشت:

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان عصر چهارشنبه پس از دیدار با خانواده شهیدان فاضل بجستانی، به دیدار جانباز جبار همتی و خانواده وی رفت و در فضایی صمیمی با این جانباز دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار خطاب به جانباز جبار همتی، گفت: شما به عنوان ادامه‌دهندگان راه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس، کار بسیار بزرگی کردید که اجر عظیمی خواهد داشت.

وی با تمجید از همت و اراده این جانباز بزرگوار که از ناحیه دو چشم نابینا شده و علاوه بر وارد شدن عوارضی به شنوایی‌اش دو دست خود را نیز از ساعد از دست داده اما در عین حال جزو رکوردداران و قهرمانان شنای جانبازان و معلولین کشور است، اظهار داشت: فعالیت‌های ورزشی شما بسیار برای سلامتی جسم و روح شما، مفید است و کاری که شما در عرصه ورزش انجام‌ داده‌اید برای همه ما و به ویژه نسل جوان کشور درسی بزرگ است که نشان می‌دهد انجام هر کار سختی با اراده و تلاش ممکن است.

رئیس‌جمهور در پاسخ به توضیحات همسر این جانباز درباره اینکه آقای همتی پس از جانبازی تحصیل خود را ادامه داده و از مقطع دیپلم تا کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران تحصیل کرده است و در این راه سختی‌های زیادی را تحمل کرده، گفت: شما به عنوان همسر این جانباز عزیز به صرف قبول ازدواج با ایشان، جهاد کرده‌اید و قطعاً طی این مدارج تحصیلی و کسب این مقامات ورزشی بدون کمک‌های شما مقدور نبوده است و یقین بدانید که اجر بزرگی نزد خداوند متعال دارید.

روحانی در ادامه پس از اطلاع از اینکه دو خواهر همسر این جانباز حافظ کل قرآن کریم هستند که یکی از آنان نیز در این مراسم حضور داشت، با تمجید از این حافظ کل قرآن کریم خطاب به وی گفت: خدا این زحمت را از شما قبول کند که بسیار ارزشمند است و به قلب شما آرامش و نورانیت بخشیده، در دنیا شما را هدایت می‌کند و در آخرت برای شما اجر دارد.

جانباز جبار همتی تنها فرزند خانواده خود بود و با وجود آنکه به دلیل محدودیت سنی نتوانسته بود در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضور یابد، اما در سال ۷۲ و در جریان پاکسازی مناطق آلوده به مین به درجه رفیع جانبازی نایل شده است.

نکته جالب دیگر در این مراسم این بود که ابراهیم، فرزند خردسال این خانواده که از ابتدای حضور تصویربرداران، خبرنگاران و عکاسان با هیچ‌کس انس نگرفته بود، به محض اینکه روحانی او را به نزد خود فرا خواند، نزد رئیس‌ جمهور رفت و دقایقی در آغوش وی نشست.

در این دیدار که حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌جمهور و حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران و رئیس بنیاد شهید حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی روحانی به این جانباز تقدیم شد.
1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414351

برچسب‌ها