۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

انتخاب نوشت:


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای بنیاد فرهنگی کاشان، این شهر را یک نمونه خوب برای استفاده از توانایی‌های مردم در جهت توسعه دانست و گفت: تحولات کاشان با توجه به همت مردم آن، به روز است.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با افتخارآمیز خواندن سوابق تاریخی کاشان برای ایران، مردم این خطه را از شیعیان خالص و السابقون مکتب اهل بیت(ع) خواند و گفت: در سفر دوران ریاست جمهوری، استعداد کاشان برای تحول را بالا یافتم و اختصاص اعتبار لازم برای ترمیم خانه‌های تاریخی این شهر، نقطه شروع آن بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به گسترش صنعت فولاد و بهره‌گیری از معادن در دوران سازندگی در دوران وزارت مهندس محلوجی گفت: متأسفانه آن روند کند شده، در حالی که ایران ظرفیت بسیار بالایی در صنعت فولاد دارد.

ایشان درباره اوج توجه به معدن در آن سال‌ها و ضرورت ادامه این روند در آینده گفت: در سیاست‌های کلی برنامه‌های ششم توسعه کشور، بندهایی آمده که امیدواریم از سرمایه معادن ایران که مجموعه‌ای از معادن مهم جهان و یکی از سه کشور برتر جهان در منابع معدنی است، برای ایجاد اشتغال و توسعه کشور استفاده شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص اهمیت واگذاری امور به مردم که در مطالب یکی از حاضران بود، گفت: متأسفانه اول انقلاب، مدیریت بسیاری از مراکز مربوط به مردم دولتی شد در حالی که اهمیت واگذاری امور به مردم بالاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای آن روزها، گفت: از دید برخی  در آن زمان تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی با ماهیت غیر دولتی نوعی عدول از سیاست‌های انقلاب به حساب می‌آمد که امام راحل با تیزهوشی آینده این دانشگاه را تضمین کرد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با برشمردن دستاوردهای این دانشگاه، گفت: بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با هزینه‌های مردم ایران تأسیس شد که نمونه‌ی خوبی از واگذاری امور به مردم است.

ایشان با یادآوری صدر و ذیل اصل 44 در قانون اساسی اول و دوم و دستور مقام معظم رهبری برای تدوین سیاست‌های کلی اصلاح این اصل، گفت: متأسفانه روش اجرای این اصل موفق نبود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جواب قدردانی یکی از محققان از ایشان به دلیل ابتکار در تدوین کارنامه و خاطرات روزانه و انتشار آن در زمان حیاتشان، گفت: می‌خواستم مردم ایران در حال حاضر و تاریخ ایران آینده بداند که رئیس‌ مجلس، رئیس‌جمهور، فرمانده جنگ و یکی از مسؤولین نظام هر روز در انجام وظایف چه فعالیت‌هایی داشته و دارد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    4 1
    آخرش خاطره مى شوى