۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

مهر نوشت:

وزیر نیرو با اعلام اینکه برخورد با مشترکان پرمصرف آب در دست اجرا قرار دارد، گفت: میان ذخایر آب تجدیدپذیر کشور دستکم ۱۰ میلیاردمترمکعب کاهش یافته است.

حمید چیت‌چیان عصر امروز در مراسم رونمایی از تندیس آب و بدرقه بازیکنان تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد، گفت: در گذشته میزان بارندگی ایران ۲۵۰ میلی‌متر معادل یک سوم متوسط بارندگی دنیا بود که در سال های اخیر بر اثر خشکسالی این میزان به ۲۰۵ میلی متر کاهش یافته است.

وزیر نیرو اظهار داشت: مجموع منابع آب تجدیدپذیر کشور از ۱۳۰ میلیارد مترمعکب به ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیارد مترمکعب کاهش یافته و تغییرات اقلیم به این مساله دامن زده است.

چیت‌چیان با اشاره به افزایش متوسط حرارت کره زمین که بر تبخیر بارندگی ها و آب های سطحی تاثیر دارد، افزود: میزان مصارف ما نیز بالا رفته ولی جبران کمبود منابع آب چاره دارد و مهمترین نکته این است که رفتار تک تک شهروندان در مصرف و حفظ آب تاثیرگذار است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۴۰ سد بزرگ در کشور وجود دارد و ۱۱۹ سد نیز در دست ساخت است، به اجرای ۱۲۰ طرح آبرسانی اشاره کرد و بیان داشت: انتقال آب شرب تا ۲۰۰ کیلومتر هم انجام می شود.

چیت چیان همچنین از اجرای طرح برخورد با مشترکان پُرمصرف آب اشاره کرد و گفت: این برنامه در دست اقدام است و بزودی اجرایی می شود.

وزیر نیرو ادامه داد: والیبالیست ها باید به عنوان سفیران آب در دنیا الگو باشند و این پیام را به همه برسانند که آب است ولی کم است. در حال حاضر مصارف کشاورزی و شهری باعث افزایش دفع فاضلاب شده که به روند آلوده شدن منابع آب دامن می زند. بنابراین به موضوع آب باید به عنوان یک چالش جهانی نگاه شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران عزیز IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    آقای وزیر پس لطفا اول با کشاورزانی برخورد کنید ک سودهای ملیاردی به جیب زدن و هنوز دست بردار نیستن تا رس آبهای زیر زمینی را نکشن دست بردار نیستند مردم چه گناهی دارن .
  • پوریا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    2 1
    خدارو شکر تمامیه سدهای تهران مملو از آب هست
  • میثم A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    1 0
    واقعا باید حسابی جریمه شون کننن؟؟
  • بهروز A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    1 0
    سلام.اینکه مردم می بایستی درمصرف اب خصوصا درشرایط موجودصرفه جویی کنند مطلبی منطقی ودرست است اماباتوجه به محدودیت دخایراب تهران بهترنیست فروش تراکم ساختمانی ازطریق شهرداری متوقف گرددطبیعی است هرچه تراکم بیشتری فروخته شودمساحت وجمعیت شهری وبه تبع ان نیزمصرف اب افزایش می یابدلذاشایسته است مسئولین محترم دراین زمینه اقدامی نمایندظاهرا دیواری کوتاهتراز مردم نیست.