کارنامه شهردار کرج در شورا بررسی می شود/ عضو شورا: سازمان های شهرداری، شهر را حراج کرده اند

در جلسه کیمسیون تلفیق شورای شهر که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد تعدادی از اعضای شورای شهر به عملکرد شهرداری در خصوص رعایت نکردن تواصل بودجه ای سال قبل اعتراض داشته و خواستار گوشزد کردن چند بند به شهرداری شد که در گزارش جلسه آمده است:

نیوشا فتحی زاده - خبرآنلاین البرز: در این خصوص مصطفی سعیدی سیرایی عضو شورای شهر گفت: اگر کسی اعتقاد دارد شهرداری تخلف کرده بهانه جویی نکرده بله اعرتاض خود را کتبا نوشته تا به آن رسیدگی شود و هر کس اعتقاد دارد به صحن شورا توهین شده نامه به رییس شورا برده تا شهردار پاسخگو باشد.
رضا شریفی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه عضو دیگر شورای شهر بیان داشت: کار اجرایی سخت است ودر فواصل نیز باید دقیق بود اما اگر شهرداری عمدا کوتاهی کرده باشد باید با آن برخورد کرد.
غفور قاسم پور دیگر عضو شورای شهر توضیح داد: بهتر است عملکرد شهردار به صورت فصلی ارزیابی شود چرا که به عنوان مثال در تواصل بودجه سال 93، پانصد میلیارد تومان از سوی شهرداری خواسته شد تا جهت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام کند، در حالیکه طبق گزارش حسابرس 99 پروژه عمرانی انجام نشده است؛ اما علی رغم بارها تذکر قانونی بابت این موارد به شهرداری پاسخی دریافت نشده است.
دکتر میرابراهیم صدیق از دیگر اعضای شورای شهر اظهار داشت: باید با نگاهی به تبصره های سال 93 عملکرد شهرداری را سنجیده تا مشخص شود شهرداری در کدام مورد ضعیف تر عمل کرده و یا پاسخ قانع کننده ای نداشته باشد؛ به عنوان مثال تبصره هایی در مورد ساماندهی نیروهای شاغل در شهرداری که پست هایی دارند اما نامی از آنها در چارت اداری شهرداری دیده نشده است، همچنین مشارکت بخش خصوصی، تامین سرانه پارکینگ، جرایم کسب پارکینگ، پییوست نبودن مطالعات فرهنگی و اجتماعی در پروژه های عمرانی از دیگر تبصره های اجرا نشده است.
لذا پیشنهاد این است کارنامه شهردار و بودجه سال 94 به صورت فصلی بررسی شود.
مریم قهرمانی عضو کمیسیون عمرانی شورای شهر بیان داشت: کلانشهر کرج باتوجه به حساسیت و موقعیت جغرافیایی با ترافیک بالایی مواجه است لذا عملکرد سازمان قطار شهری باید زیر ذره بین قرار گیرد چرا که متاسفانه این سازمان و دیگر سازمان های شهرداری از رسالت اصلی خود خارج شده اند و می توان گفت سازمان های شهرداری شهر را حراج کرده اند.
وی ادامه داد: در کرج کارهای اجرایی تقاطع های غیر همسطح و یا مسیرهای هم سطح ارتباطی به طور مرتب دنبال می شود اما در مورد قطار شهری هیچ کار مثبتی انجام نمی شود.
در این خصوص زمانی که کمیسیون حمل و نقل به صورت جداگانه عمل می کرد مکرر پیشنهاداتی به مدیر سازمان قطار شهری داده شد که پشت گوش انداخته شد.
لذا درخواست می شود عملکرد شهردار و مدیران مناطق بررسی شود، مساله قطار شهری جدی گرفته شده و پاسخی از سوی سازمان در خصوص 550 میلیارد و واگذاری اراضی مهم شهر داده شود. همچنین هر چند ماه یکبار سازمان قطار شهری و شرکت هگزا که مجری اجرای طرح است برای جلوگیری به شورا احضار شوند.
رضا شریفی پیرو سخنان اعضای شورا توضیح داد: قرار است شهرداری تا دو هفته دیگر تلفیق بودجه سال 93 را تحویل دهد و به طور قطع عملکرد شهرداری در آن تلفیق مشخص خواهد شد لذا بهتر است بررسی تواصل بودجه 93 همزمان با تلفیق انجام شود.
همچنین در جلسه شورا لایحه ای پیرامون دریافت وام شهرداری از بانک شهر جهت انجام تعهدات بیان شد تا بتوانند همانند شهردهای تهران، مشهد و شیراز تسهیلاتی دریافت کرده و بازپرداخت آن نیز از محل منابع شهرداری باشد.
لازم به توضیح است این وام برابر 200 میلیارد ریال تعیین شده است که در لایحه آن ذکر شده، بابت انجام مواردی مانند اجرای تقاطع های غیر هم سطح پارکینگ های طبقاتی ، پارکینگ های مکانیزه، دریاچه مصنوعی البرز و خرید آسفالت می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    خبرآنلاین محترم، ظاهراً آی پی اینجانب را کلا بلاک کرده اید چون هیچ کدام از نظرات بنده منتشر نمی شود. در هر حال اگر این نظر از منظر شما گذشت اولاً بفرمائید چرا بلاک شده ام؟ ثانیاً بفرمائید چرا چند وقتی است که هر روز از کرج و البرز حداقل یک گزارش تبلیغی دارید؟ خبری شده که ما بی خبریم؟؟؟ با تشکر