مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیوئی رگولاتوری از تصویب "پروانه عمومی و ضوابط فنی بهره‌برداری از تکه باند فرکانسی ۴۳۳/۵- ۴۳۳/۰۵ مگاهرتز توسط بی‌سیم‌های دستی کم‌ توان در سرویس متحرک خشکی (LPD۴۳۳)" خبر داد.

به گزارش تسنیم، عظیم فرد درباره ضرورت تصویب این پروانه گفت: پروانه عمومی و ضوابط فنی بهره‌برداری از بی‌سیم‌های دستی کم‌توان برای تامین نیاز ارتباطی آن دسته از متقاضیانی تصویب شده که نیازمند دسترسی قانونی و سریع به ابزار ارتباط رادیوئی غیرحرفه‌ای برد کوتاه برای مکالمه کاری و کوتاه هستند.
وی افزود: براساس بند 8 این مقررات، شرکت‌های دارنده پروانه ارائه خدمات ورود،خرید و فروش/ تولید و فروش تجهیزات رادیوئی می‌توانند پس از دریافت گواهی تائید نمونه از اداره‌کل استاندارد و تائید نمونه رگولاتوری درباره واردات یا فروش دستگاه‌های بی‌سیم دستی کم‌توان اقدام کنند.
فرد درباره بهره‌برداری از دستگاه‌های بی‌سیم کم‌توان که دارای گواهی تائید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی باشند، گفت: این دستگاه‌ها نیاز به دریافت پروانه اختصاصی نداشته و استفاده از آنها در صورت رعایت ضوابط و مقررات مربوط برای عموم مانعی ندارد.
او تصریح کرد: مقررات و ضوابط فنی دستگاه‌های بی‌سیم کم‌توان که دارای حداکثر توان 10 میلی وات بوده و در محدوده فرکانسی 433/050 تا 434/790 مگاهرتز فعالیت می‌کنند، به قوت خود باقی است و استفاده از این دستگاه‌های بی‌سیم کم‌توان برای عموم در صورتی مجاز است که گواهی تائید نمونه داشته باشد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =