رئیس سازمان بسج سازندگی مازندران با بیان اینکه ریشه اقتصاد مقاومتی در روستاها نهفته است، گفت: در سال گذشته به میزان 52 میلیارد تومان برای اشتغال تسهیلات پرداخت شد که بیش از 97 درصد اعتبارات منجر به اشتغالزایی شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران غلامرضا شریعتی امروز 15 اردیبهشت ماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت:  یکی از اقداماتی که در اقتصاد مقاومتی مهم است موضوع فرهنگ سازی است و مردم  و دولت باید بدانند توسعه اقتصادی با خرید کالای داخلی امکان‌پذیر است.

وی افزود: امروز به لحاظ پیشرفت جامعه برخی از سطوحی که در گذشته محرومیت تلقی نمی شده امروز محروم تلقی می‌شود.

رئیس سازمان بسج سازندگی مازندران اظهار کرد: در سال گذشته  حمایت از 150 واحد بنگاه‌های اقتصادی که عمدتا در تولید مواد غذایی است انجام شد.

 وی اقدامات عمرانی را یکی از فعالیت های بسیج سازندگی دانست و افزود: ما خود را مکلف می‌دانیم پروژه‌هایی که دولت در راه سازی دارد با آن همکاری داشته باشیم.

شریعتی با اشاره به انجام فعالیت های زیر ساختی که بعد از انقلاب در روستاها انجام شد، تصریح کرد: مهاجرت های زیادی در دوران انقلاب از روستا به شهر داشتیم و در حال حاضر فرهنگ سازی شده تا این هجرت معکوس شود.

وی با بیان اینکه ریشه اقتصاد مقاومتی در روستاها نهفته است، افزود: در سال گذشته به میزان 52 میلیارد تومان برای اشتغال تسهیلات پرداخت شد که بیش از 97 درصد اعتبارات منجر به اشتغالزایی شده است.

رئیس سازمان بسج سازندگی مازندران اظهار کرد: اگر بتوانیم در مهاجرت به روستا و احداث صنایع تبدیلی در روستا فعال تر عمل کنیم اعتبارات بیشتری را جذب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: 228 عرصه اقتصاد مقاومتی از آذر ماه سال 93  با بیش از 2 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار در استان به بهره برداری می‌رسد.

شریعتمداری در باره طرح دریا عنوان کرد: از سال گذشته احداث زیرساخت‌های طرح دریا آغاز شد  و در بخش برادران تا شروع طرح دریا استقرار کانکس و ... انجام خواهد شد و در حال حاضر طرح ما با مشکل حقوقی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ما مشکل اعتباری در طرح دریا نداریم، افزود: قرار بود 6 میلیارد تومان بسیج سازندگی در ساحل دریا سرمایه‌گذاری کند و تا کنون 3 میلیارد توان سرمایه گذاری شد.

وی پیشروی آب دریا و زیر آب رفتن زمین های برخی از ساکنین ساحلی را از مشکلات حقوقی دریا دانست و افزود:

امروز ما چاره‌ای جز این نداریم که برای رشد اقتصادی مازندران  بهره برداری از زمین را بالا بریم و برای این منظور باید به روستا برگشت کنند.

وی افزود: با همت جهاد کشاورزی طرحی با نام همگام با کشاورزی داریم و در برنامه‌ است که در هر روستایی یک  کارشناس  کشاورزی داشته باشیم .

شریعتمداری با بیان اینکه اساس و فلسفه بسیج سازندگی محرومیت زدایی است، اظهار کرد: در بعد آموزش هدف ما توانمدسازی افراد کم برخوردار از آموزش است و در سال گذشته 19 کارگاه توانمند سازی  2 هزار و 500 نفر در این کارگاه‌ها حضور پیدا کردند.

وی افزود: بخش دوم فعالیت بسیج سازندگی محرومت زدایی از طریق کمک های بسیج سازندگی، خیرین در رفع احتیاجات اولیه که مردم در ناحیه محروم دارند فعالیت دارد.

رئیس سازمان بسج سازندگی مازندران  گفت: ثبت نام برای شرکت در اردوهای جهاد سازندگی از 15 خرداد آغاز می‌شود.

وی افزود: رقم پرداخت برای شرکت کنندگان در طرح جهاد سازندگی در سال گذشته 35 میلیون تومان بوده و در سال جاری 20 میلیون تومان اضافه می شود.

رئیس سازمان بسج سازندگی مازندران  اظهار کرد:  در سال جاری بسیج سازندگی شرکت نگار نصر را مامور کرده در فروش کالای شرکت ها ورود پیدا کند تا به بزرگترین دغدغه جدی تولیدکنندگان پاسخ دهد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =