معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید مصمم است با رعایت خطوط قرمز و حقوق حقه ملت ایران گفت و گوهای خود را با 1+5 ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: اگر غربی ها بر اثر فشار رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عرب منطقه دست به زیاده خواهی نزنند به توافق می رسیم.

وی ادامه داد: در صورتی که گفت و گوها به توافق مورد نظر برسد با پایان تحریم ها همکاری ها شکل بنیانی تری به خود می گیرد و همگی شاهد همکاری های تاثیرگذار بین المللی در تامین و تولید انرژی جهانی با منشاء نفتی خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه به فعالیت های دولت یازدهم از ابتدای کار اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با مسایل جدی اقتصادی کار خود را شروع کرد.

جهانگیری یادآور شد: مشکلات اقتصادی عمدتا ناشی از تحریم های ظالمانه ای بود که علیه ملت وضع شد و البته دلایلی همچون سوء مدیریت و سیاست های غیر کارشناسی نیز در آن دخیل بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دولت با سیاست های عالمانه ای که متکی بر دانش و تجربه بود توانست در مقطع کوتاهی به توفیقات خوبی در زمینه های اقتصادی و ثبات بازار دست یابد.

معاون اول رییس جمهوری یکی از مهمترین توفیقات دولت را بازگشت ثبات و آرامش به اقتصاد دانست و گفت: کاهش تورم و رسیدن آن از 40 به 15 درصد و دست یافتن به رشد مثبت سه درصدی از جمله دستاوردهای دولت بوده است.

جهانگیری تصریح کرد : در سال های 91 و 92 شاهد رشد منفی در اقتصاد کشور بودیم اما این موضوع در سال 93 از میان رفت و به رشد مثبت و پیشرفت رسید.

وی اضافه کرد: افزایش صادرات غیرنفتی و تامین منابع مالی با وجود شرایط تورمی، یکی دیگر از موفقیت های دولت بود که رشد بودجه عمرانی را به دنبال داشت.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: رشد 40 درصدی تسهیلات ریالی در سیستم بانکی در سال 93 و اختصاص صندوق منابع توسعه ملی به طرح های مهم کشور و بهره گیری از فاینانس خارجی از دیگر موفقیت های دولت بود.

جهانگیری تصریح کرد: استفاده از فاینانس خارجی در سال 93، 10.6 میلیارد دلار بود که این گشایش اعتبار در بخش های صنعتی انجام گرفت.

وی اضافه کرد: اقدامات انجام شده در سال 93 ما را به جایی رساند که در سال 94 نیز به دنبال رونق اقتصادی برویم.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: برای رسیدن به رونق اقتصادی و بدین منظور نیازمند بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید هستیم که گام های موثری نیز در این زمینه برداشت شده است.

جهانگیری تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و توجه به صادرات کالا از رویکردهای مهم دولت خواهد بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =