روزنامه جوان نوشت:

این یک یادداشت واقعی است؛ یک مکالمه واقعی که برحسب اتفاق تکرار تلخ و البته واقعی یکی از جنجالی‌‌ترین بحث‌های طنز تلویزیون در ماه‌های گذشته بود.

- خانم شما که سوپروایزر بیمارستان.... هستید، واقعاً جای تأسف داره که این‌رو ندونید. باید از همه بچه‌هاش رضایتنامه بگیرید. تک‌تک فرزند‌ها باید برای عمل رضایت بدن.... من نمی‌دونم. بیماری نصف معده‌اش رو گرفته... ما سعی خودمونو می‌کنیم. به بچه‌هاش بگین بیمار باید هرچه سریع‌تر عمل بشه. هر یک دقیقه هم براش غنیمته.... چی! پول ندارن؟ وقتی پول ندارن چرا اومدن به این بیمارستان؟ چه می‌دونم ببرنش بیمارستان فیاض‌بخش. مجبور نیستن بیمارشون رو به بیمارستان خصوصی بیارن. بگین ببرن اونجا.(با طعنه)‌ من نمی‌دونم خانم بهشون بگید برن از آقای مهران مدیری بپرسن... چه می‌دونم ببرنش فياض‌بخش شاید بتونم تا یه ماه دیگه بهشون وقت بدم!.... و بعد صدای بسته شدن گوشی که حکایت از قطع مکالمه داشت!

این یک یادداشت واقعی است؛ یک مکالمه واقعی که برحسب اتفاق تکرار تلخ و البته واقعی یکی از جنجالی‌‌ترین بحث‌های طنز تلویزیون در ماه‌های گذشته بود. دیروز خانم جراحی که در کمال تعجب سوار خطوط بی‌آر‌تی در خیابان ولیعصر شده بود، آنقدر خونسرد صحبت می‌کرد و در طعنه زدن به بی‌پولی همراهان بیمارش آنقدر راحت خنده‌های عصبی می‌کرد که انگار نه انگار دارد درباره یک موجود زنده صحبت می‌کند؛ مخلوقی از مخلوقات خدا که شاید نفس‌های آخرش را می‌کشد؛ انسانی که در سخت‌‌ترین شرایط عمرش در تقلا میان مرگ و زندگی است و دشواری تجربه او را هیچ‌کس و هیچ‌کس به جز خود او نمی‌تواند درک کند.

صحبت‌های قاطع او اشک به چشم می‌آورد از این همه قساوت؛ خانم دکتر سپس رو به مسافری که بغل دستش نشسته بود، شروع به غرولند کردن درباره سریال مهران مدیری کرد و بعد درباره دشواری حرفه‌اش و اینکه گاه آدم میان کار و مسئولیت و وجدان و شخصیتش گیر می‌کند، صحبت کرد. در نهایت در پاسخ به زنگ‌های ممتد گوشی خود مستأصل گفت: «آقای دکتر بیمار رو تحویل بگیرید. دیگه چیکار کنیم؟ ازشون چک بگیرید.» این مکالمه واقعی هرچند پایان خوش داشت، اما متأسفانه بی‌انصافی و بی‌مسئولیتی در میان شماری از پزشکان دارد نام و اعتبار کلیت جامعه پزشکی کشور را خدشه‌دار می‌کند؛ جامعه‌ای که از دل آنها بزرگانی چون دکتر قریب ظهور و دلسوزی و حس مسئولیت و نوع‌دوستی جامعه پزشکی را به عینیت تمام ثابت کرده‌اند.

هنوز بسیاری سریال تلویزیونی به یادماندنی «دکتر قریب» را از یاد نبرده‌اند. هنوز که هنوز است در کشور پزشکان با مسئولیتی وجود دارند که بیماران تنگدست خود را بدون اخذ هزینه ویزیت درمان می‌کنند؛ پزشکانی که در کار وقف حوزه درمان و پزشکی سبقه‌ای طولانی دارند. نه‌تنها جامعه پزشکی کشور بلکه جامعه تمام اصناف و اقشار نیاز به دلسوزانی چون دکتر قریب دارند؛ کسانی که نگاهی مقدس به حرفه خود دارند نه نگاهی مال‌اندوزانه که زندگی تنگدستانه بیمار را به اسکناس و کاغذ بفروشند. سریال «در حاشیه» هم با وجود همه اغراق‌ها و بزرگنمایی‌هايي که داشت تلنگری به این خانم پزشک و امثال او بود. تلنگر به جامعه و صنفی مقدس که هرچه زودتر باید تاول‌های چرکی را از بدن خود بزداید تا نام و اعتبارش خدشه‌دار نشود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 170
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    اگر از مردم بخواهید خاطرات خودشان را از ماجراهای دکتر وبیمارستان برای یک نویسنده بفرستند سریالی دوهزار قسمتی ؛واقعی و مستند خواهید ساخت
    • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      در متن بالا گفته شد که هنوز در این مملکت پزشکان با مسوولیت زیادی وجود دارند که بدون چشمداشت کار میکنند. حرفتون درست پس چرا تو این چند سالی که از خدا عمر گرفتم یکی از این پزشکها رو ندیدم.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      مديري هم مستند ساخته بود بنده خدا نه طنز ... خود دكترا ميدونستن كه چي هستند دو صداشون در اومد
    • شریفی IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      494 4
      خیابان ولی عصر از چهارراه مطهری تا میدان ونک مطب های دکترهای میلیاردی . منشی های ازدماغ فیل افتاده زندگی مردم را به حراج گذاشته اند. چنان به مردم ومریض ها توهین میکنند تماشایی. دکتر میدانست که این مریض یکهفته بعدمیمیرد عمل کرد وچند ده ملیون تومان گرفت وهزاران مورد دیگر
    • بیماری که برخورد بد و پولکی پزشکان رو فراموش نکرده A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      346 5
      من بیمار اورژانسی بودم که انگشتم قطع شده بود .رفتم یکی از بیمارستان های بندر عباس اول منو بردن اورژانس بعد یکی که حالش از من بدتر بود رو آوردن و منو از اورژانس بیرون کردن و گفتن باید برم اتاق دکتر تا منو معاینه کنه . یک روز بعد نوبت به من رسید تا پزشک منو معاینه کرد بعدش گفت برم اورژانس انگشتمو بخیه بزنن ، گفت اگه انگشتت خوب نشد بیا مطبم آدرس مطبشو بهم داد . بعد از دو سه روز دیدم انگشتم داره کبود میشه بعد رفتم پیش یه دکتر عمومی که بهش اعتماد داشتم اون بنده خدا همه چیز رو توضیح داد و گفت الکی بخیه زدن چون انگشتت شریانهاش قطع شده و با بخیه خوب نمیشه و باید عمل جراحی بشی و گفت اونا خواستن بری مطبشون و ...
    • مصطفی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      255 2
      دو هزار قسمت مال دو هزار نفره بی نام عزیز، شرط می بندم لااقل ده دوازده میلیون قسمت ازش بشه ساخت
    • م گرگان A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      294 3
      چند سال پیش خانمم که چشمش رو در تهران عمل لیزیک کرده بود وقتی برای معاینه اورژانسی بخاطر ورود مواد شوینده به چشمش به مطب چشم پزشک سابقش در گرگان مراجعه کرد از معاینه امتناع کرد و با طعنه گفت به همون دکتری که عملت کرده مراجعه کن. اینه شرافت پزشکی که مدیری بیچاره گوشه ای از اون رو نشون داد. خبرجان تورو خدا تایید کن تا پزشکان محترم جامعه با دسته گلهای فرهنگی و انسانی همکاراشون بیشتر آشنا بشن و اینقدر بیخودی رگ غیرتشون باد نکنه.
    • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      216 2
      نکته جالب اگر دقت کرده باشید مثلا اقای دکتر هنوز 35 سال هم نداره با مریض سالمند هر چه با شخصیت و فرهیخته هم باشه با خطاب " تو " استفاده میکنه.
    • اخاذی بیمارستان1 IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      168 4
      وقتی که دخترم به دنیا آمد در یکی از بیمارستان های خصوصی شهرمان شیراز.آخر وقت بود همه میخواستیم به منزل برویم تا استراحت کنیم تا فردا صبح مادر و فرزند را تحویل بگیریمداشتم از بیمارستان خارج میشدم که مادر خانمم زنگ زد و گفت خانم دکتر با شما کار دارد.خیلی نگران شدم پیش خانم دکتر رفتم.گفتند که متاسفانه یک صدای اضافی در قلب کودک شنیده میشود باید توسط یک متخصص قلب معاینه شود گفتم مانعی ندارد.گفت هزینه اش بالا هست گفتم که مانعی ندارد گفت هزینه اش 500 هزار تومان میشود.خشکم زد برای 5 دقیقه معاینه500؟؟؟.سریع به یکی دوستان دکترم زنگ زدم و ماجرا برایش تعریف کردم صریحا گفت که این موضوع دروغ میباشد و این صدای اضافی در قلب همه نوزادان هست و طی 24 ساعت از بین میرود.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      من یه سوال از منتقدین پزشکا دارم.شما خودتون شغلتون چیه؟کارمندی کارگری خدماتی...در هر صورت هرکی یه شغلی داره.آیا شما خودتون در انجام شغلتون انصاف رو رعایت میکنین؟شمایی که به پزشکا گیر دادین آیا وقتی یه نفر کارش به شما حواله میشه کارش رو درست راه میندازین؟نمیگم همه کارشون اشتباهه اما از کارمندا بگیر تا بقالی سر محل خیلیا پیدا میشن که کارشون ر درست انجام نمیدن و طرف مقابلشون هیچ ارزشی واسشون نداره.نگین نیست که این یه واقعیته.پزشکا هم مثل بقیه گروهها هستن.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      اونی پزشکی که پزشکی را با شغل های دیگر مقایسه می کنه مشخصه که چه طرز فکری داره مرد حسابی پزشک ها با جان و سلامت مردم سرو کار دارند کارگر و معلم هم با جان و سلامت مردم سرو کار داره؟ یعی شما متوجه نمی شوی مشکل چیه و تفاوت ها در کجاست.؟
    • نیما IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      144 9
      مشکل از دولته . کل هزینه درمان باید رایگان باشه . مثل کشورهای اروپایی .
    • علی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      76 2
      سرباز بودم پام 3جاش شکسته بود رفتم بیمارستان زیر نظر نیروهای مسلح چندتا دکترش بدون دیدن بهم گفتن چیزیت نیست سالمی.رفتم متخصص گفت3جای پات شکسته.برای تایید برگ اسپعلاجیم مجبور شدم 300000تومان ناقابل رشوه بدم.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      30 12
      در پاسخ به کسانی که میگن شغل پزشکی رو نباید با شغلهای دیگه مقایسه کرد باید بگم.همونطور که گفتم در خیلی جاها وجدان کاری نداریم از کارمند بگیر تا بقال.منظورم اینه که شخصیت ما وجدان نداره یعنی اگر فرضا همون بقال یا کارمند یا کارگر یا برجساز یا... بی وجدان.به جای شغل خودش فرضا پزشک بود هم بی وجدان بود.چون بی وجدانی توی وجودش ریشه داره.پس میشه هر شغلی رو با شغل دیگه مقایسه کرد.البته در مورد افراد با وجدان که در هر صنفی وجود دارن هم همین موضوع صدق میکنه یعنی یه پزشک با وجدان اگر بقال بود هم با وجدان بود.
    • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      42 2
      درسته که بی وجدانن تو این که شکی نیست که بعضی ها بی وجدانن اما بالاخره قرار نیست ما دائم با وجدان هم سروکار داشته باشیم قانون و نظارت دائمی، و رسیدگی قضایی سریع و کم هزینه باعث می شه همه با وجدان بشن و مراقب اعمالشون باشن چون نداشتن وجدان براشون پر هزینه میشه. دوست عزیز فکر نکن تو کشورای غربی همه با وجدانن. بی و جدانی براشون پر هزینه است.
    • آیلار A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      14 1
      مادر من توی بیمارستان با تزریق نابجای یک آمپول دچار شوک شد.دارویی که اصلا نباید تزریق می شد. هر کاری کردن بر نگشت. خود پرستارها هم گریه کردن. پنجاه سالش بود و با پای خودش رفته بود بیمارستان. بعد هم که شکایت کردیم از اون جا که پشت همدیگه رو دارن گفتن احتمالا مادر شما دچار بیماری بدخیم خونی بوده الان چند ساله که با تمام وجود از این پزشکای بی مسوولیت و بی سواد و پول پرست متنفر شدم. به اندازه مصیبت مادرم.
  • اریانا IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    جراح سوار brt به همین سادگی دروغ به نظر میاد. برای کوبیدن پزشکان راه بهتری پیدا کنید.
    • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      آخه مگخ نوشته جراح؟؟؟ تازه مگه آدم نیست؟
    • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      من خیلی پزشک میشناسم که با بی ار تی میره، چون اگر بخواد اون مسیر را با ماشین شخصی یا آژانس بره کلی تو ترافیک میمونه
    • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      186 9
      فکر میکنی پزشک ها اعجوبه هایین که با همه آدما فرق دارن؟؟؟ باور کن همه پزشک ها آدم های عادی هستن که زندگیشون مثله همه مردمه
    • رضا IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      193 5
      بله دوست عزیز.با توجه به ترافیک تهران و طرح های مختلف ترافیکی جراح هم می تونه سوار brt بشه . تا راحت تر و سریع تر برسه .
    • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      224 5
      دندانپزشک من حداقل ماهی بیست میلیون در آمد داره و با اتوبوس میاد مطب.
    • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      244 6
      مگه بی ار تی واسه فقراست؟؟؟؟؟؟ این تفکر شما داری ؟؟؟ بی ار تی خطوط تندرو است
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      13 36
      راست میگه بیچاره جراحی که مردمو سر کیسه میکنه که سوار بی ار تی نمیشه
  • سجي A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    بابا مهران مديري تازه خوباشون و نشون داده اينا خيلي بي انصاف تر از اين صحبتان
  • آدمیزاد A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    یک ماه قبل از عید زنگ زدم به دکتر چشم ، تا وقت بگیرم برم پیشش منشی گفت دکتر خارج از کشور تشریف دارند. پریروز باز زنگ زدم گفت هنوز از خارج نیومدند احتمالا خرداد میاد. واقعا خوب مملکتیه. 6 ماه کار کن شما بخوانید ... بعد 6 ماه برو خارج صفا کن. اونوقت میگند حقشونه خیلی درس خوندند. دکتره علنا به ما میگفت قیمت من برای عمل جراحی اینه کاری هم به تعرفه ندارم چون رفتم زحمت کشیدم دوره دیدم. خدا نکنه که مریض بشی و پول نداشته باشی. الان دیگه نه خیلی چیزا معنی نداره......
  • بی نام A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    این چه جور پزشک جراحی که سوار بی ار تی شده جلل خالق
    • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      ايشان سوپروايزر بخش بوده نه پزشك مغلطه نكنيد
    • يك IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      65 10
      معلومه از اون پولداراي خسيسه، احتمالا ماشينش خراب بوده دلش نيومده پول آژانس بده:
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    همه ما از اين موارد زياد ديديم يا واسه خودمون اتفاق افتاده يا ما صرفا ناظر بوديم. ولي انصافا پزشك خوب و متعهد هم كم نداريم.
    • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      127 7
      متاسفانه کم داریم
    • بی نام RO ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      6 16
      به شما که گفتی متاسسفانه کم داریم اشتباها مثبت دادم
    • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      3 0
      نداريم
  • مسعود A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    اینقدرازپزشکان بد بگیدتا عقده هاتون سبک بشه.
    • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      76 3
      دوست عزيز درهمه صنفي خوب و بد باوجدان و بي وجدان داريم ايم حرفها بخاطر اعتراض بي مورد به سريال در حاشيه هستش كه نبايد پزشكان تا اين حد واكنش نشون ميدادن قطعا پزشكان با وجدان اينها رو قبول دارن
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      9 51
      من پزشک نیستم ولی آفرین دقیقا زدی تو خال . این نظرها بیشتر از اینکه انتقادی باشه خالی کردن حقارتهاست
  • ss IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    127 5
    چند سال پیش دانشجوی کارشناسی بودم و برای کارآموزی می رفتیم بیمارستان .... رییس وقت دانشگاه جراح قلب بود و ما هم طبق روال همه روزه صبحانه را در بوفه بیمارستان میل می کردیم. همیشه جای سوال بود که قسمت اتاقک مانند جدا شده در بوفه برای چیست و چرا ورود به آنجا ممنوع است. بعد از مدتی به یکباره دیدیم رییس دانشگاه از آن اتاقک بیرون آمد و کنارش هم همراهان بیماری که نیاز به جراحی داشت. ماجرا را پیگیری کردیم تا مشخص شد که این اتاق ، مکان مذاکره بین جراحان و همراهان بیمار برای دریافت به اصطلاح پول چاقو است. از همان فردی که دیدیم مطلع شدیم 5 میلیون تومان نقد گرفته بود جناب رییس. و البته این پول هم مستقیما به جیب جراح می رفت و نه بیمارستان. به همین خاطر مذاکرات در مکان خلوت و سری انجام می شد.
  • داریوش IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    288 4
    توی هفته قبل در یکی از بیمارستان های خصوصی در تهران فقط 7 میلیون اضافی از ما می خواستند بگیرن وقتی با تعجب ما طرف شدن و ما درخواست صورتحساب کردیم متوجه شدیم لوازم پزشکی که ما خودمان خریده بودیم را شارژ کردن و مجدد می خواهند پول بگیرن و در نهایت با یه پوزش ساده کار را تمام کردن در نهایت هم صورتحساب نهایی را بهمون ندادن تا با بیمه تسویه حساب کنن واقعا جای تاسف داره بیمارستان ها شده محل کلاه گذاشتن رو سر مریض دست مریزاد آقای مدیری
  • دیروز A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    آرایشگری که درس نخونده چند برابر این جراح با یه ویزیت پول میگیره ؟
    • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      105 8
      چرا مغلطه می کنی مقایسه مداوای انسان و قسمی که پزشکان خورده اند با انتظار تعهد به نرخ نامه صنف آرایشگری
    • امید A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      117 9
      خوب؟؟؟ منظورتون رو متوجه نمیشمکه از کجا میدونید آرایشگر ها درس نمیخونند؟؟؟ یا چون پزشکان درس میخونند این حق رو دارند که هر کاری خواستند بکنند؟ البته بسیاری از پزشکان بسیار دلسوز و باشرف و با وجدان هستند ولی متاسفانه کم نیستند دکترهای بی وجدان
    • مهرداد IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      54 4
      ببین جانم چه مقایسه ای کردیآرایشگر با جون مردم بازی نمیکنه اینو دیگه حتما میدونیهر کسی هم با توجه به بودجه و پولی که داره آرایشگر خودش رو با اختیار کامل و نه از روی اجبار انتخاب میکنه،ولی یک پزشک و جراحی که تخصص خاصی داره و ممکنه تعدادشون هم خیلی کم باشه واسه بیمار بیچاره دیگه قدرت و فرصت انتخاب دیگه ای شاید وجود نداشته باشه وگرنه اگه تعداد جراحها هم مثل آرایشگری که شما مثال زدی زیاد بود و تعداد بیمارستانها هم به همون نسبت فراوون بود مطمئن باش هیچ بیمار کم بضاعتی سراغ این جراحهای بی انصاف نمیرفت.قبول دارم که پزشک وجراح هم واسه زندگی نیاز به پول داره و شاید از یک دلال معمولی هم درآمد کمتری داشته باشه ولی آیا همه چیز فقط پولهدلالی در پزشکی یعنی دلالی جون مردمکه از هر کسی اینکار برنمیاد
    • یا علی A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      40 3
      مراجعه به ارایشگاه به میل شخصی انجام میشه . اما مراجعه به پزشک براساس اجباره . آرایشگاه نری ، نمی میری . اما مجبوری برای ادامه زندگی و درمان به جراح و پزشک مراجعه کنی دو مقوله جدا از هم را مقایسه کردی .
    • بی نام GB ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      28 0
      اين همه سريال ساختن همه قشر وشغلي رو مايه طنز قرار دادن،چي شد؟ پزشكان محترم ديگه كارشون به هاراگيري كشيد . از بس كه در حاشيه حقيقت تلخ رو بيان كرد
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    140 4
    پارسال تو همون بیمارستان معروف خیابان ولیعصر که بیشتر پزشکانش در کلینیک اونور خیابونش مطب دارن پزشک اورژانس بدون هیچ دلیلی داشت مریض ما رو به کشتن می داد. برای درد کیسه صفرا هزارتا آزمایش و عکس گرفتن اخرش هم که خودتون می دونید؟ تشخیص اشتباه.... به هر حال پس از کش و قوس های فراوان با مجوز و امضای ما و مریض اجازه ترخیص دادند اما قبض صندوق 400 هزار تومانی هم خود داستانی داشت.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      29 21
      البته تو همون کلینیک اونور خیابان که فرمودید پزشکی سراغ دارم که پول ویزیت نمیگیره و تا حالا چند تا بیمارستان تو کشورساخته
    • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      63 1
      بله. من هم ایشون رو میشناسم. گوش پدرم رو پانزده سال پیش عمل کردند و پدرم طی این سالها فقط و فقط دعاشون میکنه و از خدا براشون طول عمر میخواد. دکتر خرسندی آشتیانی. کسی که هم عالمه و هم مسلمان. زادگاهش رو فراموش نکرده و ماهی یک روز میره شهرش و رایگان ویزیت میکنه ولی واقعا چند درصد جامعه پزشکان ما طبابت می کنند و نه تجارت؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    بد گویی از پزشکان چیزی جز رشک ورزی به اونها نیست .همین و بس
  • ناشناس A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    خبر آنلاین تنت می خاره ، فردا که سایتت رو به لطف دکترا جمع کردن و یا فیلتر شدی مقصر خودتی از ما گفتن
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    161 6
    من این رو به چشم خودم دیدم.دوستم مادرش تومور داشت حرف پنج سال پیشه.اون موقع اون دانشجوی ارشد یکی از معتبرترین دانشگاههای تهران بود و مادرش شهرستان بود.مادرش باید عمل میشد.ام ار آی مادرش رو پیش یکی از بهترین متخصصهای مغز برد.یک نگاهی به ام ار ای کرد و گفت اگه بخواید خودم عملش کنم 20 میلیون میگیرم.اگه هم نه میدم دانشجوهای تخصص و خودم نظارت میکنم...
  • جامعه شناس IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    69 1
    از خود بیگانگی و دور شدن از ارزشهای انسانی و در بند پول گرفتار شدن یک مساله اجتماعی است که متاسفانه همه اقشار و گروه های جامعه ایران را در بر گرفته است. و باز هم افسوس که سواد و تحصیلات نتوانسته است از مقدار آن در افراد تحصیل کرده کم نماید. پزشکان هم از قاعده فوق جدا نبوده و نیستند
  • قاسم A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    15 91
    اگرماشین یاهروسیله خونه خراب بشه یابخواهی سنجاقی بگیریم بایستی پول داشته باشیم وپرداخت کنیمبیمارستان هم همین است چراانتظاردارید مجانی کاربیمارراه بیفتد پزشک وپرستاروکل کارمندان بیمارستان تاآب وبرق ومالیات پول می خواهد این ازجهل ونادانی اشخاصی است که می گویند چراپول؟اونهایی که خیلی دل سوزانسانیت هستند بروند تواین بیمارستاتها داروی بیماران نیازمند راازبیرون تهیه کنند.یاویلچربیماران رادست بگیرند.یااصلا به بیمارستان محک کمک مالی کنند.انقدرحرف وانتقادنکنندبی آرتی وجراح بیخیال والاف چقد رمردم راساده گیرمی آورند ودروغ می نویسند
    • aria A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      26 1
      داداش گلم خدمات پزشکی توو خیلی از کشورا رایگان انجام میشه.از بودجه ی مللی.
    • فرزاد A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      10 2
      دوست من ما كه نميتونيم پول نفت و منابع طبيعي و غير طبيعي و معادن و مراتع و سرمايه كشور رو بريم از مكانيكي بگيريم ولي مي تونيم از دولت بگيريم فكر كنم جواب قانع كننده دادم درسته
    • بی نام RO ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      14 0
      شاید تا الان نمی دانستی که بهداشت جزو حقوق بشره و وضعیت رسیدگی به اون باید با امور دیگه فرق می کنه. مثل هوا. مثل اب. مثل درس خوندن. مثل مدرسه رفتن. اینا مقولات متفاوتی ان. بحث ما وجدان نیست. بحث ما قانون، نظارت، رسیدگی سریع و کم هزینه قضایی است که اگر به اجرا در بیاد هیچکی در هیچ صنفی نمی تونه بی وجدان باشه چون باید بابتش هزینه گزافی پرداخت کنه. این چیزیه که الان در کشورهای پیشرفته تر داره اجرا می شه. لطفا فرهنگ سازی کنید و نظارت و رسیدگی سریع و کم هزینه را از سیستم بخواید. ما باید دقیقا بدونیم چی می خوایم نه اینکه فقط اعتراض کنیم.
  • امیر A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    25 87
    چرا در مورد بقیه مشاغل مثل پلیس و غیره مشابه این سریال نمیسازن؟ضمن اینکه در همه دنیا این مسله هست که کسی که پول نداره میره بیمارستان کم هزینه تر.چرا شما بدون تفکر اختلاف توی جامعه ایجاد میکنین
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    63 2
    پزشکای خوب رو معرفی کنید. پزشک هایی که پول براشون همه چیز نیست. اونایی که در کنار کار، اخلاق رو هم در نظر دارند. شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای معرفی پزشکان متعهد، انساندوست و با وجدان است.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      21 3
      تیم پیوند بیمارستان نمازی شیراز
    • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      22 0
      دکتر علیرضا آریانا توی منطقه محروم شهرمون طبابت میکرد بدلیل اینکه ویزیت نمیگرفت و یا کم میگرفت نذاشتن ب فعالیتش ادامه بده میگفتن طبق تعرفه بگیربنده خدا ول کرد رفت
    • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      7 0
      دکتر خسرو جدیدی... متخصص چشم که هر سال مدتی به مردم محروم خدمت میکند
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    98 1
    خدا راه هیچکی رو به این بیمارستانها نندازه.
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    10 83
    این بنده خدا که این مکالمه رو شنیده و اینقدر اصرار داره بگه یک مکالمه واقعی , حسابی سر کاره , آخه کی قبول میکنه که پزشک جراح که صحبت از برداشتن نصف معده بیمار را میکنه و در باره پول میلیونی خرج عمل صحبت میکنه , با اتوبوس به بیمارستان رفت و آمد میکنه.. اینطور که ما میبینیم پزشکان دارای خودروهای بی درد سر و طرح ترافیک آسان و پول فراوان هستن .... چطور میشه با اتوبوس جا بجا بشن و با بیمار چانه زنی کنند.....اشتباه نکنم طرف بخاطر گذراندن روز و وقت خود با گوشی بدون مخاطب مکالمه واقعی را انجام میداده
    • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      49 5
      من پزشک هستم واتفاقا ماشین شخصی و طرح ترافیک هم دارم ولی خیلی وقتها از مترو و بی آرتی استفاده میکنم چون زودتر میرسم. در ضمن یکی از طرفدارای پر و پا قرص مهران مدیری و سریال در حاشیه هستم. این رو باید یاد بگیریم که زبان طنز همیشه تند و تیز بوده و هست و خواهد بود اصلا خاصیت طنز همینه. در کشورهای پیشرفته امروزی فرهنگ طنز به خوبی جا افتاده که حتی به راحتی سیاستمداران خیلی بزرگ خودشون رو هم از طریق طنز به چالش میکشند. پس بیاییم به جای هیاهوی بیجا و کتمان ضعفها و نقصهای همه اصناف و حرفه ها و لاپوشانی کردن کم کاریهای خودمون به فکر پیشرفت باشیم تا جامعه ای بهتر برای زندگی داشته باشیم.
  • هموطن A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    71 2
    مهران مدیری فقط گوشه ای از وضعیت فجیع بیمارستانها را به نمایش کشید و متاسفانه همه این مسائل واقعیت داره کسی که پول نداره تو این مملکت باید بره بمیره در صورتی که در کشورهای توسعه یافته از بدو تولد شخص تحت پوشش بیمه دولتی رایگان قرار میگیرد
    • رضا A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      9 24
      چرا مهندسان ساختمان خونه مجانی نمیسازن بدن به افراد فقیر و آواره؟
    • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      13 1
      آقا رضا کسی نگفت پزشکان مجانی کار کنن،وجدان و تعرفه رو رعایت کنن همین
  • مهدی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    32 1
    این که یه برخود عادیه ما به اینها که عادت داریم . این برخوردها که همه جا هست من فکر کردم چه داستانیه . اگه من داستان یک هفته ای خود در بیمارستان دولتی رو براتون بفرستم شاخ در میارین . به خدا تعجب می کنی وقتی میبینی یه انسان با یه انسان بیمار چگونه رفتار می کنه .
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    27 4
    شوهرم دندونش نزدیک عید ناجور درد میکردوکلی تماس یا این مطبای دندونپزشکی گرفتم.اما نوبت ندادن...الان 14 روزه که دندونش ایسه کرده و گرفتاریم..درد میکشه وووو.......اخرش با سفارش و اشنا باری نوبت گرفتیم
    • مسعود A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      16 9
      شمامیتونیداینجورمواقع با کلینیکهای شبانه روزی تماس بگیرید بلافاصله نوبت میدن. همین مشکل ٢٩اسفند برای خودم پیش امد.
  • بی نام EU ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    46 3
    فقر یک گروه متخصص فساد میاره ... خالی کردن جیب انسانهای زحمت کش توسط متخصصین ، فاجعه ... اما متخصصین ما هیچ وقت در فقر نبودن ولی اگه طمع رو به حساب فقر بگذاریم الان هم فقیرن ...
  • آرمان A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    19 60
    من هرچی نگاه کردم تو صحبتهای اون دکتر جراح قساوت و بی رحمی ندیدم... اگر هم باشه یه چیر عمومی در اکثر اقشار جامعه هست و فقط شامل پزشکان نمیشه خیلی از کسانی که در حال حاضر کار اقتصادی و بازار و حتی اداری میکنن بسیار کارشکن تر وقسی القلب تر از پزشکان هستند. یه نظر سنجی بکنید میبنید بازده کاری هر طبقه شغلی چقدر پایین هست ولی یه جراح ممکنه کاری رو که خارج از توانش باشه انجام نده ولی اگر انجام بده مطمئن باشید بالای 99 در صد درست انجام میده ...
  • عماد A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    48 3
    فقط تنها برنامه خوبی که تلویزیون داشت همین در حاشیه بود که تعطیلش کردند.
  • بی نام US ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    25 12
    البته این چیزی که شما نوشیتد ربطی به دکتر نداره و مریض به بیمارستان مراجعه کرده بوده است. قبول دارم، اما بیمارستان خصوصی محل کسب سود است نه بنگاه خیریه. اگر قرار باشد همه را رایگان درمان کنند که خوب دیگه چه بیمارستان خصوصی ای هست اون. شما باید قضیه را جای دیگر ببینید نه بیمارستان خصوصی و اون هم نظام معیوب بیمه درمانی است.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    57 3
    پزشکان هم مثل خودروسازان حیاط خلوتی برای خودشون درست کردن که کسی جرأت وارد شدن بهش رو نداره. پزشکان: چند سال درس خوندیم و طرح توی ده بودیم، خودروسازن: کارآفرین هستیم. پشت همین بهانه ها و لفاظیها و مغلطه ها، دهها هزار نفر در سال جونشون رو بابت ناکارآمدی صنعت خودروسازی و نظام سلامت از دست میدن یا در بهترین حالت، فقط خسارت مالی می بینن.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    72 14
    یه جوری ادعا می کنند ما درس خوندیم انگار تنها تحصیل کرده های مملکت فقط پزشکها هستد. خیلی ها تحصیل کرده اند چه بسا بیشتر اما نه در آمدشون اندازه پزشکهاست نه ادعاشون.
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    24 58
    چرا بی انصافی ؟ یعنی به نظر شما بیمارستان های خصوصی باید بدون دریافت پول کار کنند؟ بله دقیقا این خانم درست گفت کسی که پول نداره باید به نهاد های مربوطه یعنی تامین اجتماعی بهزیستی و مددکاری مراجعه کنه نه اینکه انتظار داشته باشه بیمارستان خصوصی مفتی پذیرش کنه و در آخر جناب نویسنده در عمرت چند روز حاضری مفتی کار کنی؟؟؟؟؟؟ البته خبر غیر ممکنه چاپ کنه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    16 55
    این که فردی توی حرفه خودش، به خاطر مهارتش، پول زیاد و ناحق طلب کنه، توی همه مشاغل هستش. مگه بوتیک دار یا فروشنده ملک، این کارو نمی گنن؟ بعدشم می گن اگه گرونه خوب برو از جای دیگه خرید کن فقط در مورد رفتار پزشکان به خاطر سطح بالایی که دارن، حساسیت خاصی وجود داره
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      19 3
      چی میگی؟ طرف داره میمیره میگن پول واریز کن. و اینکه بوتیک دار با اشتباهش آدم رو به کشتن نمیده
  • یک خبرنگار A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    62 9
    تمام دوستانی که فکر میکنند مردم ایران برای عقده گشایی این صحبتها را در مورد پزشکان مطرح می کنند میتوانند برای درک صحیح این قضایا ٬ سری به دادسرای جرائم پزشکی بزنند تا ببینند که بعضی پزشکان به ظاهر متخصص چه بلاهایی را برسر مردم بیچاره آورده اند.آنهم در قبال دریافت چه وجوهی اگر مرد هستید بروید دادسرای جرائم پزشکی و بعد به هموطنان خود انگ عقده ای بزنید..‌.
  • بی نام RO ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    37 4
    بابا اینکه چیزی نیست، من با کلی هزینه به چند تا بیمارستان خصوصی، اخرشم با تشخیص غلط روانه بیمارستان دولتی شدم، وقتیکه سرطان کل بدن خانومم رو گرفته بود، خیلی از دکترا مسوولیت سرشون نمیشه
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    42 3
    بله خیلی دیر زنگها به صدا درآمد درست سیزده سال پیش بود که پدرم بر اثر تصادف که منجر به شکستگی پای او شد را به بیمارستان و یا بهتر بگم غسالخانه ... بردیم پدرم روزه بود و نای حرف زدن نداشت از همان بدو ورود دانشجویان به سراغ او رفتند و هرکدام برگه بدست در صف نشستند تا سوالات مشترکشان را از پدرم که نالان بود بپرسند تمام سوالات تکراری در حالی که پدرم احتیاج فوری به عمل داشت او را یکهفته در بیمارستان نگاه داشتند و ما بیخبر از این قضیه شبی تماس گرفتند و خبری دادند که هنوز داغ آن بر زندگیم جاریست
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      4 0
      دقیقا، می روی دندانپزشکی دانشکاهی، یک عده دانشجوی برگه به دست صوالات تکراری مشترکشان را یک ربع از آدم می پرسند. بعد بدو بدو می روند جلسه و جلسه بازی. پساز یک ساعت و نیم که جلسه بازی تمام شد، نه استاد، نه دانشجو نه رزیدنت نه دندانت را نگاه می کند نه عکست را. بعد هم می گویند ما اموزشی هستیم. چی را آموزش می دهند؟ علم ودانش یا ادب و تربیت یا هیچ کدام؟
    • بی نام EU ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      4 3
      ببخشيد ولي خب ميشه بگيد اون دانشجو از كجا بايد ياد بگيره؟؟؟ بعضي دوستان ديگه خيلي كم لطفي ميكنن شما ك بيمارستان اموزشي و دولتي ميري مطمئنا بايد اين چيزا رو هم قبول كني
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    59 4
    دوستان قبول کنید دکتر با انصاف خیلی کم شده و اکثر اونها پولکی شدند و سریال در حاشیه یک گوشه کوچیکی از کارهاشونو نشون داد
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    80 9
    در مملکتی که یک دکترای برق یا کامپیوتر یا ... برای یک و نیم ساعت تدریس در دانشگاه 10 هزار تومان دست مزد می گیرند و یک پزشک متخصص که از یک دکترای برق سختی کمتری کشیده به ازای یک ویزیت 38 هزار تومان پول دریافت می کند.باید شاهد چنین مسائلی هم بود. وقتی که یک استاد دانشگاه، که باید تربیت کننده علمی دانشجویان باشد در مقابل پزشکان اینگونه تحقیر شود، وضعیت کار و تولید در کشور هم بهتر از این نمی شود
    • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      16 37
      میشه بفرمایید 1 پزشک چطوری سختی کمتری کشیده تا حالا 15 شیفت 24 ساعته بعلاوه حضور هر روز در بیمارستان تا ساعت 5 داشتین ؟ شک ندارم خیلی از ماها اگه میتونستیم حتما الان پزشک بودیم اما نشدیم
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      21 6
      پزشکان محترم خواهشا بیخودی جو ندین.برادرشوهرم پزشک متخصصه و از اون یکی برادرش که دکترای مکانیک داره خیلی کمتر سختی کشیده و استراحت بیشتری داشت.این مثل اینه که یک دکترای مکانیم بیاد بگه ما 30 روز هفته 24 ساعته در کارگاه و آزمایشگاه بودیم و ... واقعیت ها رو بیان کنید نه تخیل ها رو
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      25 6
      در کنکور رشته تجربی اگر کسی رتبه اش 51 بشه نحبه محسوب نمی شود ولی در رشته ریاضی اگر کسی رتبه 100 رو بیاره نخبه معرفی می شود.دلیل اش هم این است که رقابت و تیزهوشی در رشته ریاضی و فیزیک بسیار سخت تر از رشته تجربی است. حال باید متوجه شد که چرا درس خواندن در رشته ریاضی فیزیک مشکل تر از رشته تجربی است.خصوصا در دانشگاه که سختی هایش مضاعف می شود.
    • ارشد پرستاری IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      17 4
      فقط شما نیستید که شیفت میدید من ارشد پرستاری هستم ترم 4 باید 54 شیفت بیمارستان بریم. یک ارشد پرستاری حداقل 6 سال درس خونده آیا یک دهم پزشک عمومی که هفت سال درس خونده حقوق میگیره؟؟؟
  • بهرام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    33 3
    با توجه به اینکه من معتقدم پزشکان متعهد فراوانی در جامعه ما وجود دارند اما برای من دقیقا این ماجرا پیش آمد در یکی از شهرهای شمال ایران پدرم رابه دلیل بالا رفتن فشار در یک بیمارستان بستری نمودم و پس از یک شب مرخص شدند اما پزشک مسئول پس از اینکه متوجه شدند که بیمار از بیمه یکی از بانکها استفاده می کند به ما پیشنهاد داد که برای چکاپ بیشتر به مطب شخصی وی برویم وقتی به مطب ایشان رفتیم ایشان بدون هیچ تستی آنژیو گرافی ترتیب دادند که ما امتناع کردیم و در نهایت با نظر یک پزشک با انصاف دیگر موضوع منتفی شد و پدر 10 سال بعد هیچ عارضه ای نداشتند
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    20 66
    متاسفم برای این همه حسادت و عقد ه ی برخی نسبت به پزشکان،حتما شما هم به دکتر های موجه و با وجدان برخورد کردید پس بهتره جوگیرانه قضاوت نکنبد ،خوب و بد در تمام صنوف هست منصف باشید
  • معلم A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    27 5
    من یه فرهنگیم همه از من توقع دارن که حرف حساب و منطق بزنم و میزنم .دست اقای مهران مدیری درد نکنه رفتار و عملکرد اکثریت جامع پزشکی ما جایی برای تعریف و تمجید باقی که نگذاشته هیچ تو بعضی از موارد میشه آقایون و خانمای پرشک رو راهی محاکم قضایی هم کرد. بی انصافی جرم نیست که از کسی شکایت کرد ولی اونایی که ندارند نشاید که نامت نهند آدمی
  • خالد A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    35 1
    سال گذشته مادرم را در بیمارستان ... تهران بعلت سرطان پوست جراحی کردند.دوازده میلیون تومان برای بیمارستان و 6میلیون تومان برای دکتر جراحش ناگفته نماند که پس از کلی خواهش 500هزار تومان تخفیف داد تنها بعد از 3ماه مادرم فوت شد.در حالی که نه تنها مادرم بعد از عمل خوب نشد بلکه روز به روز حالش وخیم تر شد .
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      22 27
      متاسفم از اینکه مادرتون رو از دست دادین .روحشون شاد . اینو هم در نظر بگیرید که سرطان پوست اغلب بدخیم و مهاجم هست و امبد به زندگی در اون زیاد نیست این ارتیاطی به عمل نداره
  • ساختمان 24 A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    14 89
    به چه حقی به یک پزشک متعهد در کشور اسلامی توهین کرده و افترا می زنید؟ شما چه می دانید که در اتاق عمل و هزاران عکس العمل و واکنش هایی که بدن بیمار نشان می دهد چیست؟ علم پزشکی می دانید؟ بفرمایید جلو بسم الله یک پزشک سالها زندگی اش را می گذارد و درس می خواند و تلاش می کند برای تولید سلامتی در جامعه ، حال اگر از دستش کاری بر نیامد یا عمل موفق نبود که تقصیر ایشان نیست . بر ما جامعه پزشکی چه گناهی وارد است وقتی شماها تلاش نمی کنید و درس نمی خوانید و پول و درآمد کافی ندارید؟ انتظار دارید که مفتی و به اندازه یک کرایه تاکسی پول ویزیت و عمل بگیریم تا شماها راضی باشید؟ ضمنا شماها حداقل هستید و هستند بسیار اشخاصی که برای سلامتی خود هزینه می کنند و گلایه ای هم ندارند
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      11 31
      احسنت.......................
    • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      45 10
      همچين ميگي سالها درس خونده انگار فقط پزشكها هستن كه درس خوندن رشته ي من كه دانشجوي دكتراي اون هستم خيلي خيلي سخت تر از پزشكيه ولي درآمد اون در بازار كار يك بيستم پزشك هم نيست. پس اينقدر پز درس خوندن به ديگران ندين لطفا كه صدها برابر درسي كه خوندين دارين منفعت ميگيرين خواهشا چاپ كن خبر عزيز
    • محمد A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      43 6
      دوست گرامی، آقا یا خانم ساختمان 24 عزیز اینقدر عصبانی نشو، خوب نیست برات ابوعلی سینای خدا بیامرز اندازه بعضی از شماها ادعا نداشت...... فقط شما درس میخونید، فقط شما تلاش میکنید، کلا فقط شما پ.ن : شکی نیست که پزشکان متعهد، با وجدان و شریف هم داریم.
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    40 3
    درمان بیماری سرطان مادر من به دلیل اشتباه یک پزشک متخصص عضو هیئت علمی دانشگاه با برد تخصصی در نمونه برداری از تومور یک ماه به تاخیر افتاد و البته جالب تر از اون عدم قبول مسوولیت خطای رخ داده از جانب پزشک بود. پزشک جراح و پزشک پاتولوژیست تبانی کردن و گزارش جراحی و گزارش بایوپسی به گونه ای نگارش شد، که کمترین اهمال در انجام وظایف در کار این دو بزرگوار مشاهده بشه... بالاخره در کشوری که نظارت به کمینه ممکن رسیده باشه، وقوع چنین رویدادی همیشه ممکنه و جای هیچ تعجبی نداره
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    56 8
    اینها حسادت نیست در مملکتی که حقوقهای کارگر و کارمند زیر خط فقره پزشکها باید حقوق به دلار بگیرند خوب معلومه مردم فقیر رو درک نمیکنن. پزشکی رو سراغ دارم که میگفت ما جوونی نکردیم و همش سرمون توی کتاب بود پس حالا باید با پول گرفتن از مردم جبران کنیم انگار مجبور بودن پزشکی بخونند. تازه نصفشون با سهمیه پزشکی خوندن
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      5 2
      به خدا کسانی که پزشکی نخواندندو تا اخرین سطح رشته های دیگر را خواندند و سی و چند سالشان شد هم جوانی نکردند. همه اش سرشان در کتاب بوده است. تازه با سهمیه هم درس نخواندند و چند تا کنکور دادند. پزشک ها چون دست مردم زیر ساتورشان است، از مردم پول های کلان و زیرمیزی می گیرند و با این حرف های نخ نما شده و تاریخ مصرف گذشته، تلاش می کنند خودشان را توجیه کنند.
  • amir IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    31 3
    ای بابا حالا مهران مدیری ی سریال ساخته و تازه اینا داره دیده میشه سالهاست قصه بیمار و پزشک و بیمارستان همینه من انگشت اشاره دست راست خودم رو واسه بی پولی از دست دادم اونم تو سن 14 سالگی واقعیات تلخ زیر پوست شهر سالهاست که داره قربانیهای بی پول میگیره این که چیزی نیست
  • پزشک احمدی IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    20 12
    پزشکی با سودجویی قابل جمع نیست.
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      14 3
      دقیقا اقای دکتر فرمایش شما صحیح است اما ظاهرا سودجویی در میان خیلی از پزشکان جامعه با با سود جویی قابل جمع شده.و این است که مردم را اسی کرده
  • حسین IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    20 23
    پس دولت و تامین اجتماعی و وزرات رفاه چیکاره هستن که دکتر باید دستمزدش ببخشه و مجانی کار کنه
    • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      3 0
      شما به دستمزد بالای دولتی خودت راضی باش. بذل و بخشش پیشکشت.
  • ناشناس IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    19 3
    خدا ازشون نگذره. من هیچ وقت دکتر پدر خدابیامرزم رو حلال نمی کنم. می دونست مریضیش حاده و فایده ای نداره ولی به خاطر چند میلیون پول عملش کرد و زجرش داد.
  • مرتضی جعفری پور A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    15 1
    اگر پول بگیرند و کار انجام بدهند حرفی نیست یکی داره مسبره خصوصی مریضش را میکشند یکی هم نداره بازم مریضش میمیره
  • ایرونی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    25 3
    متاسفانه لذت پول برای دکترای ما بیشتر از لذت عمر دوباره بخشیدن به یه همنوع شده خیلی از این چیزا هست خواهرمن دوسال پیش پرده گوششو که مشکل داشت عمل کرد یچیز حدود دو یا سه میلیون فقط به عنوان زیرمیزی به دکترش داد و جالب اینکه دکتره با پروئی تمام گفته بود اینم شماره کارتم پولو واریز کنید تا وقت عمل مشخص بشه بعدماهامیگیم این دکتری از کجامیارن چندتاچندتا خونه و ماشین میخرن زورشون فقط به درحاشیه میرسه وبس
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 28
    کمی واقع گرا باشید. می دونید سرپا نگاه داشتن یک بیمارستان چقدر خرج دارد؟ بیمارستان خصوصی برای سرپا ماندن مجبور است مخارج خودش را از مردم تامین کند. می گید چکار کنه؟ دوست دارید همه رو مجانی عمل کنه؟ یک ماه نشده باید درش رو ببنده و همه برن بشینن خونه هاشون و بیمارستان رو هم تبدیل کنن به مرکز تجاری. اینطوری خوبه؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      5 1
      نه که الان مرکز تجاری نیستند.
  • حسن A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    36 2
    دکتره خواهر زن بنده را عمل کرده پول زیر میزی هم گرفته بعد 20 روز بعد از عمل مشکل دوباره برگشته، میگه باید دوباره عمل کنی باز پول بدی و جالب اینه که اصلا توضیح نمیده که مشکل چیه اینن دکتر های ما، یک سری آدم از خود راضی که فکر میکنند مریضی که جلوشون نشسته احمقه وقتی میگی بالا چشمشون ابرو بهشون بر میخوره و باقی قضایا. خوبیش اینه کم هم سفر نمیروند که ببینند هر جای دنیا وقتی دکتر میری طرف سیر تا پیاز مریضی و روش درمان رو برات توضیح میده... موظف هم هست که توضیح بده...
  • کوروش IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    35 1
    سلام خواهش میکنم چاپ کن.من خودم بیمارستان لامرد استان فارس دیسک کمر داشتم جراحی کردم .دکتر جراح اقای بود بنام رزم کن بسیار باشخصیت و بدون چشم داشت مالی.شخصا شاهد بودم هزینه عمل ازیکی بیمارانش که پول نداشت نگرفت بلکه تمام هزینه بیمارستان وبیهوشی وحتی دارویی بیمارش هم از جیب پرداخت کرد.هرکجاهست خدایا بسلامت دارش
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    16 3
    باعث و بانی تمام این بدبختیها نبود درآمد کافی و بی ارزش بودن پول و کمبود فرهنگ انسانی هست که در جامعه ما حتی به قشر تحصیل کرده هم سرایت کرده.به خودمون نیاییم در دنیا انگشتنما تر از این میشیم که هستیم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    19 2
    از کوزه همان برون تراود که در اوست....
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 10
    این موارد که همیشه بوده و هست. اما نه اینکه همه دکترها اینجوری باشن ولی خوب زیاده. در ضمن این خانم جراح بودن و بی آر تی سوار شدن؟ بعد هم با مردم همینجوری صحبت میکرده؟ انقد از این موارد زیاده که نیازی به قصه سرایی نیست
  • علیرضا IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    25 1
    سال 89 تو شهر چمستان تصادف کردیم ، دست چپ همسر و دخترم شکست . اورژانس آنها را به بیمارستان امام خمینی شهرستان نو منتقل کرد . بعد از گذشت 4 ساعت دکتر آمد و من را به گوشه ای صدا کرد و گفت بابت عمل هر کدام باید 750000 پرداخت کنی . گفتم ندارم ، گفت ببرشون تهرانبابت هر کدام فهت میلیون پرداخت کن تا حالت جا بیاد .گفتم میگه بیمار تصادفی نباید رایگان عمل بشه. گفت پرا ولی من پول میگیرم. به همین راحتی. البته از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ممنونم که پس از تماس با آنها در کمتر از یک هفته پول من را پس گرفتند . ولی سوال من اینجاست که وجدان این دسته از پزشکان کجاست ؟؟
  • مسعود مومنی IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    27 1
    برادر من با سردرد شدید به اورژانس بیمارستان شریعتی از طریق اورژنس بردیم بعد از اسکن وتشخیص خونریزی خفیف ونیاز به بستری شدن در بخش icu دو روز در بخش اورژانس نگهداری کردن و بعد به بخش عادی مغز و اعصاب همان بیمارستان بردن و با اهمال کاریشان در همانروز برادرم دچار تشنج و خونریزی شدید و کمای مطلق رفت و بیمار را در حالت کما جراحی و پساز جراحی با مرگ مغزی به همان بخش را انتقال دادند و حتی اهدا عضو را بدلیل بی مسولیتی و عفونت بیمارستانی انجام نشد و در عرض 3 روز برادرم را که با پای خودش و هوشیار به بیمارستان رفت جنازه اش را تحویل ما و یگانه دخترش دادند.
  • معلم A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    23 1
    من یک معلمم...با ۲۴ سال سابقه تدریس....هم بخودم می بالم که پزشکان و متخصصان زیادی رو که خدا شناس و منصف هستن رو تقدیم جامعه ایران کردم و هم بسیار ناراحتم که بعضی از دانش آموزانم پزشکی رو فقط به چشم تجارت و سودجویی از مردم رنج دیده و بیمار میدونن.....از تمام جامعه معذرت میخام که نتونستم این عده اندک رو خوب تربیت کنم......
    • احسان IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 3
      من هم از خانواده فرهنگی هستم. در کل با نظرتون موافقم. ولی لطف کنید و معذرتبخوایدنه بخاید، واقعا با این املای درخشان انتظار پرورش ابن سینا رو داشتین؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    17 2
    خبر آنلاین ی نظرخواهی در مورد رضایت مردم از پزشکا بزارید.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      10 0
      این نظر نسجی ها در صورتی فایده داره که خبر آنلاین به طور رسمی از رئییس جمهور و مجلس و وزیر بهداشت دعوت کنه بیان ببینن نظر مردم رو و ازشون جواب بخواد.اینکارو میکنی خبر؟
  • داریوش A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    16 4
    بیشتر دکترها زیر میزی میگیرن .از پزشکی که ۳۴ سال پیش منو به دنیا آورد تا امروز که همین دکتر دخترم رو به دنیا آورد به پاس اینکه بعد از این همه سال بازم پیشش رفتم که یک میلیون پانصد جدا از هزینه بیمارستان و ... از من گرفت
  • حمید US ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    9 24
    دوستانی که انتقاد میکنند اگر خودشون دکتر بشن احتمالا همینطوری رفتار میکنند
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    21 2
    نمونه بارز این بی اعتنایی به مریض رو چندین بار دیدم برای نمونه وقتی پدر من به دلیل مشکل قلبی در شزایط اورژانسی بود دکتر بیمارستان خیلی ریلکس بالای سرر پدر من ایستاده بود با موبایل حرف میزد هر از چنگاهی یک نگاهی به پدرما میکرد که همین بی اعتنایی و گذشت زمان باعث وخیم تر شدن حال ایشون شد وقتی هم که اعتراض کردیم با اکراه بعد از گذشت 78 دقیقه قطع کرد و جوری رفتار میکرد که انگار مداوای بیممار وظیفه اون نبوده فقط وقتی حرف از حق و حقوق بیشتر و شان بالاتر اجتماعی میشه خودشونو بالاتر میدونن ولی وقتی باید وضیفشون رو انجام بدن یاد قسم پزشکیی که خوردن نیستن
  • زرین دشتی A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    21 3
    والا ما که پزشک منصف و با وجدان ندیدیم اگر شما سراغ دارید ما را هم خبر کنید
    • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      2 2
      پرفسور علیرضا مغازه ای
    • بی نام EU ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      دکتر علیرضا بخشی پورـدکتر زهرا ذاکری,دکتر فرسار ,دکتر نوراله نوری
  • رحیمی فرد IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 1
    دکترهای باشرف و با وجدان هم بسیارند. جناب آقای دکتر حسن رضا محمدی متخصص جراحی مغز و اعصاب و سرکار خانم دکتر شیرین سیاح فر فوق تخصص عفونی کودکان، که هر دو عزیز در بیمارستان دولتی و فوق تخصصی کودکان مشغول خدمت به همنوعان می باشند، از جمله شریف ترین و انسان ترین اطباء این مملکت هستند. این دو عزیز بزرگوار فرزند مرا بی هیچ چشمداشتی و در مدت یکماهه بستری بودن در بیمارستان تحت نظر داشته و مورد معالجه قرار دادند تا بهبودی کامل حاصل شد. تا عمر دارم خودم و خانواده ام دعاگویشان خواهیم بود. درود به شرفشان.
  • یا علی A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    5 1
    کافیه بفهمند تحت پوشش بیمه تکمیلی هستی ، انواع و اقسام عملها و بستریها را برایت توصیه میکنند. یک از اقوام ما بدلیل مشکل قلبی در بیمارستان بستری شد. اول انژیو کردند گفتند باید بالون بزنه و بردنش اتاق عمل چند روز بعد گفتند باید فنر بزاره دوباره بردنش اتاق عمل . در آخر کار گفتند باید جراحی قلب باز بشه . یعنی خوب که پولشان را در آوردند رفتند سر اصل مطلب که همون جراحی قلب باز بود.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    4 7
    اقای تابناک اون خانم سوپروایزر کجای حرفش اشتباه بود؟ هر کسی بر حسب جیب خودش امکانات میگیره چرا باید کسی که پول نداره به بیمارستان خصوصی مراجعه کنه بعد که چنین پاسخی شنید فحش بده؟ شما وقتی پولتون کمه سراغ خریدن ماشین بنز که نمیرید میرید پراید و سمند رو قیمت میکنید حالا ایا باید به فروشنده ی بنز فحاشی کنید؟ بله پزشکان زیادی هم هستند که مجانی عمل میکنند و ایثار میکنند حالا اگر کسی نخواست ایثار کنه مستحق توهین است؟
    • با نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      2 6
      احسنت. مثال زیبایی بود. درسته که در زمانهای حساس میخوایم عزیزینمون بهترین خدمات درمانی رو دریافت کنن، ولی آیا همگان موظفن به این خواسته ما جواب مثبت بدن؟ بی مزد و منت؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      5 1
      جناب ،خبر نداری این وقایع در بیمارستان های دولتی هم بسیار اتفاق می افتد و اصولا پزشکان بیمارستان های خصوصی در بیمارستان های دولتی هم کار می کنند و با هزار ترفند، بیمار را روانه بیمارستان خصوصی می کنند. طرف رفته موتور بخرد ولی زیر فشار می گذارندش که یک بنز بهش بیندازند.
  • kazeroni A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    13 0
    سلام آقامن کازرونیم وحدود60 سال دارم در شهر من دکتری بود یهودی بنام دکتر قیام مردبزرگی بودبه بیماران ضعیفش هم پول میدادو هم دارو من هرگز یادم نمیرود البته مردان بزرگی چون مرحوم دکترطاهری هم بودن که جای خود دارد
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    11 0
    دکترا راحت ماهی 15 میلیون با یه کار سبک و نرخ قانونی میتونن در بیارن که هم خونه و ماشین لوکس بگیرن هم سفر اروپاشونا برن ولی باز بیشتر میخوان
  • آرش A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 0
    جامعه پزشکی تنها نهادیه که همه مردم بدون استثناء همه روزه باهاش سروکاردارند از درمانهای سرپائی تا بستری شدن و مصرف یکسری داروها بهردلیل و تقریبا همه موادغدائی که مصرف میکنیم باید از نظارت وزارت بهداشت عبورکنند.پس بی دلیل نیست که بیشتر از دیگر دستگاهها تحت نظرهست چون ضروری ترین و ابتدائی ترین نیاز مردم تندرستی و سلامتی هست و کوچکترین قصور و خطائی میتونه به ضایعات جبران ناپذیری ختم بشه.پس بنابراین جامعه پزشکی باید ظرفیت انتقادپذیری خودش رو بالاببره و دراصلاح نواقص کمترین تعلل رو بخرج بده.
  • بی نام DE ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    10 0
    من تو بخش درمان یکی از بیمه ها هستم. یکی از افرادی که پیش ما بیمه مکمل داره دیروز اومده بود پیشمون میگفت بچش شکم درد داشت بردش دکتر، دکترم بدون اینکه عکسی ، چیزی بگیره گفته آپاندیس هست برید عمل کنید موقع عمل متوجه میشن آپاندیس بچه سالم هست و رودش مشکل داره دقیقا 90 چیز هایی که توی در حاشیه بود واقعیت تلخ وضعیت پزشکی کشور هست...
  • حقگو A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    8 0
    تو شهر بوانات فارس دکتری بود که اگه از داروخانه خانمش دارو نمی خریدی دفعه بعد برات دارو نمی نوشت وبا بد اخلاقی بیرونت می کرد بعدهم که از اونجا رفت رییس جای دیگه ای شد
  • بهار A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 1
    فوق تخصص قلب کودکان دربوشهربه نام دکتریزدان پرست واقعا انسان شریف وصالحی است فقط به مداوا ومعالجه کودکان می پردازد ازایشان تشکرشود
  • قاسم A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    2 10
    هیچ پزشکی نمی آید مثل مردم عامی تواتوبوس ازعمل جراحی که انجام داده بگوید یاازپول حرف بزندغیرازاین اسرار بیماراست یااسرارشغلشان .لزومی ندارد مثل مردم کوچه بازاربرای خودش مخاطب یامستمع درست کنداون نویسنده یک دروغ گوی بزرگ است که الان ازاین همه نظر لذت می برد.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      5 0
      خیر، همه جا دارند با هر کی حرف می زنند که ثابت کنند "سختی کار" دارند "بسیار" درس خوانده اند و "بسیار "زحمت کشیده اند و باید پول "فراوان" بگیرند.
  • هادی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    10 9
    نظر شما درمورد پزشکان درست. من هم یک پزشک نیستم که بخوام طرفداری کنم. اما من مطلب دیگه ای رو می خوام بگم. مگه پزشک در این جامعه زندگی نمی کنه؟ آیا مهندس این مملکت با گرفتن وجهی امضای خودش رو پای طرح های معیوب نمی زنه؟ آیا کشاورز برای زمینی که باید 10 کیلو کورد بده، هزار کیلو کود نمیده تا محصولاتش بزرگ، اما در باطن سم خالص باشه؟ آیا فروشنده جنسی رو به سه برابر قیمت نمی فروشه؟ آیا کارمند رشوه نمی گیره؟ آیا یک فست فود از سوسیس و کالباس های زیرزمینی نامرغوب استفاده نمی کنه؟ آیا محصولات دامی ما دارای هورمون نیستند؟ خوب پزشک هم جزئی از همین جامعه است. برای چی اینقدر به این قشر گیر دادین؟ اونا هم همرنگ جماعت هستن. جز این بودن باید تعجب می کردید.
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      8 5
      پزشکان در حال حاضر به طور کاملا مستقیم با جان و امنیت مردم سروکار دارن، کوچکترین خطای اونها بزرگترین لطمات رو به خانواده و جامعه به طور مستقیم می زنه. گاهی سرنوشت یک انسان با یک تشخیص اشتباه به کلی دگرگون میشه و باید یک عمر از همه نعمت های خدادادیش محروم بشه. اصلاح صنوف باید از همین قشر شروع بشه.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      5 1
      هیچ کس به اندازه قشر پزشکان درآمد دولتی و خصوصی ندارد حالا هر کاری هم که بکند، چه زحمت بکشد چه خلاف بکند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    3 4
    چون پزشکان جزو فرهیختگان جامعه هستند به حق انتظار مردم ازانها بیشتر مردم عادی است وحد اقل توقع دارند ضرفیت انتقادپذیری انها هم متناسب با موقعیت اجتمایی خودشان باشد
    • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      5 2
      چرا این قدر پزشک ها را باد می کنید. بقیه تحصیل کرده ها هم سالیان زیاد در دانشگاه درس خوانده اند، زحمت کشیده اند حتی گاهی بیشتر از پزشکان. ان ها فرهیخته نیستند؟ چون درآمدشان قابل قیاس با پزشکان نیست، فرهیخته نیستند؟
  • ارشد پرستاری IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    16 4
    فقط پزشکان نیستند که شیفت میدن من ارشد پرستاری هستم ترم 4 باید 54 شیفت بیمارستان بریم. یک ارشد پرستاری حداقل 6 سال درس خونده آیا یک دهم پزشک عمومی که هفت سال درس خونده حقوق میگیره؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 3
    هم مردم حق دارن وهم پزشک ها چون اشکال کار از نظام فاسد بیمه ها است که از مردم خوب پول میگیرند خوب به جیب میزنند و حق صاحبش رو نمیپردازند و بیمار وپزشک رو روی هم قرار میدند بطور مثال دستمزد جراح برای عمل سزارین با همه مخاطراتش در بیمارستان دولتی حدود 140000 تومان هست که بعد از چندین ماه شاید پرداخت بشه...
  • محسن A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    16 1
    پزشک زنانی که کل دوران بارداری خانمم به ایشون مراجعه می کرد دقیقا یه هفته مونده به تاریخ سزارین رفت کانادا مسافرت و سردرمطب هم نوشت تا یک ماه دیگه نمیاد و اینجا بود که پیه زیرمیزی دادن برای سزارین رو تنم زدم ولی خداروشکر خانم دکتر هاشمیان بیمارستان سینای مشهد بدون کوچکترین چشم داشتی دوقلوهامون رو به دنیا آوردن . جالبه خانم دکتر اولی با اون همه ادعا و با چهار بار سونوگرافی متوجه دوقلوها نشده بود و بهمین علت خانمم دچار فقر کلسیم و عوارض دیگه شد.
  • x.c IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    13 2
    با سلام انسانها بیشتر از اینکه به رنگ خانواده، معلم و ...باشند به رنگ زمانه اند. بدجوری مال دوست و تجملاتی شدیم. ولی با ثروت زیاد هم بلد نیستیم شاد زندگی کنیم دائم به فکر پول در آوردن و حرص خوردن. تو خیابونا تو فامیل لابد دیدید کسانی رو که ماشین آخرین سیستم زندگی مرفه و ...دارند ولی چشم ها چهره ها شاد نیست. بعضی ملتها که وضع درآمدی و رفاهشان از ایران بدتر است از ماها شاد ترند. یه کم فکر کنم عمرمون رو صرف خودنمایی و به رخ کشی می کنیم. اکنون را با تفکر منطقی و مستقل زندگی نمی کنیم. یه خورده مستقل فکر کنیم. مثلا بجای گوجه و جوجه کباب کردن تو سفرهاکه بدجوری همه گیر شده بجای ور رفتن الکی با موبایل و اینترنت یه کار دیگه کنیم. کتاب فروشی تعطیل می شود فست فود و رستوران تکثیر. ای وای من.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      1 0
      این ها را پزشک ها باید بشنوند که خدایی درآمد دولتی همه شان از همه اقشار حقوق بگیر دولت بیشتر است ولی بار هم ...
  • ناشناس A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 0
    دردناحیه آپاندیس رانمی توان به سادگی ازکنارش گذشت حتی اگرسنوگرافی هم چیزی نشون نداده باشهدرضمن پنجاه تاهفتاددرصد عمل آپاندسیت واقعا آپاندسیت نیست.
  • بی نام CN ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 4
    من فقط میدونم هر وقت یه جامعه بهش فشار بیاد،مردم شروع میکنن به خوردن هم،پزشک و کارمند و بازاری فرقی نداره،دوستان ما در زمان و موقعیت نامناسبی به سر میبریم،خلااااااااااص
  • پرسنل اتاق عمل A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    14 0
    مثل این ماجرا رازیاد دیده ام پزشک ازاتاق عمل به حسابداری زنگ میزنه وفقط درصورتی بیماررابه اتاق عمل میاورد که چندین ملیون به حسابش ریخته باشد وجان بیمار براشون مهم نیست اگرپول نباشد پاس میدهند به جاهای دیگر.عمل های غیرلزوم و گرفتن پورسانت از داروخانه وکالای پزشکی و... که جای خوددارد. به امبولانس هایی که براشون بیمار بیاورد پول خوبی میدهند
  • سارا A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    6 0
    هزارتا لایک به این مقاله
  • داودی IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    4 0
    می خوام از همین جا از دکتر سید خلیل فروزان نیا که مصداق یک مسلمان واقعی هستن تشکر کنم در موقعی که دکترا از همسرم قطع امید کردن و جز استرس چیزدیگهای تو دلمون نداشتن این دکتر فروزان نیا بود که با قاطعیت و با دستان شفا بخش همسرم رو که 38سالشه بیشتر نداشت عمل کرد در اون شرایط دشوار فقط امیدوارمون کرد و توکل به خدا گفت نه تنها من بلکه تمام بیماران و پرسنل مرکز قلب تهران از مسلمان بودن ایشان گفته دارند از این دست پزشکان کم نیستند
  • من آشنا هستم A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    10 2
    سلام دكتر يعني خدادوست بزرگترين چشم پزشك ايران و شايد دنيا كه حتي هزينه عمل هم از مريضش ور نميداشت اينا شرافت دكترهاي نسل قبل بودن نه اين دكترهايي كه با پول باباشون دكتر شدن و به باباشون بدهكارن هزينه تحصيلشون رو از جيب من و تو و انسان هاي بدبخت ميگيرن واسه اين مملكت دلم ميسوزه كه چه جوان هايي پرپر شدن تا امثال اين دكترها مدرك بگيرن و اينطوري سر مردم در بيارن كجاييد واقعا شهيدان خدايي من ٢٦ ساله هستم از نسل تازه ي اين كشور
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    5 1
    یه سوال چرا ایران بهشت پزشکانه؟ چند پزشک سراغ دارید که از ایران مهاجرت کرده باشند؟
  • فرهنگ A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    1 0
    به نام خدا این مسائل که کلیه دوستان عرض کردید قطعا وجود دارد اما ما هم توی شهرمون یه دکتر داریم که خدایی هرکی بهش میگه پول ندارم ازش نمیگیره تازه 5شنبه ها هم مجانی ویزیت میکنه در شهر نهاوند دکتر صدرالدین صالح بسیار دکتر خوب و باشخصیتی هم هستند خداوند هرچی از خدامیخواد بهش عنایت کنه پس همه مثل هم نیستند
  • zohreh IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    7 1
    با سلام. این یک درد دل است... دختری که دل درد شدید گرفت هر چه دکترهای مختلف می رفت متوجه مشکل نمی شدند و هر کدامشان یه چیزی می گفتند. اینقدر پیگیری تا بعد از آزمایشات و سونو های مختلف گفتند کیست داره و با دارو رفع میشد و اطمینان از اینکه مشکل حادی نیست ولی ناگهان بعد از چند روز دل درد شدید شروع شد که تو بیمارستان بعد از غرولند پزشک و دعواهای بسیار که چرا پیگیری نکرده و آمده بیمارستان دولتی که ایشون مجبوره بموند تو بیمارستان و آخر وقت عمل کند.اون تخمدان را درآوردچطور ممکن است که در عرض چند روز چنان اتفاق وخیمی رخ بدهد که اینکار را بکند اگر بیمارستان خصوصی بود هم اینطور میشد؟ هنوز این سوال مثل خوره است: که نمیدانم واقعا وخیم بوده یا از روی خشم و خالی کردن عصبانیت خودش اینکار را کرده؟
  • سعید RU ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    2 4
    مردمن دیگه. حرف زیاد میزنن. دوست دارن طوری رفتار کنن که تقدس پیدا کنن و خودشونو پشت اشتباهات دیگران قایم کنن. مرده مان. ازشون هیچ انتظاری جز حرف ها و کارای خااف واقع نمیره. ما پزشکا اگر میخواستیم از جامعه و رفتارهای زشتش کینه به دل بگیریم الان فاحه همه خونده شده بود..
    • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      2 1
      ادبیات در حد ...
  • بی نام EU ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    2 2
    مشت نمونه خروار است اكثر جامعه ما همين طوره فقط پزشكا نيستن
    • بی نام EU ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      1 0
      البته چون پزشکان با سلامت افراد سر و کار دارند زیاد تو دید هستند
  • فاخته A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    3 0
    با سلام. حکم کلی نمیشه صادر کرد ولی چند هفته پیش برای ثبت گزارش رادیولوژی به یک پزشک متخصص طرف قرارداد مراجعه کردم. ایشان برای ثبت نام من در سیستم 3000000 ریال در یافت کرد و در مقابل تقاضای رسید برای وجه پرداختی با بی احترامی گفت اگر نمی خوای فرم هات را پاره می کنم ،هر جا خواستی برو. من همکار ایشان بودم و خودم را معرفی کردم ولی ظاهرا برایشان فرقی نمی کرد. جالب ترین قسمت ماجرا تابلویی بود که بالای سر منشی نصب شده بود " با کمال میل پذیرای بیماران بی بضاعت هستیم " حتی 2000 تومان به شخصی که برای ویزیت پول کم داشت کمک نکردند.
  • مادر IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    1 1
    از وزارت بهداشت خواهش میکنم به کار کمیسیونهای پزشکی مستقر در دانشگاهای علوم پزشکی نظارت وکنترل داشته باشن.در کمیسیون پزشکی دانشگاه بوشهر فقط دو پزشک عمومی مرد هستند که نظر چهار پزشک متخصص در باره یه بیماری رو رد کرده ومیگن بیمار چیزیش نیستاونم بیماری که دربسترخوابیدهخبر انلاین تورو به خدا اگر منتشر کن.ما درد داریم
  • یک جراح IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    2 3
    خبر انلاین کلاپاسخ ما پزشک ها تایید نمی کنه من کل نظرات نخوندم اما چندتا که خوندم خندم گرفت افرادی که هیچ اطلاعاتی ندارن در مورد رشته و تخصص ما نظر می دن اقای محترم اگه یک پزشک بهت گفته صدای غیر طبیعی توی سمع قلب بچه ات شنیده شده اون پزشکی که بدون سمع بهت گفته طبیع بهت خیانت کر ه درسته صدا طبیعی هم دارم اما غیر طبیعی هم داریم که لازمه بررسی بشن و اون پزشک حق نداشته بدون سمع بهت بگه طبیعیه. بقیه نظراتم می تونم جواب بدم اما حوصله و وقتشو ندارمه و قتشو ندار
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    3 0
    واقعا سعی کنیم اولا شان و شخصیت یک پزشک رو مراعات کنیم دوم اینکه مشاهدات خودمون رو به اشتراک بزاریم نه اینکه حرف ها بر اساس شنیده ها باشه اون هم از قشر پزشک. به طور مثال بنده پزشک در شیراز با حق ویزیت های هنگفت که واقعا دردی از من دوا نشد و بعدا فهمیدم که اصلا تشخیص ایشون اشتباه بوده رو مشاهده کردم و عکس همین ماجرا رو در بیمارستان ولی عصر لامرد هم تجربه کردم.
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    1 1
    وضع بيمارستان ها خيلي خرابه والا من مادرم همين دو هفته پيش شب تشنج كرد زنگ زدم اورژانس اومد خواب بودن هر دو دوتاشون برديم بيمارستان امام اونجا يه ساعت فقط بيرون معطل كردن برا پرونده سازي بعدش كه برديم داخل نيم ساعت هم اونجا معطل بود كه دكترا همشون در حال شوخي و خنده بودن و هيچكس به كارش نميرسيد داخل اورژانس دوباره يه تشنج شديد تر از بار اول كرد مادر تا ما داد زديم اومدن فقط يه آرام بخش زدن حالا باقيشو نميگم كه بعدش چه بلاهاي سرمون اومد اونجا ولي خيلي افتضاحه اوضاع خبر آنلاين لطفا بچاپ مرسي
  • خاموش A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 1
    چرا زوم کردید رو پزشکا؟ یعنی قشرای دیگه این طوری نیستن؟ یعنی تو مشاغل دیگه اشتباه نمی کنند؟ تو صنفای دیگه دنبال پول نیستن؟ چرا توقع داری فقط پزشکا از تمام حق و حقوقشون بگذرن؟ می دونید برای اینکه پزشک شد باید از همه چیزت بگذری؟ از جوونیت، از زندگیت، از لحظات شیرین با خانواده بودنت، نمی دونم تو جامعه ای که مردمش مطالعه ندارن چطور جرأت می کنند به پزشکا بگن بی سواد. به نظرم وزیر توقع شما مردم ... برده بالا. زیادی بهتون رو داده. خطاب به شما ملت : شماها که فکر می کنید همه چیزی می دونید و تمامی پزشکا تو کارشون اشتباه می کنند و فقط و فقط هدفشون سرکیسه کردن شماست، چه کاریه، لطفا بهشون مراجعه نکنید.