مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری گفت: تأکید بر نگاه زیبای شیعیان و اهل سنت سیستان و بلوچستان به یکدیگر، گفت: در این استان، جمع محمد و آل محمد را شاهد هستیم و به روشنی، تحقق شعار توحیدی اسلام را در سیستان و بلوچستان می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين رجبعلي زماني مشاور امور استان‌ها و نمايندگي‌هاي بعثه مقام معظم رهبري، روز گذشته در آيين معارفه رابط بعثه مقام معظم رهبري در سيستان و بلوچستان كه در سالن همايش‌هاي اداره كل تبليغات اسلامي زاهدان چستان برگزار شد، گفت: مناسبت‌هاي ماه رجب براي امت اسلامي بسيار مبارك و زيبا است اما از سويي مشاهده مي‌كنيم كه بخشي از بدنه اسلام زير گلوله و آتش است.

وي عنوان كرد: خداوند را شاكريم كه در مملكتي زندگي مي‌كنيم كه بزرگترين ويژگي آن همراهي با پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) و آل پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) است وقتي از عالم اهل سنت پرسيدند كه چرا علي (عليه‌السلام) را «كَرَّمَ الله وَجهَه» خطاب مي‌كنيد، مي‌گويد علي در تمام عمر خود يگانه بود تولدش در خانه كعبه مثل و مانند ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين زماني ادامه داد: علماي بزرگوار اهل تسنن مي‌گويند آنچه كه بين ما مرسوم و معروف است اين است كه فاطمه بنت اسد، فرزند خود را در وسط خانه كعبه به دنيا آورد.

وي به روحيه وحدت‌آفرين مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: خداوند را شاكر هستيم كه در اين استان، جمع محمد و آل محمد را شاهد هستيم از نخستين سفر به اين استان تا كنون نگاه زيباي شيعه و سني به يكديگر براي بنده ملموس بوده است انسان به روشني، تحقق شعار توحيدي اسلام را در سيستان و بلوچستان مي‌بيند.

مشاور امور استان‌ها و نمايندگي‌هاي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به وضعيت كنوني جهان اسلام، اظهار داشت: وظيفه مسلمانان در شرايط حال حاضر بسيار سنگين است بدون ترديد آنان كه خمپاره و گلوله و موشك بر سر مسلمانان يمن مي‌ريزند فاجعه‌اي گريه‌آور را رقم مي‌زنند.

مشاور امور استان‌ها و نمايندگي‌هاي بعثه مقام معظم رهبري با تأكيد بر لزوم ساماندهي مسلمانان در برابر قدرت‌هاي خودفروخته، افزود: ما چاره‌اي جز سازماندهي درست و منسجم در برابر چنين شرايطي نداريم روحانيان شيعه و سني، مداحان و معين‌هاي سازمان حج و زيارت تمام توان خود را خواهند گذاشت تا زيباترين سفر را براي زائران عتبات رقم بزنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =