بعضی رسانه‌های عربی می‌گویند سلمان بن عبدالعزیز از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

پادشاه عربستان سعودی در اظهاراتی مضحک و بی سابقه ایران را تهدیدی برای کشورهای خلیج فارس عنوان کرد که «ثبات منطقه‌ای» را تهدید می‌کند و باعث «فتنه‌های فرقه‌ای» می‌شود!
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه ۸۰ ساله رژیم سعودی در سخنرانی خود در پانزدهمین اجلاس مشورتی شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، صفحه متن سخنرانی خود را گم کرد.

وی در زمان سخنرانی خود در اجلاس ریاض، صفحه متن سخنرانی‌اش را گم کرد که باعث وقفه در سخنرانی او شد.

سلمان در حالی درباره مسائل منطقه سخن می‌گفت که برگه سخنرانی خود را بالا گرفته بود و از روی آن قرائت می‌کرد، اما زمانی که به انتهای صفحه رسید، برای یافتن ادامه متن سخنرانی‌اش با مشکل روبرو شد.

تلویزیون عربستان سعودی به سرعت تصویر زوم شده سلمان را با یک تصویر باز از سالن محل اجلاس تغییر داد تا دستپاچگی او برای یافتن ادامه متن سخنرانی‌اش مشخص نشود، اما صدای ورق زدن صفحات سخنرانی در سالن اجلاس پیچیده بود.

پادشاه عربستان پس از مدتی سکوت توانست ادامه متن سخنرانی خود را پیدا کند و به سخنرانی‌اش ادامه دهد.

بعضی رسانه‌های عربی پیش از این تاکید کرده بودند سلمان بن عبدالعزیز از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

سلمان بن عبدالعزیز در سخنانش با تاکید بر موضع ضد ایرانی خود، ایران را تهدیدی برای کشورهای حوزه خلیج فارس دانست.

وی با اشاره صریح به ایران، بر لزوم مقابله با «تهدیدی خارجی» تاکید کرد که «به دنبال گسترش کنترل و استیلای خود» بر منطقه است و «ثبات منطقه‌ای» را تهدید می‌کند و باعث «فتنه‌های فرقه‌ای» می‌شود.

سلمان بن عبدالعزیز مدعی شد: غرب باید توافقی محکم با ایران به امضاء برساند، به گونه‌ای که تهران نتواند تهدید امنیتی برای منطقه باشد.

وی همچنین در سخنانی فریبکارانه مدعی شد: کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان به حمایت‌های خود از ملت یمن ادامه می‌دهند.

پادشاه سعودی با تکرار ادعای خود در مورد یمن تحرکات انصارالله و نیروهای هم پیمانش را کودتا خواند و گفت: ما به عنوان شورای همکاری خلیج فارس از مشروعیت دولت یمن و عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور این کشور حمایت می‌کنیم و خواهان اجرای قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره این کشور هستیم.

پادشاه عربستان همچنین تصریح کرد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نمی‌تواند هیچ نقشی در آینده سیاسی این کشور داشته باشد.

وی همچنین از حضور «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در این نشست به صورت افتخاری قدردانی کرد.

رئیس جمهور فرانسه هم که به عنوان میهمان افتخاری در این نشست شرکت کرده بود گفت: فرانسه در کنار کشورهای حوزه خلیج فارس است.

اولاند به عنوان اولین رهبر غربی که در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرده است افزود فرانسه خود را در خطرات پیش رو در منطقه شریک می‌داند و وی (به این نشست) آمده تا «تعهد فرانسه به اینکه در کنار شما است» را ثابت کند.

در این نشست علاوه بر اولاند و پادشاه سعودی، سران بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی نیز حضور داشتند.

نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض در حالی برگزار می‌شود که نگرانی‌های جدی درباره حملات هوایی عربستان به یمن به عنوان کشوری اسلامی در منطقه وجود دارد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    4 1
    ومکرو و مکرالله،،،،،