۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
خانه‌های قدیمی اهواز نگارخانه می‌شوند

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز گفت: به منظور مرمت تعدادی از خانه‌های قدیمی در شهر اهواز برخی از این بناها مرمت و به نگارخانه‌ها، موزه‌های کوچک و سفره‌خانه‌های سنتی تبدیل می‌شوند که نوعی جاذبه گردشگری به شمار می‌آیند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد صفری همچنین در خصوص اجرای طرح توسعه ترافیکی میدان چهارشیر اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز همزمان با توسعه شهر و حل گره‌های ترافیکی دغدغه حفظ آثار تاریخی و بافت‌های فرهنگی را نیز مد نظر دارند و امروز شهرداری‌ها تنها یک نهاد خدماتی نیستند بلکه موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر را نیز بر عهده دارند.

وی افزود: در شهر اهواز متاسفانه جاذبه‌های کافی برای نگه داشتن گردشگران وجود ندارد. بنابراین باید قدرت نگه داشتن گردشگر را داشته باشیم.

صفری گفت: امروز میدان چهارشیر اهواز تنها یک میدان تردد برای وسایل نقلیه است و هیچ گونه گردش پیاده‌ای در آن انجام نمی‌شود و تنها به شکل یک نماد و منظر است اما با احداث این تقاطع علاوه بر این که به منظر میدان آسیبی نمی‌رسد امکان استفاده گردشگران را نیز از نزدیک فراهم می‌شود.

وی افزود: به منظور حفظ منظر میدان چهارشیر ارتفاع پل اصلی به میزان دو برابر حد معمول افزایش یافت تا دید میدان را از میان نرود و رعایت تنها این یک نکته حدود 10 میلیارد ریال به هزینه این پل اضافه کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز ادامه داد: در اجرای این طرح دست مشاور را باز گذاشتیم و با وجود این که پروژه گران‌تر شد اما برای حفظ ارزش بالای آثار فرهنگی شهر این موضوع نادیده گرفته شد.

صفری بیان کرد: به منظور این که طرح مسیر گردشگری میدان را نیز ایجاد کنیم از خدمات یک شرکت میراث فرهنگی استفاده می‌کنیم که همزمان با کار مطالعه توسعه پایدار، مشاوره طرح را انجام دهد.

معاون شهردار اهواز گفت: امروز تفاهم‌های خوبی انجام شد و میدان چهارشیر تنها موضوع بحث نیست بلکه در شهرداری اهواز مباحث مشترک بسیاری با میراث فرهنگی وجود دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    یاشاسین اهواز
  • مجید A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    2 0
    لطف کردید در اهواز میخواهید هزینه کنید. قدم رنجه کردید.