ایرنا نوشت:

قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده تقویت روابط با نروژ در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، علمی و فرهنگی است.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، خانم آنیکن هویتفلت رییس کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی پارلمان نروژ که در راس یک هیات پارلمانی در جمهوری اسلامی ایران به سر می برد با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

سرمدی در این دیدار به نقش پارلمان ها در کمک به دولت ها برای پیشبرد سیاست ها و اهداف ترسیم شده تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات و سوء تفاهماتی که در رابطه با تعدادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نروژ به وجود آمده است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به حساسیت افکار عمومی و سوء برداشتهایی که در خصوص برخورد تبعض آمیز در پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی از کشورهای اروپایی وجود دارد، این مشکلات هرچه زودتر رفع شود.

قائم مقام وزیر امور خارجه سیاست کلی ایران در قبال تحولات منطقه ای به ویژه سوریه، عراق و یمن را تاکید بر حفظ تمامیت ارضی، ثبات ، امنیت و وحدت ملی دانست و بار دیگر تاکید کرد: برای آینده سیاسی سوریه و یمن تنها مردم این کشورها باید تصمیم گیری کنند و کسی نباید به خودش حق بدهد تا با استفاده از قوه قهریه و بمباران مردم بی دفاع، امیال غیر مشروع خود را بر دیگرملتها تحمیل کند.

در این دیدار قائم مقام وزیر خارجه در خصوص نقش ، جایگاه و مشارکت زنان در جمهوری اسلامی ایران در حوزه های اجتماعی، آموزشی، بهداشتی وغیره توضیحاتی ارایه کرد.

آنیکن هویتفلت رییس کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی پارلمان نروژ نیز در این دیدار، سفر به جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای آشنایی بیشتر با مردم ایران، نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان ایرانی ارزیابی کرد و بر لزوم افزایش تبادل هیات های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار همچنین طرف نروژی در خصوص مشکلات تعداد محدودی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نروژ، گفت: پارلمان نروژ در این خصوص با سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو در تماس است و به سهم خود برای رفع اینگونه مشکلات و سوء برداشت ها و تجدید نظر در روند پذیرش و صدور روادید برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در نروژ تلاش می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =