ایسنا نوشت:

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: مجموعه سرمایه گذاری در آموزش پزشکی 2800 میلیارد تومان است که 80یا 90 درصد آن حقوق اساتید و پرسنل این حوزه است.

باقر لاریجانی در دهمین جشنواره آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بحث آموزش پزشکی و مسائل مختلف آن بحث وسیعی است و جا دارد دانشگاه ها بیش از پیش به آن توجه شود. 17هزار عضو هیات علمی در آموزش پزشکی وجود دارد که باید از ظرفیت‌های آنان استفاده کرد.

وی ادامه داد: تعداد دانشگاه‌ها نیز گسترش چشم‌گیری داشته و تقریبا 60 دانشگاه علوم پزشکی در کشور توزیع شده اند که حدود 180 هزار دانشجو در این مجموعه‌ها تحصیل میکنند. اما علیرغم تعداد بالای دانش آموخته در حوزه پزشکی ،با کمبود 200هزار پرستار مواجهیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت های نظام آموزش پزشکی اظهار کرد: بستر ارائه خدمات وسیع مثل شبکه بهداشتی درمانی اگر خوب در خدمت آموزش پزشکی گرفته شود، می تواند نیازهای اقصی نقاط کشور را برطرف کند.

لاریجانی با اشاره به آموزشی کردن برخی بیمارستانها افزود: باید بستری آماده شود که نوآوری‌های دانشگاه‌ها توسعه یافته و پاسخگوی نیازهای کشور باشد. باید با روش های مختلف پاسخگوی نیازهای کشور باشیم و اگر بسترهای موجود جواب نمیدهد آنها را عوض کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد: آموزش مجازی یکی از ارکان آموزش است و در دنیا کمتر از 25درصد آموزش حوزه پزشکی به صورت سنتی است. همچنین به توسعه رشته های میان رشته و شبکه‌سازی برای برطرف کردن نیازها باید توجه شود.

بحث بالین در آموزش پزشکی فراموش شده است

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بالین در نظام پزشکی اصل است که شاهد تضعیف آن هستیم.

دکتر علی اکبر ولایتی در جشنواره آموزشی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: همواره باید تعادل بین چهار حوزه سلامت یعنی بهداشت، درمان، پژوهش و آموزش حفظ شود، چنانچه در نتیجه عدم تعادل بین آنها،گاهی پزشکان در عمل موفق هستند ولی درمباحث تئوری مشکل دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول به صورت آزمایشی در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: یکی از مشکلات اجرای این طرح، عدم تابعیت سایر دانشگاهها از آن و در نتیجه ایجاد ناهماهنگی بین بخش آموزشی این دانشگاه و دانشگاههای دیگر است.

ولایتی با بیان اینکه بحث بالین در آموزش پزشکی فراموش شده است، افزود: متاسفانه به کتاب و نوشته های فرهنگی بیش از تجربیات اساتید توجه می شود و نتیجه آن عدم توانایی تشخیص بالینی پزشکان عمومی است.

وی تصریح کرد: به دلیل ضعف در تشخیص، پزشکان از همان ابتدا سی تی اسکن و ازمایش های گوناگونی برای بیمار می‌نویسند، درحالیکه برخی از آنها اصلا نیاز نیست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =