24آنلاین نوشت:

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کار خود را آغاز کرد، در این مقوله یکی از سئوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می‌کند این است که در طول یکسال گذشته افراد که می‌تواند هر قشری را در بر گیرد علی‌الخصوص مسئولان و مدیران ارشد نظام؛ چه تعداد کتاب را مطالعه کرده‌اند، دغدغه‌ای که همیشه رهبر معظم انقلاب به آن تاکید ویژه‌ای دارند مبنی بر اینکه جامعه باید به سمت کتابخوانی پیش رود.

در این راستا یکی از وزرای که بسیار بیش‌تر از وزرای دیگر دولت یازدهم پاسخگویی رسانه‌ها‌ست و مطالبات بی‌شماری نیز در این حوزه از وزراتخانه وی همیشه مطرح است، سید حسن هاشمی است که در روز ۲۵ مرداد ۱۳۹۲، با ۲۶۰ رأی موافق و ۱۸ رأی مخالف، و با کسب ۹۱٫۵ درصد آرای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم تأیید شد.

براین اساس هاشمی در پاسخ به این مسئله که در دوران وزارت‌تان و از مرداد سال ۹۲ و تاکنون که مصادف با آغاز به‌کار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شده است چه تعداد کتاب مطالعه کردید؟ به تسنیم گفت: متاسفانه در حدود این دو سال فکر کنم ۴ کتاب مطالعه کردم.

وزیر بهداشت درباره اینکه آیا قبل از مسئولیت اجرای در وزارت بهداشت بیشتر کتاب مطالعه می‌کردید؟ بیان داشت: بله، چون کار بنده بیشتر در زمینه مطالعات بود.

هاشمی درباره علایق خود و نوع کتاب‌های که بیشتر مطالعه می‌کند، توضیح داد: بنده بیشتر کتب تاریخی را مطالعه می‌کنم.

وزیر بهداشت درباره اینکه یکی از کتب مورد علاقه شما زندگینمامه دکتر علی اکبر سیاسی (رئیس دانشگاه تهران از ۱۳۲۱ تا ۱۳۳۳) است، با تایید این مسئله بیان داشت: بله، به هر حال کتاب زندگینامه دکتر علی‌اکبر سیاسی نیز مضمون تاریخی دارد.

هاشمی درباره اینکه آیا بازدیدی از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهید داشت؟ خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاه کتاب را فکر نمی‌کنم فرصت کنم، البته مشهدی‌ها روز جمعه یک برنامه ای گذاشتند، از طرفی هم مادرم از کربلا می‌آیید و باید برای دیدن ایشان به مشهد بروم، از آن طرف هم جلساتی دارم و اگر ما‌بین این دو اتفاق فرصتی شد ان‌شاءالله بازدیدی هم از نمایشگاه کتاب خواهم داشت.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    5 0
    خیلی تیتر بدی زدید برای این خبر
  • احمد A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    10 0
    خبر جان بهشت زیر پای مادر است نه در نمایشگاه کتاب تهران
  • مهدی IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    4 0
    با سلام احتراما خیلی خیلی تیتر خبر اشتباه بوده وزیری که به این صداقت حرف می زند پسندیده نیست که اینگونه مورد انتقاد قرار گیرد ایشان احترام مادر را نگهداشته است و هیچ حرف بی ربطی نزده ای کاش همه اینگونه صادق بودن در هر مسندی و مقامی
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    5 1
    یک معلم فوق لیسانس 18 سال درس خونده و یک پزشک متخصص23 سال.یک پزشک کمتر از 2 برابر نسبت به یک معلم درس خوانده ولی چند 10 برابر یک معلم درآمد داره. یک دکترای برق یا کامپیوتر یا ... برای یک و نیم ساعت تدریس در دانشگاه 10 هزار تومان دست مزد می گیرند و یک پزشک متخصص که از یک دکترای برق سختی کمتری کشیده به ازای یک ویزیت 38 هزار تومان پول دریافت می کند.یک پزشک متخصص برای هر شب خواب در بیمارستان 750 هزار تومان می گیرد و اگر علمی هم در آن وقت انجام دهد حق الزحمه عمل و کارانه اش رو دریافت می کند. پزشکان متخصص در شهر کوچک ما برجی 4050 میلیون درآمد دارند.یک معلم در روستای دورافتاده برجی 1 میلیون و 500 هزار تومان. از دولتیان و مجلسیان خواهشمندیم به این بی عدالتی پایان دهند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 1
    عزیز دل است این دکتر هاشمی. خدا بهش کمک کنه بیشتر برای مردم کار کنه.
  • بانام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 0
    ایشان کار درست را انجام میدهند. کتاب همیشه هست ولی مادر .....