بدافزاری که در صورت ردگیری،کامپیوتر را منهدم می‌کند/آغازبکار ایرانیان‌نت از کرج/فقط رایتل 3G دارد

مروری بر اخبار فناوری اطلاعات در شامگاه چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394:

بدافزاری که در صورت ردگیری، کامپیوتر را منهدم می‌کند

به تازگی بدافزاری تحت عنوان«رامبرتیک» طراحی شده که در صورت ردگیری آن در بررسی های امنیتی، کامپیوتر را به شکل فاجعه باری از کار می اندازد.
به گزارش ایرنا از آی تی ورلد، از این بدافزار که شرکت سیسکوسیستم Cisco Systems (شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات شبکه) نام رامبرتیک را بر آن گذاشته، طوری طراحی شده که هر متن ساده ای را که وارد پنجره مرورگر کامپیوتر شود رهگیری خواهد کرد.
بنابر اعلام سیسکو، بدافزار رامبرتیک از طریق هرزنامه ها و پیام های فیشینگ منتشر و به محض نصب و اجرا بر روی کامپیوترهای تحت ویندوز بررسی های خود را به منظور اینکه ردیابی شده یا خیر، آغاز می کند.
این رفتار برای بعضی از انواع بدافزارها رفتاری غیرمعمول به حساب نمی آید اما طبق اظهارات بن بیکر و آلکس چیو از سیسکو، بد افزار رامبرتیک از این جهت منحصر به فرد است که فعالانه تلاش می کند تا در صورت ردیابی شدن ویژگی هایش در طی تحلیل بدافزاری، کامپیوتر را نابود کند.
بدافزار رامبرتیک قبلا هم مورد استفاده قرار گرفته بود و نمونه های معروف استفاده از آن علیه اهدافی در کرهٔ شمالی در سال 2013 و سونی پیکچرز در سال 2014 بوده است.
آخرین بررسی که رامبرتیک انجام می دهد خطرناک ترین بررسی هاست، این بدافزار در آخرین بررسی خود به رایانش ترکیبی 32 بیتی از منبعی روی حافظه اقدام می کند و در صورتی که آن منبع یا زمان همگردانی دچار تغییر شود، نابودسازی خود را آغاز می کند.

 

فیروزآبادی: فقط رایتل شبکه نسل 3 دارد

جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از رایتل در جریان برنامه‌های اپراتور سوم تلفن همراه کشور در سال ۹۴ قرار گرفتند.
در این بازدید که با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، سید ابوالحسن فیروزآبادی با تشکر از توجه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به نهادهایی که رویکرد دانش بنیان را سرلوحه خود قرار داده‌اند، گفت: طبق گزارش‌های دریافتی با گذشت کمتر از 2 سال از آغاز به کار دولت یازدهم اقدامات و پیشرفت‌های خوبی در رایتل اتفاق افتاده است.
وی افزود: در حال حاضر رایتل 240 شهر را تحت پوشش شبکه نسل سوم قرار داده است که این رقم تا پایان سال به 450 شهر خواهد رسید. در حال حاضر می‌توان از امکانات و زیرساخت‌های رایتل در بحث آموزش، آموزش‌های مجازی و توسعه شبکه تلفن همراه استفاده کرد.
فیروزآبادی همچنین با اشاره به آموزش مجازی گفت: در حوزه آموزش مجازی اخیرا در دانشگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته که نیاز به پشتیبانی بیشتر دارد و زیرساخت شبکه رایتل آمادگی و ظرفیت مورد نیاز برای در اختیار گذاشتن بستر مناسب و ارائه تعرفه‌های ارزان‌تر اینترنت برای برنامه‌های آموزش مجازی را داراست.
به گزارش تسنیم، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: رایتل تنها اپراتوری است که شبکه آن نسل 3 و بالاتر از نسل 3 را پشتیبانی می‌کند.

 


ایرانیان‌نت از کرج آغاز به کار کرد

مدیر عامل اپراتور چهارم مخابراتی کشور گفت: اجرای پروژه اس تی تی ایکس یکی از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با اجرای پروژه های دسترسی عمومی به پهنای باند مناسب در چشم انداز و افق 1400 است.
محسن باقری در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه شکبه فیبر نوری اپراتور چهارم درکرج افزود: این پروژه ملی که از استان البرز آغاز شده در مرحله اول در منطقه عظیمیه با اعتبار 360 میلیارد ریال در یک پروسه زمانی دوازده ماهه به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: پروژه اس تی تی ایکس یکی از بی نظیر ترین پروژه های ارتباطی و نیاز نسل آینده کشور است که عملیات اجرایی آن به تدریج در هفت کلانشهر دیگر آغاز می شود.
باقری بیان داشت :عملیات اجرایی این شبکه در کرج در چهار فاز طراحی شده که با اجرای دو فاز آن و پس از نصب تجهیزات اکتیو شبکه به میزان 10 هزار پورت، ارائه سرویس باند پهن در این شهرستان آغاز می شود.

 

برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای تصویب شد

دبیرکمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت:برنامه ملی بازی های رایانه ای در این کمیسیون به تصویب رسیده است. علیرضا کشاورز به ایرنا گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش محوری در این برنامه ملی دارد و در کنار آن دیگر نهادها مانند وزارت علوم و آموزش و پرورش فعالیت می کنند.
دبیر کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به نحوه بررسی موارد مختلف در حوزه محتوای فضای مجازی گفت: درخرداد ماه سال گذشته مصوبه ای در شورای عالی فضای مجازی شامل 28 عنوان فعالیت به عنوان اقدامات اساسی تصویب شد و شورای عالی مرکز ملی فضای مجازی را مکلف کرد تا در خصوص هریک از این اقدامات اساسی یک برنامه ملی استخراج کند و حتی تعیین کرد این برنامه های ملی باید در کدام یک از کمیسیون های مرکز ملی فضای مجازی باید بررسی شود.
وی افزود: بازی های رایانه ای، لزوم بانک های اطلاعاتی الکترونیکی، خط و زبان فاسی در فضای مجازی، رسانه های اجتماعی، آنتی ویروس، سیستم عامل، سند ملی توسعه فاوا( فناوری اطلاعات و ارتباطات) از جمله این موارد بود.

 


ورود وزارت کشور به مدیرت محتوای فضای مجازی

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی از ورود سالانه ۵۰۰ هزار نفر به زندانها خبر داد و گفت: باید با کمک صدا و سیما و رسانه ها پیشگیری از جرم و رسیدگی به خانواده زندانیان را در دستور کار قرار داد.
مرتضی میرباقری در گفتگو با مهر در مورد جلسه روز گذشته شورای اجتماعی کشور، گفت: یکی از دستورات این جلسه وضعیت فضای سایبری در کشور بود که باید مدیریت محتوا کنیم. به عنوان نمونه موضوع سگ‌کشی در شیراز و بحث های روز کارگر و تعرض به دو زائر ایرانی مورد بحث قرار گرفت که چرا در جامعه ما این گونه اخبار به سرعت بازنشر می شود.

 

آغاز ثبت الکترونیکی سلامت دانش‌آموزان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن اعلام این خبر که طرح سنجش سلامت دانش آموزان اول دبستان از اول خردادماه آغاز می‌شود گفت: امسال اطلاعات مربوط به سنجش سلامت نوآموزان به صورت آنلاین ثبت می‌شود.
مجید قدمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: امسال نرم افزاری تهیه شده و مجموعه اطلاعات مربوط به چکاپ و سنجش سلامت دانش آموزان را به صورت آنلاین و الکترونیکی ثبت می‌کنیم.
وی افزود: در سال‌های گذشته، چندماه طول می‌کشید تا اطلاعات جمع‌آوری و اقدامات لازم بر روی آن انجام شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه این اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار مسئولان استان‌ها قرار می‌گیرد تا مداخلات لازم سریعتر صورت بگیرد گفت: البته گواهی سلامت به خانواده‌ها برای انجام ثبت نام ارائه می‌شود.

 

گزارش مرکز آمار از بازار کارگاه‌های خدمات اینترنت

مرکز آمار ایران از فعالیت نزدیک به ۳ هزار کارگاه خدمات اینترنت در سال ۹۲ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز آمار ایران نتایج طرح «آمارگیری از کارگاه‌های خدمات اینترنت 1393» که مربوط به دوره زمانی یک ساله قبل از آن است را به شرح زیر منتشر کرد:

نوع فعالیت اصلی
در سال 1392 از تعداد 2872 کارگاه در کل کشور که به فعالیت ارائه خدمات اینترنت مشغول بوده‌اند، تعداد 1738 عدد (60.5 درصد) کافی‌نت و 1134 کارگاه (39.5 درصد) سایر کارگاه‌های خدمات اینترنت (ISP, ISDP. PAP , WIMAX) بوده‌اند.

عملکرد فعالیت
در سال 1392 کل کارگاه‌های خدمات اینترنت کشور، 26681 رایانه نصب‌شده داشته‌اند. این کارگاه‌ها، روزانه به طور متوسط 90153 نفر مراجعه‌کننده و نیز در طول سال، تعداد 3.1 میلیون مورد ثبت نام اینترنتی داشته‌اند که این تعداد معادل 1.1 برابر دوره قبل (1389) بوده است.

تعداد کارکنان
در سال 1392 تعداد کارکنان کارگاه‌های خدمات اینترنت 8868 نفر بوده است که نشان می‌دهد به طور متوسط در هر کارگاه حدود 3 نفر مشغول به کار بوده‌اند. هم‌چنین از کل کارکنان این کارگاه‌ها، 5185 نفر (58.5 درصد) کارکن مزد و حقوق بگیرد تمام وقت، 900 نفر (10.1 درصد) کارکن مزد و حقوق بگیر پاره‌وقت و 2783 نفر (31.4 درصد) کارکن بدون مزد و حقوق بوده‌اند.

پرداختی و دریافتی‌ها
در سال 1392 ارزش پرداختی‌ها و دریافتی‌های کارگاه‌های خدمات اینترنت، به ترتیب 13.8 میلیارد ریال و 3210 میلیارد ریال بوده است. بر این اساس، برای هر کارگاه به طور متوسط، ارزش پرداختی‌ها 456 میلیون ریال و ارزش دریافتی‌ها 118 میلیون ریال می‌باشد و نشان می‌دهد، در مقایسه با دوره قبل، ارزش پرداختی‌ها و دریافتی‌های هر یک از این کارگاه‌ها به ترتیب 1.4 و 1.9 برابر شده است.
از کل پرداختی‌های کارگاه‌های خدمات اینترنت، مصارف واسطه 57.4 درصد، جبران خدمات کارکنان 40.5 درصد و سایر پرداختی‌ها 2.1 درصد بوده است و از مجموع دریافتی‌های این کارگاه‌ها، 98.3 درصد به ستانده‌ها اختصاص داشته است.
همچنین جبران خدمات کارکنان (حقوق و مزایا و سایر پرداختی‌ها به کارکنان مزد و حقوق‌بگیر) 529.7 میلیارد ریال بوده که نشان می‌دهد پرداختی ماهانه به هر کارکن مزد و حقوق‌بگیر این کارگاه‌ها به طور متوسط، 15.3 میلیون ریال می‌باشد. در صورتی که در سال 1389، به طور متوسط به هر کارکن مزد و حقوق‌بگیر خود، ماهانه 13.0 میلیون ریال پرداخت کرده بودند.

 

 

 

 

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =