در حالی که آستان قدس رضوی این روزها در مشهد اقدام به ساخت و سازهای زیادی می‌کند، یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد نکته‌ای را طرح کرده که بسیار تامل برانگیز است.

به گزارش «خبرآنلاین» از خراسان رضوی؛ عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: «آستان قدس رضوی یك سازمان بسیار مهم است كه به بركت نام امام رضا(ع) شكل گرفته اما در امور شهری حرف هیچ‌كس را قبول ندارد.»
«دكتر محمدحسین پاپلی یزدی»، در سومین نشست از سلسله نشست‌های «ساخت و ساز در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد» گفت: باید همواره طبق ضوابط و طرح مصوب عمل كرد هیچ‌كس مخالف نیست اما مشكلی كه اكنون با آن مواجه هستیم این است كه به قانونی كه وجود دارد عمل نمی‌شود.
وی با اشاره به اصل 100 قانون اساسی، تصریح كرد: «در این قانون آمده است پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همكاری مردم و نظارت شورای شهر كه مردم همان محل تعیین می‌كنند، انجام گیرد و به وحدت در اداره شهر تاكید شده است.»
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران تصریح كرد: «باید شهرداری صاحب شهر شود باید بتواند مدیركل‌ها را در شهر استیضاح و عزل كند، نه اینكه معاون عمرانی استاندار و آستان قدس رضوی منفعتی دیگر را طلب كنند و شورای شهر موضوعات دیگری را دنبال كند.»
وی اضافه کرد: «با بلندمرتبه‌سازی در دامنه‌ها موافق هستم اما به این شرط كه رعایت ضوابط انجام شود و باغات كشاورزی از بین نروند.»
به گزارش «ایسنا؛ منطقه خراسان» پاپلی یزدی خاطرنشان كرد: «یك نفر مودبانه از آستان قدس رضوی سوال كند كه پروژه «مشهدمال» چطور ساخته شد و باغات كنارش چگونه خشك شده‌اند؟ زمانی که شورا حریف نمی‌شود باید اجازه دهند كه جوانان و دانشجویان پای كار بیایند.»
گفتنی است؛ پروژه «مشهدمال» یک پروژه بزرگ عمرانی در بلوار سجاد مشهد بوده که گفته می‌شود در قیمت‌گذاری اراضی اطراف این منطقه نقش به سزایی خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    10 1
    منطقه سجاد قبل از پروژه مشهد مال هم از بهترین مناطق مشهد بوده و این پروژه هیچ نقشی در رشد قیمت این منطقه نداشته است. وسط بیابان که پروژه نزدند
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    15 0
    خانم یا آقای خبرآنلاین چرا شلوغ می‌کنید اظهارات جنجالی کجا بود؟ یک شهروند صاحب صلاحیت سوالی رو مطرح کرده، کجای این موضوع جنجالی هست؟ کجاش جنجالی هست؟
  • بهمن A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    14 1
    بنده خدا حرف حق را زده است