ایسنا نوشت:

یک عضو اصولگرای مجلس نهم با انتقاد از ورود زودهنگام جریان‌های سیاسی به فعالیت‌های انتخاباتی، این اقدام را دمیدن زودهنگام در بوق انتخابات توصیف کرد و گفت: اگر جامعه درگیر انتخابات زودرس شود به منافع ملی آسیب زده می‌شود.

ایرانی‌ها در لحظه آخر تصمیم می‌گیرند

محمد سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم در ارزیابی از آرایش انتخاباتی کشور اظهار کرد: صحبت از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی مجلس دهم زود است چون ایرانی‌ها لحظه آخر و حتی در مسیر رفتن پای صندوق‌های رأی تصمیم می‌گیرند تا به کدام فرد یا لیست انتخاباتی رأی بدهند.

وی با غیرواقعی دانستن نظرسنجی‌های انتخاباتی برخی ارگان‌ها و دستگاه‌ها گفت: به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ایرانیان معمولاً کلیه نظرسنجی‌های قبل از انتخابات هیچ‌گاه درست از آب در نمی‌آید. مردم ایران مردم بسیار صبوری هستند و به دقت بحث‌ها و عملکردهای کاندیداها را زیر ذره‌بین می‌برند و یکی دو روز مانده به انتخابات، فرد یا افراد مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند حتی ممکن است در مسیر رفتن پای صندوق‌های رأی نظرشان عوض شود.

وی گفت: مونیتور و پایش گفته‌ها و عملکردهای مسئولان و کاندیداهای انتخابات در ایرانیان غیرقابل پیش‌بینی است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به تفاوت معیارهای انتخاب کاندیداها در تهران و شهرستان‌ها، گفت: عوامل دخیل در انتخابات مجلس در تهران و شهرستان‌ها با یکدیگر متفاوت است. در شهرستان‌ها عوامل سیاسی وزن کمتری نسبت به ویژگی‌ها و توانایی‌های فردی و حتی نسبت‌های محله‌ای دارد به عبارت دیگر رقابت‌ها در شهرستان‌ها نوعاً منطقه‌ای و محله‌ای است اما در تهران این لیست‌ها هستند که نتایج انتخابات را مشخص می‌کنند.

دمیدن در بوق انتخابات از حالا صلاح نیست

وی با نقد جریان‌های سیاسی که از هم‌اکنون وارد فعالیت‌های انتخاباتی شده‌اند، گفت: برای کشور خوب نیست که از 9 ماه قبل وارد فضای انتخابات شود. دولت باید همه تلاش خود را معطوف تلاش و کار کند آن هم با همه مشکلات و کمبودهایی که در حوزه درآمدهای کشور وجود دارد. اگر جامعه درگیر انتخابات زودرس شود به منافع ملی آسیب وارد می‌شود.

وی در عین حال انجام فعالیت‌های انتخاباتی غیررسمی را بلااشکال دانست و افزود: البته این‌که کاندیداها به صورت غیررسمی مشغول رایزنی و رفتن به شهرستان‌ها و استان‌های مختلف باشد، اشکال ندارد اما انعکاس آن در رسانه‌ها به معنای دمیده شدن در بوق انتخابات است و این کار را اصلاً به صلاح کشور نمی‌دانم. دمیدن در بوق انتخابات زودهنگام اگرچه همواره برای عده‌ای نفع داشته است ولی در نهایت موجب متضرر شدن کل کشور می‌شود.

سلیمانی گفت: بالا بردن پرچم رقابت‌های انتخاباتی از 9 ماه قبل از موعد قانونی انتخابات مجلس شورای اسلامی درست نیست کار، تلاش، خدمت و رفع مشکلات مردم تحت‌الشعاع انتخابات قرار می‌گیرد.

وی با طرح این ادعا که عملکرد دولت در حوزه اقتصادی عملکرد قابل قبولی نیست، به تبیین آثار این موضوع بر آرای دولت در کسب کرسی‌های مجلس دهم پرداخت و افزود: بنده معتقدم از نظر اجرایی دولت عملکرد خوبی در حوزه اقتصاد نداشته است. وقتی به اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها سر می‌زنید شاهد تعطیلی پروژه‌های عمرانی هستید و مردم ساخت‌وسازی که از دولتی‌های نمی‌بینند هیچ بلکه بیکاری جوانان‌شان بیش از قبل ناراحت‌شان می‌کند. این مسأله موجب نارضایتی آنان از دولت می‌شود. از سوی دیگر اگرچه دولت از مهار رشد تورم سخن می‌گوید ولی گرانی نیز به این مسائل دامن می‌زند. مردم افزایش قیمت‌ها را در زندگیشان به خوبی لمس می‌کنند و از آن بدتر هیچ مسئول دولتی پاسخگوی گرانی‌ها به آنان نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم‌چنین با طرح این ادعا که «رفتار دولتمردان با مردم صادقانه نیست»،‌ گفت: زبان دولت صرفاً زبان آمار است در حالی که تجربه نشان داده است بیان عدد و رقم برای مردم آب و نان نمی‌شود. مردم در میدان زندگی شاهد گرانی مایحتاج اصلی زندگی‌شان هستند.

وی به ادبیات دولت یازدهم نیز اشاره و ابراز عقیده کرد: این ادبیات بر کاهش آرای دولت در مجلس دهم تاثیر قطعی دارد. وقتی صنعت کشور را به «آبگوشت بزباش» تعبیر می‌کنند شک نکنید که تمام صنعتگران، تولیدکنندگان و مبتکران از این ادبیات ناخرسند می‌شوند. مردم این ادبیات را از نظر محتوا نوعی تحقیر می‌دانند. با این ادبیات چطور و به چه صورتی می‌توان از مردم رأی گرفت. یکی دیگر می‌گوید "هرکس 24 خرداد را درک نکرده است از این کشور برود." حدود 50 درصد از مردم به آقای روحانی رأی ندادند. دولتمردان چه بخواهند چه نخواهند این افراد خود را مخاطب این جمله می‌دانند. آیا این‌گونه سخن گفتن‌ها باعث ریزش آرای طرفدار دولت در انتخابات مجلس دهم نمی‌شود؟

وی مدعی شد: به دلیل همین ادبیات دولت، اصلاح‌طلبان در حال فاصله گرفتن از دولت یازدهم هستند. طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان نقد دولت را آغاز کرده‌اند تا حاشیه‌های دولت دامن آنان را نگیرد.

این عضو اصول‌گرای مجلس نهم در عین حال پیش‌بینی ترکیب مجلس دهم را غیرممکن دانست و گفت: معلوم نیست طی 9 ماه آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. هر اتفاقی در حوزه‌های هسته‌ای، بین‌المللی و اقتصادی بیفتد باز بر روی ترکیب مجلس دهم تأثیرگذار است.

وی  در ارزیابی از تعاملات اصولگرایان، گفت: تجربه تلخ گذشته لزوم وحدت در جریان اصولگرا را گوشزد می‌کند. اخبار حکایت از تلاش چهره‌های اصولگرا برای رسیدن به وحدت خبر می‌دهد و مطمئنا اصولگرایان به وحدت حداکثری خواهند رسید. قدم‌های مثبتی برای وحدت در جریان اصولگرا برداشته شده است. اخبار امیدوارکننده‌ای در این جهت از اردوگاه اصولگرایان به گوش می‌رسد. اگر شرایط به همین منوال پیش برود وحدت اصولگرایان قطعی است. البته اصلاح‌طلبان نیز با وجود همه اختلاف‌نظرها و سلایق مسیر خوبی برای رسیدن به وحدت در پیش گرفته‌اند.

وی الگوی انتخاباتی اصولگرایان را تجربیات گذشته این جریان دانست و افزود: الگوی انتخاباتی مصوبی در جریان اصولگرا وجود ندارد ولی تجربیات گذشته بزرگترین درس و الگو برای این جریان است که قطعاً از آن استفاده خواهند کرد. البته اصولگرایان با کنار گذاشتن چالش‌ها و نقایص‌شان به وضعیت و راهبردهای بهتری دست خواهند یافت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: الگوهای انتخاباتی جریان‌های سیاسی به دلیل تصمیم‌گیری لحظه آخر مردم، زود بودن فعالیت‌های انتخاباتی و اتفاقات و حوادث آینده به صورت شفاهی، درون‌گروهی و غیرمکتوب در جریان است.

وی تأکید کرد: مبهم بودن فضای انتخاباتی مجلس دهم اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را از تبعیت از الگوهای مشخص مطلوب برحذر می‌دارد.

وی با تشریح شیوه‌های رسیدن به وحدت و انسجام در جریان اصولگرا، گفت: چندگانه بودن تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی این جریان موجب تفاوت در دیدگاه‌ها، معیارها و شیوه‌ها شده است اما همه گروه‌های اصولگرا در اهداف و اصول هم‌نظر هستند. گروه‌های سیاسی درون جریان اصولگرا در مباحث دو و چند طرفه تلاش می‌کنند نقاط مشترک را برجسته و برای رفع اختلافات و حرکت در مسیر وحدت انتخاباتی به شیوه‌های داوری، مباحثه یا تنزل نظرات و خواسته‌ها، عمل کنند.

این عضو اصول‌گرای مجلس نهم با بیان این‌که « کار در انتخابات خبرگان رهبری برای اصولگرایان راحت‌تر از انتخابات مجلس دهم است.» ادامه داد: در انتخابات خبرگان رهبری کار آسان‌تری پیش رو داریم چون شرایط و ویژگی‌های خاصی باید در کاندیداهای این مجلس وجود داشته باشد و اساساً هر کسی که اراده کند نمی‌تواند کاندیدای این مجلس شود. ویژگی‌های تقوایی، علمی و مذهبی از یک سو و محدود بودن تعداد کاندیداها از سوی دیگر موجب سهولت در رسیدن به وحدت در جریان اصولگراست. رسیدن به وحدت در اردوگاه اصولگرایان در انتخابات خبرگان رهبری بسیار بسیار راحت‌تر و عملی‌تر است.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    23 0
    آره خب راست گفته برای اونایی که هشت سال یه جور دیگه فکر کردن، یه جور دیگه مدیریت کردن و بالاخره شرایط اقتصادی مطلوبشون بوده اصا خوب نیست.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    23 0
    واقعا خوشم می آد که اعتماد به نفستون این قدر بالاست که در عملکرد دولت یازدهم هم نظر میدین۰۰۰اونم عملکرد اقتصادی با وجود پرونده رحیمی و سه هزار میلیارد و ....
  • بی نام RO ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    13 0
    منتظر ورود اصلاح طلبان باشید
  • علي IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 11
    من به وزير احمدي نژاد و اصول گرا بودن ايشون كاري ندارم الان همه گروههاي سياسي دارن به دولت ميگن ذاخل رو بچسب ولي حرفشون خريدار نداره چون واقعا وضع اقتصادي مردم خوب نيست. دولت فقط ميخواد با موضوع هسته اي اقتصاد رو سر و سامون بده در حاليكه اگه هسته اي هم حل بشه حداقل 1 تا 2 سال بعد تاثيرشو مردم لمس مي كنند. تا اون موقع عمري كه ازمون هدر ميره رو چي كار كنيم؟؟ حب 2 سال هم از اين دولت گذشت.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    10 0
    تو خوبی
  • بی نام ES ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    12 0
    رو که نیست ماشالله
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 0
    همین که شما میگید خوب نیست یعنی بدم نیست
  • بابلسر A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    11 1
    واقعا بیکاری و تورم توی این دو سال صدای مردم و دراورده.توجه کنید با تلاشهایی که دولت قبلی انجام داده بود و باعث شده بود انقدر کارخانه و کارگاه تولیدی داشته باشیم که از کشورهای اروپایی برای کار به ایران میامدند و انقدر کاهش قیمت و هزینه داشتیم که پایان هرماه کلی پول اضافه داشتیم که نمیدانستیم کجا خرج کنیم و شرمنده دولتمردان دولت پاک دست بودیم همانهایی که بعد از رفتنشان از دولت حالا بیکارهستند و حتی ازحقوق و مزایای 8سال گذشتند.و با اینکه میتوانستند از رانت برای تاسیس دانشگاه یا کارخانه یا تحصیلات خارج از کشور یا وامهای کلان بی تضامین یا یا یا استفاده کنند نکردند و رفتندو اصلا هم چشم طمع برای بازگشت ندارند همه این بدبختیها توی این دوسال اتفاق افتاده است
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    15 0
    عمرا ایرانی ها به جبهه پایداری تمایل پیدا کنند
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    13 0
    ینی شما خوب بودین؟ عجب رویی بابا
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 10
    نه بابا..... معجزه شده با شیب ملایم
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    5 0
    منظورت از دمیدن در بوق انتخابات خرج کردن پول در حوزه های کوچک برای خریدن رای است؟ می ترسید مشت اتون باز بشه که کی داره برای کی رای می خره؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 8
    متاسفانه همینطور هم هست ، وزیر اقتصاد ، صنایع ، بانک مرکزی ، و خصوصا ابتکار ، محیط زیست هیچ برنامه مدونی جهت رفع مشکلات ندارند.
  • کوروش IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    9 0
    اره راست میگی تورم زمان دولت شما نیم درصد بود همه چی عالی بود .
  • بی نام GB ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 1
    مگر امدادهاي غيبي به فرياد دولت روحاني برسن، والا با گندي كه دولت شما بار آورد، از دست انسان كاري بر نمياد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    9 0
    مردم از خنده دمت گرم..... عملکرد شما مطلوبه آی خدا
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    11 0
    امیدواریم زمان احمدنژادبه حیات ما تکرار نشود وبه خوابمان هم نیاید که تورم روزانه استرس به مردم وارد میکرد سکه که برای مهریه پرداخت کردیم یک میلیون و چهارصد تومان بود
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    15 0
    ببین کی داره ایراد میگیرههههههههههه
  • مهدی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 0
    هر وقت شما و اربابتان صلاح دیدید بفرمایید تا در بوق بدمیم. ایام عزت مستدام