ایرنا نوشت:

پلیس اسکاتلندیارد انگلیس روز سه شنبه از دستگیری چهار نفر در فرودگاه گاتویک لندن احتمالا در ارتباط با مسایل سوریه، توسط واحد ضد تروریسم این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسکاتلندیارد در بیانیه ای اعلام کرد: چهار مرد بین 32 تا 38 ساله به ظن مرتبط بودن با مسایل تروریستی، پس از بازگشت از ترکیه، در فرودگاه گاتویک بازداشت شده اند.

براساس گزارش های منتشر شده، این افراد هفته گذشته از انگلیس به ترکیه رفته بودند اما به دلایلی، مقامات ترکیه در فرودگاه آنتالیا اجازه ورودشان را صادر نکرده بودند.

به گفته پلیس انگلیس، تمامی این افراد که در پاسگاه پلیس در جنوب لندن در بازداشت بودند، با سپردن وثیقه تا زمان دادگاه در میانه ماه ژوئن، آزاد شده اند .

از اسفند ماه گذشته تاکنون این برای چندین بار است که مقامات ترکیه اقدام به بازداشت و استرداد انگلیسی هایی که مظنون به رفتن به سوریه و پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی هستند، می کند.

در آخرین مورد، رسانه های انگلیس اواخر فروردین ماه گزارش دادند اعضای یک خانواده انگلیسی که احتمال داده می شد برای رفتن به سوریه به ترکیه رفته اند، توسط مقامات ترک بازداشت شده اند .

مقامات نظامی ترکیه دوازده فرودین ماه گذشته نیز خبر دستگیری 9 تن از شهروندان انگلیس، در زمان تلاش غیرقانونی برای ورود به خاک سوریه از طریق ترکیه، منتشر کرده بودند.

دستگیری این 9 تن، متعاقب بازداشت چهار انگلیسی دیگر از جمله یک زن در اسفند ماه گذشته ، توسط نیروهای دولتی ترکیه به ظن سفر به سوریه، صورت می گرفت.

بازداشت های یاد شده، به دنبال فرار جنجالی ماه فوریه گذشته سه دختر دانش آموز انگلیسی به ترکیه و سپس رفتن آنها به خاک سوریه به قصد پیوستن به داعش انجام شده است.

به نظر می رسد که دولت ترکیه به دنبال انتقادات شدید صورت گرفته علیه آن در ارتباط با سه دختر نوجوانان انگلیسی، تلاش بیشتری را برای مقابله با پیوستن جوانان غربی از جمله شهروندان انگلیس به گروه داعش در سوریه به کار بسته است.

به گفته منابع غربی، ترکیه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی مورد استفاده، در الحاق افراد به گروه تروریستی داعش در سوریه شناخته می شود.

براساس گزارش های رسمی در حدود 700 انگلیسی از زمان شروع درگیری ها در سوریه به این کشور رفته اند و تاکنون نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند.

به گفته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیشتر این افراد از طریق خاک ترکیه برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه رفته اند.

در همین حال روزنامه ساندی اکسپرس اخیرا در گزارشی با بیان اینکه حداقل یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند، نوشت: آمار واقعی افرادی که از انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، دست کم دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی است.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =