۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۲

اقتصادنیوز نوشت:

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران بر این باور است که پیش‌فروش مسکن در وضعیت فعلی نجات‌بخش بازار رو به رکود رفته خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود روند پیش‌فروش‌ها در سال جاری بهبود یابد.
بسیاری از کارشناسان مسکن بر این باورند که امسال هم بازار مسکن روند رکودی سال گذشته را در پیش می‌گیرد و برخی هم بر این باورند که در این میان راه‌هایی برای کاهش این رکود و نجات بازار از رکود تورمی وجود دارد.

به گفته برخی کارشناسان افزایش تسهیلات بانکی، فعالسازی صنعت اجاره یا افزایش ساخت و ساز نجات بخش مسکن خواهد بود ، اما برخی دیگر معتقدند ساخت و ساز مسکن نه‌تنها دردی از این بازار را دوا نمی‌کند بلکه باز هم هزینه‌های زیادی را متحمل بازار ساخت‌و‌ساز می‌کند.

در همین میان برخی می‌گویند: در حال حاضر قدرت خرید مردم کم است اما در مقابل تعداد واحدهای مسکونی خالی در کشور به ویژه در تهران زیاد است و باید همین واحدها درگیر بازار شوند.

در این رابطه سعید آسویار بر این باور است که بازار پیش فروش مسکن در سال جاری روند مناسبی خواهد داشت، چرا که هر زمانی بازار در رکود باشد، نیازمندان مسکن برای تبدیل پولشان به ملک حاضرند خرید و فروشی حتی برای آینده داشته باشند.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران ، در حال حاضر پیش فروش مسکن وضعیت مناسبی دارد، چرا که پول لازم‌های بخش مسکن به این بازار وارد می‎شوند و این بازار بهترین بازار برای مهار تورم مسکن خواهدبود .

آسویار افزود: مسکن کالای سرمایه‎ای است و همواره عده‌ای هستند که نمی‌خواهند از این بازار خارج شوند و بسته به میزان پولی که دارند حاضرند حتی پیش‌خرید انجام دهند و صاحبخانه شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازار مسکن امسال نسبت به سال گذشته رو به بهبود خواهد بود و مشکل اصلی بازار مسکن ارتباطی به مذاکرات هسته‎ای و حواشی آن ندارد، بلکه مشکل اصلی مردم نبود قدرت خرید مسکن است.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران افزود: در حال حاضر مردم قدرت خرید ندارند. پیش فروش مسکن می‌تواند راهی برای بهبود این بازار و صاحبخانه شدن متقاضیان باشد .

آسویار یادآور شد: هزینه خرید مسکن در تهران در مقایسه با برخی پایتخت‌ها بسیار بالا است، به گونه‌ای که گاهی می‌توان با 70 درصد هزینه یک واحد مسکونی در تهران مسکنی در پایتخت‎های دیگر خرید، با این تفاوت که تهران امکانات حمل‌ونقلی، زیربنایی و فضای سبز این پایتخت‎ها را هم ندارد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    2 1
    کاش خونه اونقدر ارزون بشه که همه خونه دار بشن، کاش نگاه بعضیا به بعضی چیزای حیاتی نگاه مصرفی بود نه نگاه سرمایه ای